Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

du bytter bare fra vanlig 240 til 240 turbo, noe dyrere blir det nok, men ikke så mye. Forsikringen sier ikke i fra om at det er turbo eller ikke. De sender bare et nummer til motorvognregisteret, ikke no info om selve forsikringen.

 

Ok, så jeg skal ringe til forsikrings selskapet og si at jeg har byttet motor til en fra 940, og at det er turbo, den er 0,2 liter større og at jeg vil ha en forsikring som dekker det.. eller noe slikt?

 

Hvordan sa du det?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Genial tråd. Holder nå på å bytte. Har skaffa LH2.4 elnett men litt usikker på om jeg kan bruke styreenhetene jeg har her. Kikka i lista de og fant ut at jeg har

0 227 400 148 - EGR

&

0 280 000 984 - immobilizer

(LH2.4.4 - Volvo p/n: 8601361, 9125465, 9179343)

 

Kan noen av disse brukes?

 

Øyvind

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. En ting jeg ikke helt får til å stemme. Jeg spurte to poster over om jeg kunne bruke hjerner med nr 0 227 400 148 - EGR & 0 280 000 984 - immobilizer. Hvis jeg kan det trenger jeg da formotstander på dysene? Jeg har grønne dyser og detter er original hjernene til den motoren. FK motor.

 

Øyvind

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en løsning til de som ønsker å bruke vannavkjøler sandwichen uten å måtte dreie nytt distanse rør til oljefilteret.

 

Oljefilteren har 3/4" gjenger med gjengestigning 16 UNF. Dette er ingen rørstandar så rørlegger har ikke skjøt for dette.

Men biltema selger nå sandwich for oljetrykssensorer ++. I dette settet følger det med en skjøt som passer.

32-1100

Biltema Norge

 

Dette passer akkurat, men for å få dette til å bli skikkelig tett (Skjøten er egentlig 1mm for lang) så anbefaller jeg å bruke den kopperringen som sto på den rørbolten som holdt oljefilterflytteren fast i blokka.

 

Tar rekkefølgen på alt her for å gjøre dette klarere. Først skrur du biltemaskjøten inn i blokka, så holder du sandwichen på plass og skrur til volvo skjøterøret på plass MED kopperringen på. Da er det bare å skru fast oljefilteret til slutt.

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår