makoek Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Har en m47 kasse med svinghjul, clutch og spakstell på handa. Er det bare og smekke den inn uten modifikasjoner på fk motoren eller er det noe humbug med mellomakslingen? clutchen er forresten bare 3 måneder gammel og gått 260000. Hvor mye bør jeg betale for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 du må ha ene mellomakslingen fra 47 kassa. hva har du fra før? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Har en m47 kasse med svinghjul, clutch og spakstell på handa. Er det bare og smekke den inn uten modifikasjoner på fk motoren eller er det noe humbug med mellomakslingen? clutchen er forresten bare 3 måneder gammel og gått 260000. Hvor mye bør jeg betale for det? Eneste er at det skal sitte et kulelager i veiva. Støttelageret til inngående på girkassa, ellers passer alt rett på ja. Bare husk å sette inn lageret Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 som i utløserlager? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Nei. Et lager som sitter bakerst på veiva.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makoek Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Har mellomakslingen fra orginale bilen. (940) skal skjekke om jeg har det lagret. En ting til. Hvordan i svarte får jeg ned fordeleren? den er nesten umulig og få nedi blokka. Har prøvd og slå forsiktig på armen som skal skrues fast, men er redd for og ødelegge noe. Har også satt i drev med aksling(at med oljepumpa) fra b19a motoren og har fordelern fra b19a motoren. Skal fordelern stå noen spessiel vei? tenker på om det fremste stempelet skal være i toppen eller noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Har mellomakslingen fra orginale bilen. (940) skal skjekke om jeg har det lagret. En ting til. Hvordan i svarte får jeg ned fordeleren? den er nesten umulig og få nedi blokka. Har prøvd og slå forsiktig på armen som skal skrues fast, men er redd for og ødelegge noe. Har også satt i drev med aksling(at med oljepumpa) fra b19a motoren og har fordelern fra b19a motoren. Skal fordelern stå noen spessiel vei? tenker på om det fremste stempelet skal være i toppen eller noe sånt? 940 aksel passer ikke på 240, er feil lengde. Fordeleren er bare å banke ned den, bruk godt med olje. B19A fordeleren passer nedi, bare å bruke litt makt. Fordeleren skal stå en bestemt vei ja. Rotoren skal peke mot et lite hakk i den når hakk på kamakselhjulet på toppen står mot det i dekselet bak. Fordelern må jo da stå slik at man for skrudd den fast. Husk bare å ikke koble på vakumslanger på fordeleren. Tenninga styres nå elektronisk. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 kan også bruke sandpapir å pusse der fordelern skal nedi så glir den lettere og det er enklere å få justert tenninga Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makoek Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Blir kansje mange spørsmål nå, men er bedre med for mange en for få. Tenkte jeg skulle på skroten imorra og finne meg en mellomaksling. Har som sagt 79 242. fk motor og m47 kasse. Er det samme hvilken mellomaksling jeg kjøper fra 240 med 5trinns kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Blir kansje mange spørsmål nå, men er bedre med for mange en for få. Tenkte jeg skulle på skroten imorra og finne meg en mellomaksling. Har som sagt 79 242. fk motor og m47 kasse. Er det samme hvilken mellomaksling jeg kjøper fra 240 med 5trinns kasse? Ja, men M47 finnes med hardykobling og "vanlig", så må jo ha riktig type der, ellers passer alle. Finnes dog 2 størrelser på flensen på bakakselen. En stor og en liten. gamle 240 med 4-trins har nok den lille flensen, så ta med den oxo Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Hei, Jeg har en annen måte jeg mener man bør gjøre formotstand-delen på. Istedenfor å lodde som dette: Mener jeg man bør kjøpe formotstander med kontakt og litt av bilens nett.. Så lager man noe ala dette: Loddepunkter beskytter man da med både isolasjonsteip, samt krympestrømpe (utenpå isolasjonsteipen, med overlap!) For å hindre at teipen går opp om 1-2 år, tar man noen små krympestrømper på teipen også Ellers er det jo samme fremgangsmåte som beskrevet i side 1 på guiden. Bare at her har man nå farger å koordinere seg etter, istedenfor "ledningen i midten". Den ledningen som er grå, ut fra org ledningsnettet, den koblet jeg her på Sort. Jeg hadde bare sort og rød tilgjengelig, det er jo forsåvidt uvesenlig, så lenge man skiller "den i midten" fra de øvrige. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 kan også bruke sandpapir å pusse der fordelern skal nedi så glir den lettere og det er enklere å få justert tenninga får vel ikke justert tenninga mye der akkurat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 får vel ikke justert tenninga mye der akkurat hæh? hvorfor ikke? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Med LH 2.4 justeres tenningen selv. Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 så uansett hvor mye jeg skrur på fordelern så er tenninga like bra? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.