Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lest om fler som har ladet 1 bar uten problem på orginal F.

 

no har jeg fått justert på litt mere trykk på min orginale b230f, har max trykk på ca 1.1 bar. men oppnår ikke dette trykket før max turtall i enten 3 eller 4 gir, men merker ikke at bilen går noe spes bedre da. men men. motoren har ikke gått i stykker av d enda da, men d smeller vell en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hvil ha en liten rettelse på tråden i tilfelle folk for samme prob som meg:

 

jeg monterte sammen min FK motor, MEN glømte av å sette svinghjulet rett.. satt det sirka 180 grader feil.. d står da i tråden at man aldri vil få start.. dette er feil.. min startet å jikk, men jikk urent.. hørtes ut som han jikk inn i ett nødmodus.. så vær sikker at dere setter svingjulet rett.. blir så mye lettere når dere/om dere blir plaget.. å må feilsøke!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Mye bra stoff. Mye å lære der.

Hva står bokstaven A for på f.eks B23A??

 

A = enkel forgasser (forsvant i 1986, etter dette finnes det ikke A- motorer)

K = 2 ports solex gasser (kun 87/noen 88 mod)

E = mekanisk K-jet innsprut (untatt B230ET som har borsh motronic sprut, og B23ET fra 740/760 som har Bosch LH-Jetronic )

F = Elektronisk borsh innsprut, standard f.o.m 89 gr. katalysator. 88mod har LH 2.2 og 89+ modellene har LH 2.4(standard f.o.m 89 gr. katalysator)

 

Mange motorer har en eksta bokstav bak de over, f.eks B230ET

 

T = turbo, vanligvis med 0,5\0,6 bar trykk.

K = turbo, men med lavt trykk, vanligvis 0,3bar

B = standard, men med 531 topp og VX\VX3 kam (940/740)

X = standard, men med 531 topp og VX\VX3 kam (240)

 

B og X motorene gir ca 20HK mer en vanlige standard motorer, finnes kun sammen med F motorer, altså FB og FX.

 

Tror det skal dekke det meste, bare å si i fra hvis noe skulle være feil.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skjønner hva han sier så trenger du vel ikke å komme med en slik idiotisk post som ødelegger tråden.

 

men til saken, skjønner ikke helt problemet med ledningene siden du allerede har en B230F bil, hva er det du skal gjøre med den som gjør at du må koble om på ledningene

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår