totte88 Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 hva lader folke på FK/FT motorene hær inne da? jeg tenkte 1.2 på orginal turbo og da bytte wastegate! d burde jo gå enkelt? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Lest om fler som har ladet 1 bar uten problem på orginal F. no har jeg fått justert på litt mere trykk på min orginale b230f, har max trykk på ca 1.1 bar. men oppnår ikke dette trykket før max turtall i enten 3 eller 4 gir, men merker ikke at bilen går noe spes bedre da. men men. motoren har ikke gått i stykker av d enda da, men d smeller vell en dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 hvil ha en liten rettelse på tråden i tilfelle folk for samme prob som meg: jeg monterte sammen min FK motor, MEN glømte av å sette svinghjulet rett.. satt det sirka 180 grader feil.. d står da i tråden at man aldri vil få start.. dette er feil.. min startet å jikk, men jikk urent.. hørtes ut som han jikk inn i ett nødmodus.. så vær sikker at dere setter svingjulet rett.. blir så mye lettere når dere/om dere blir plaget.. å må feilsøke!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tov Arne Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Veldig bra. Mye bra stoff. Mye å lære der. Hva står bokstaven A for på f.eks B23A?? Siter Suzuki SJ - Prosjekt. Bmw 518i - 87' Volvo Feltvogn - 66' Volvo 245 GLT 86' Volvo 240 GLE 85' - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Det har jeg sett oxo, men jeg hadde ikke gjort det, Like greit med FK\FT. Kan man lade 1bar, uten tenningsbank, er det da bare fordel med litt høyere komp. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Veldig bra. Mye bra stoff. Mye å lære der.Hva står bokstaven A for på f.eks B23A?? A = enkel forgasser (forsvant i 1986, etter dette finnes det ikke A- motorer) K = 2 ports solex gasser (kun 87/noen 88 mod) E = mekanisk K-jet innsprut (untatt B230ET som har borsh motronic sprut, og B23ET fra 740/760 som har Bosch LH-Jetronic ) F = Elektronisk borsh innsprut, standard f.o.m 89 gr. katalysator. 88mod har LH 2.2 og 89+ modellene har LH 2.4(standard f.o.m 89 gr. katalysator) Mange motorer har en eksta bokstav bak de over, f.eks B230ET T = turbo, vanligvis med 0,5\0,6 bar trykk. K = turbo, men med lavt trykk, vanligvis 0,3bar B = standard, men med 531 topp og VX\VX3 kam (940/740) X = standard, men med 531 topp og VX\VX3 kam (240) B og X motorene gir ca 20HK mer en vanlige standard motorer, finnes kun sammen med F motorer, altså FB og FX. Tror det skal dekke det meste, bare å si i fra hvis noe skulle være feil. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tov Arne Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Veldig gøtt!! Volvo faster than you thought! Siter Suzuki SJ - Prosjekt. Bmw 518i - 87' Volvo Feltvogn - 66' Volvo 245 GLT 86' Volvo 240 GLE 85' - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 B23ET hadde vel en tidlig Bosch LH-Jetronic Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 B23ET hadde vel en tidlig Bosch LH-Jetronic stemmer det, har modda det på side 1, la inn alt der:) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Hei har kjøpt en volvo 240 me bb30 f. me lh2.4.. men dei ledningane du skrive so skall opp koblast,, stemme ikkje me fargane på ledningane so ej he.. nåken so he peiling korfor... slite veldi me å finne ut kar dei skall,, Nåken so kan hjelpe? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 hvis du skjønner hva han sier så trenger du vel ikke å komme med en slik idiotisk post som ødelegger tråden. men til saken, skjønner ikke helt problemet med ledningene siden du allerede har en B230F bil, hva er det du skal gjøre med den som gjør at du må koble om på ledningene Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Hei sann:) så noe om at du fikk 5-10hk mere med en manifoil fra en 940? er det mulig og sette en slik manifoil på en 240 uten Turbo? har en B21A motor, og er hungri etter mere krefter:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 tror ikke du helt har skjønt poenget, for man kan da ikke sette en turbomanifoil på en bil uten turbo, isåfall får du 5-10HK mindre. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 okei. sporte bære dere som vet mere om volvo en meg..:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Holder på med en b230FD motor. Ledningsnettet har ikke bilens kontakt og rele kontakten er klippet av, noen som kan si hvilke kabler som skal til og hvor på bensin relet? Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.