Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet

lars_b

Anbefalte innlegg

• Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei lars, har endelig fått montert 230ft, men får ikke gnist, vet at tenningshjerne funker, vet at tenningsforsterker funker, trigger sensor funker, coil funker... Men det jeg har funnet ut er spenning på coil, men den får ikke signal, testet coil`en ved å gi den korte impulser med minus, da ga den fra seg gnist, så det jeg lurer på er den røde og hvite ledningen på minus side coil, hvor går den ifra og har du noen forslag på hvordan jeg skal løse problemet. mvh stian larsen tlf 40065549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips, fjern den orginale filterflytteren som er på motoren orginalt, så skrur du ut gjengerøret fra flytteren og skrur det rett inn i blokka og setter på "sandwich`en" slik at det blir som på en 240, du ser et bilde på side 1. Så kan du montere filterflytteren du kjøpte

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den tykke rød/gule ledningen... skal den ha batteri strøm eller styrestrøm?? tenkte det var best å spørre før jeg begynnermed dette...

-ole gunnar-

1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier)

1984 vw jetta 1,8 (skrota)

1987 volvo 244 v8 (prosjekt)

1987 volvo 240(delebil)

1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt inn F motor, men jeg får ikke noe tenning, det er spenning på den blå ledninen til coil når tenningen står i hakk 2, får ikke målt noe på den hvite-røde.

Noen som har et forslag eller to?

Satt oppholdet i svinghjulet mot starteren når jeg monterte det.

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt inn F motor, men jeg får ikke noe tenning, det er spenning på den blå ledninen til coil når tenningen står i hakk 2, får ikke målt noe på den hvite-røde.

Noen som har et forslag eller to?

Satt oppholdet i svinghjulet mot starteren når jeg monterte det.

prøv med en annen tennmodul, og sjekk at det er riktig, sluttnummeret skal være 124. ellers må du vel lese ut feilkodene, event prøve en annet menningshjerne, jeg har noen liggende hvis du bor i nærheten av asker.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider