fsl Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Handler meg et Clio filter i morra da :) Er bare veldig spent på ledningsnettet da...finner f.eks ikke ut hvor jeg skal koble til coilen, og har jo ikke coil som kan brukes :( Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Hvor kan jeg skaffe/lage en slik diode dings til diagnose uttaket? Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Hei lars, har endelig fått montert 230ft, men får ikke gnist, vet at tenningshjerne funker, vet at tenningsforsterker funker, trigger sensor funker, coil funker... Men det jeg har funnet ut er spenning på coil, men den får ikke signal, testet coil`en ved å gi den korte impulser med minus, da ga den fra seg gnist, så det jeg lurer på er den røde og hvite ledningen på minus side coil, hvor går den ifra og har du noen forslag på hvordan jeg skal løse problemet. mvh stian larsen tlf 40065549 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Da fant jeg ut av det... Hadde vært litt "harhendt" når jeg røska ut ledningsnettet ifra den bilen jeg tok det ifra... Hadde delvis røsket ut noen ledninger ifra kontakten til tenningsmodulen. Så da starta den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvotofør Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 går det ann å bruke hjernene på en f-motor når man skal bytte til ft motor? Siter ¤ volvo 240 tic 1985 mod ¤ volvo 240 stasjonsvogn 1989 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 går det ann å bruke hjernene på en f-motor når man skal bytte til ft motor? Nei Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Oljefilterflytter er det jo heller ikke plass til...helvete 1000kr i vasken :( Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Et lite tips, fjern den orginale filterflytteren som er på motoren orginalt, så skrur du ut gjengerøret fra flytteren og skrur det rett inn i blokka og setter på "sandwich`en" slik at det blir som på en 240, du ser et bilde på side 1. Så kan du montere filterflytteren du kjøpte Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Hvor gjør jeg av oljekjøleren da? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_gunnar Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 åssen hjerne skal en bruke når man bygger om F sprut til turbo sprut da? helst med nr.... Siter -ole gunnar- 1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier) 1984 vw jetta 1,8 (skrota) 1987 volvo 244 v8 (prosjekt) 1987 volvo 240(delebil) 1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_gunnar Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 og den tykke rød/gule ledningen... skal den ha batteri strøm eller styrestrøm?? tenkte det var best å spørre før jeg begynnermed dette... Siter -ole gunnar- 1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier) 1984 vw jetta 1,8 (skrota) 1987 volvo 244 v8 (prosjekt) 1987 volvo 240(delebil) 1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 tykk rød\gul er til bensinpumpene Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Satt inn F motor, men jeg får ikke noe tenning, det er spenning på den blå ledninen til coil når tenningen står i hakk 2, får ikke målt noe på den hvite-røde. Noen som har et forslag eller to? Satt oppholdet i svinghjulet mot starteren når jeg monterte det. Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Satt inn F motor, men jeg får ikke noe tenning, det er spenning på den blå ledninen til coil når tenningen står i hakk 2, får ikke målt noe på den hvite-røde. Noen som har et forslag eller to? Satt oppholdet i svinghjulet mot starteren når jeg monterte det. prøv med en annen tennmodul, og sjekk at det er riktig, sluttnummeret skal være 124. ellers må du vel lese ut feilkodene, event prøve en annet menningshjerne, jeg har noen liggende hvis du bor i nærheten av asker. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 åssen hjerne skal en bruke når man bygger om F sprut til turbo sprut da? helst med nr.... står nå på første siden, Bensin hjernen har sluttnummer 962 tennings hjernen har 148 eller boksen er gullfarget Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg