_DuDe| Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hadde det vært mulighet for å få noen flere bilder og forklaring på det med formotstand osv... Har fått tak i komplett lednings nett i fra b230F å da er det jo bare å lodde inn formotstand.. Hvordan vet jeg hvilken ledning som går til hjernen? Hvor på ledningsnettet Finner jeg det pungtet der jeg må lodde inn forrmotstanden..? Hvor får jeg tak i forrmotstand`? Takker for hjelp... Siter SIGNATURREGLER: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Har tenkt til å skaffe meg viking ecotrim, men hvor høyt turbotrykk kan jeg sette den på? Hvordan blir bensinforbruket da? Samt hvilken dumpventil er anbefallt når man setter orginalen ut av funksjon? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 På min 97 modell B230fk motor går det ett rør fra blokka og opp til turboen. Dette røret passer ikke når jeg har satt på luft-avkjølt oljekjøler. Hva gjør jeg? Får man kjøpt en slange som passer? Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-240 Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Hovedpumpa på min 240 ligger ingen plass under bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Har tenkt til å skaffe meg viking ecotrim, men hvor høyt turbotrykk kan jeg sette den på? Hvordan blir bensinforbruket da? Samt hvilken dumpventil er anbefallt når man setter orginalen ut av funksjon? Er vel 0.6-0.8 som den er beregna for? Hvorfor skal du sette den originale dumpventilen ut av funksjon hvis den fungerer? Det er anbefalt en ny resirkulerende dump hvis du fjerner den originale. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Skal nå sette en 97mod B230FK i min bil. Er vel greiest å beholde det ledningsnettet som står i bilen?(90mod B230f. Så må jeg vel også bytte motorfestene fra 940 til 240 fester? Må vel sette over festene til dynamo og servo pumpe også? Bare lurer siden dette ikke står i guiden... Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 motoren bygges om til 240 så mye som mulig ja, bare å bruke de delene som står på orginal motoren Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Grønne FT/FK dysene har annen motstand enn gule F- dyser, derfor må man lodde inn formotstander i ledningsnettet. Formotstandene er en liten alu klomp med 4 hvite porselensrør og en 5-polig kontakt. Den skal loddes inn i ledningene til dysene. Man klipper opp plastiken rundt kablene og da finner man et skjøtestykke hvor 4 ledninger blir til 1. Hvilken formotstand er det du lodder inn her? Har tenkt å bytte i min 740 fra B230E til FK/FT. Har pratet med Huggeri, og di sa jeg skulle få komplett ledningsnett, trenger jeg da og tenke mer på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Hvilken formotstand er det du lodder inn her?Har tenkt å bytte i min 740 fra B230E til FK/FT. Har pratet med Huggeri, og di sa jeg skulle få komplett ledningsnett, trenger jeg da og tenke mer på dette? Hvis du får med komplett ledningsnett så er motstandene der allerede. De er helt like de som er på bilde på side 1. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Oki.. Takk for kjapt svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Angående hastighetsignal fra speedo til hjerne, kan "taxi-uttaket" brukes (De to pinnene til venstre for speedostikket som originalt har "kondom" over seg). Jeg bruker gamle speedometeret med 3 kontakter (86mod), tellering med 12 tenner i bakaksel. Dette funker fint. Motoren går som ei klokke, og ingen 311 feil. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 når du har klipt vekk skjøten sitter du igjen med 5 ledninger, alle er Grønne\hvite. De skjøter du og setter inn i motstanden, de oransje kablene rører du ikke. ingen oransje ledninger hos meg... er grønt og kvit som går til pin 18 på bensin hjernen og rød og svart som går til bensinreleet og til pin 9 på bensinhjernen. er det på den røde og svarte som formotstanden ska på da? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 ingen oransje ledninger hos meg... er grønt og kvit som går til pin 18 på bensin hjernen og rød og svart som går til bensinreleet og til pin 9 på bensinhjernen. er det på den røde og svarte som formotstanden ska på da? orange, les en gang til du Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 orange, les en gang til du har lest 1000 ganger Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 På min var de ledningene ikke oransje som det stod i det originale koblingsskjemaet, men rød/svart. Så stemmer det Carpo. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.