Carpo Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 På min var de ledningene ikke oransje som det stod i det originale koblingsskjemaet, men rød/svart. Så stemmer det Carpo. Ok. men har du koblet på formotstand på F nettet ditt? Kobla du den på rød/svart eller grønn/hvit? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Ok. men har du koblet på formotstand på F nettet ditt? Kobla du den på rød/svart eller grønn/hvit? Har det ja, kobla på rød/svart. Alle ledninger som skulle være oransje i følge koblingsskjema, var rød/svart hos meg. Ledningsnett fra en 92 240. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Har det ja, kobla på rød/svart.Alle ledninger som skulle være oransje i følge koblingsskjema, var rød/svart hos meg. Ledningsnett fra en 92 240. Jepp hos meg også! men på første side i denne tråden står det at de skal koble på den grønn/kvite ledningen... Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242DL Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Driver å montere en 97 mod B230FK i min 79 242 nå, men lurer på hva jeg skal gjøre med oljerøret fra blokka til turbo`n? noen som har erfaring med det? Har pratet med TESS og de hadde en 6mm trflon slange somkunne passe, men fikk bedskjed fra volvo at det var ikke anbefalt siden røret er 8mm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Noen som vet det eller ? Er det den røde/svarte ledningen eller den grønn/kvite ledningen ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Grønn/hvit. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Grønn/hvit. sikker på d. er nok den røde og svarte ja. er bare den d er 12 volt på. Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Vel, jeg koblet på de grønne/hvite ledningene, og det fungerer enda. Hva har du å stille opp med? Såvidt jeg husker går strømmen via de grønn-hvite ledningene til dysene og så i jord via de svarte/røde ledningene. Men det spiller vel egentlig ikke noen rolle om mostandene sitter før eller etter dysene. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 ta å legg ut noen bilder av ledningsnettet ditt carpo, kan hende at det finnes flere typer, er intressert i å se ossen ditt ser ut Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-240 Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Hva tar du for denne jobben :) Hehe :P ta å legg ut noen bilder av ledningsnettet ditt carpo, kan hende at det finnes flere typer, er intressert i å se ossen ditt ser ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Hva tar du for denne jobben :) Hehe :P hvilken jobb???=? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Passer hjelpe akslingen fra B21A i B230FK blokk? Eller må jeg ha fra en B230? Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 De skal være helt like, men du burde nok måle de opp mot hverandre for å være helt sikker Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Vel, jeg koblet på de grønne/hvite ledningene, og det fungerer enda. Hva har du å stille opp med? Såvidt jeg husker går strømmen via de grønn-hvite ledningene til dysene og så i jord via de svarte/røde ledningene. Men det spiller vel egentlig ikke noen rolle om mostandene sitter før eller etter dysene. Heh... Hva jeg har å stille opp med ? Hvis du tar fram voltmeteret ditt og måler med det så finner du fort ut at det er 12 volt på de røde/svarte ledningene. Har nettopp loddet inn formotstanden på de røde/svarte, og motoren går som et skudd den! :) Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 De skal være helt like, men du burde nok måle de opp mot hverandre for å være helt sikker Takk for svar. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.