Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

På min var de ledningene ikke oransje som det stod i det originale koblingsskjemaet, men rød/svart. Så stemmer det Carpo.

 

Ok. men har du koblet på formotstand på F nettet ditt? Kobla du den på rød/svart eller grønn/hvit?

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok. men har du koblet på formotstand på F nettet ditt? Kobla du den på rød/svart eller grønn/hvit?

 

Har det ja, kobla på rød/svart.

Alle ledninger som skulle være oransje i følge koblingsskjema, var rød/svart hos meg. Ledningsnett fra en 92 240.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ja, kobla på rød/svart.

Alle ledninger som skulle være oransje i følge koblingsskjema, var rød/svart hos meg. Ledningsnett fra en 92 240.

 

Jepp hos meg også! men på første side i denne tråden står det at de skal koble på den grønn/kvite ledningen...

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å montere en 97 mod B230FK i min 79 242 nå, men lurer på hva jeg skal gjøre med oljerøret fra blokka til turbo`n? noen som har erfaring med det? Har pratet med TESS og de hadde en 6mm trflon slange somkunne passe, men fikk bedskjed fra volvo at det var ikke anbefalt siden røret er 8mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg koblet på de grønne/hvite ledningene, og det fungerer enda. Hva har du å stille opp med?

 

Såvidt jeg husker går strømmen via de grønn-hvite ledningene til dysene og så i jord via de svarte/røde ledningene. Men det spiller vel egentlig ikke noen rolle om mostandene sitter før eller etter dysene.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg koblet på de grønne/hvite ledningene, og det fungerer enda. Hva har du å stille opp med?

 

Såvidt jeg husker går strømmen via de grønn-hvite ledningene til dysene og så i jord via de svarte/røde ledningene. Men det spiller vel egentlig ikke noen rolle om mostandene sitter før eller etter dysene.

 

Heh... Hva jeg har å stille opp med ? Hvis du tar fram voltmeteret ditt og måler med det så finner du fort ut at det er 12 volt på de røde/svarte ledningene. Har nettopp loddet inn formotstanden på de røde/svarte, og motoren går som et skudd den! :)

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår