240FK Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Driver å legger i FK-motor i 77-242en min nå, allt er på plass bortsett ifra den 11-pola domme kontakten inni på høyre side. Har lagt di 2 tykke rø ledningene sammen og til +, tykk gul/rød til bensinpumper, gul/rød ledning + blå ledning til + på hakk 2 på tenningslås. Har strøm på coilen men motor starter IKKE. pumper går som f, men dårlig me gnist da. HVA ER DET??????? allt er flytta over fra en annen bil, og der funka det. Motornettet er ifra 240 92mod, den 11-pola kontakten her har ikke den tynne gule/blå ledningen som skal til 50 (kanskje en annen farge på nyere nett. Noen som veit hvor jeg finner elskjema til 240 på nettet? Haster som F. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 hei driver å skal sette i ET motor i bilen min. med innsprut sytem fra en b230F... det som jeg da lurer på er: var en som sa at teninga ville bli et problem.. for den skal virke ut i fra laddetrykk å gass på drag... åssen skal jeg løse dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Tenning og innsprut jobber sammen på begge motorene, så du må velge, enten ET eller FK/FT. du kan ikke kombinere ET tenning og FT innsprut. Tenninga justeres elektronisk, så du trenger ikke tenke på det med turbotrykk og gasspådrag Er kun på forgassermotorer at du må ha en eget turbotenningsanlegg. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Hei. kjempe bra guide her. Lurer på hvordan jeg kan bygge om 240 min med B230A til turbo motor uten og bygge om til FT. vil gjerne ha forgasseren min men turbo skal jeg ha. er den noen som gidder og lage en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det, og hvor jeg kan få tak i deler hen. er veldig glad for svar. nå har ikke jeg lest hele denne tråden så vis det er her fra før så nevn gjerne sidetall. Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Takk for en flott guide, den skal jeg benytte meg av om ikke lenge. ;) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Hei ;D Lurte på om noen her vet hvilket bensinrelé jeg skal bruke? Det hvite eller det grønne? Boksen er fra 97 og har 984 som sluttnummer.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 det hvite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 hei. hva er det jeg må ha for å få rett tening til rett tid hvis jeg skal bygge b230F til FT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 så hvis jeg har en ET motor i bilen uten turbo kan jeg bare sette i turboen uten at jeg må gjøre no med det elektriske.. uten om dyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 hei. hva er det jeg må ha for å få rett tening til rett tid hvis jeg skal bygge b230F til FT? sørge for at du har riktige styreenheter Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 så hvis jeg har en ET motor i bilen uten turbo kan jeg bare sette i turboen uten at jeg må gjøre no med det elektriske.. uten om dyser? ET motorer har alltid turbo, Det er det T`en står for, se på side 1 i guiden, der står motorkodene forklart. En ET motor uten turbo heter kun E. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 så hvis jeg har en ET motor i bilen uten turbo kan jeg bare sette i turboen uten at jeg må gjøre no med det elektriske.. uten om dyser? Har du ET motor så har du turbomotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 har bare ET blokk... skal stte den i b230 motor å bytte alle deler jeg må... men er det noen spes komponenter i elektronikken turbo bilene har som ikke vanlig innsprut motorene har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 har bare ET blokk... skal stte den i b230 motor å bytte alle deler jeg må... men er det noen spes komponenter i elektronikken turbo bilene har som ikke vanlig innsprut motorene har? Formotstandene og dysene, resten er helt likt Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 er for motstandene en spes elektronisk dings eller bare en motstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.