Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet

lars_b

Anbefalte innlegg

• Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

motorene er helt like, så nei det er ikke noe mere følere osv, men det kan hende at fordeleren sitter bak toppen og da må den flyttes ned.

å godkjenne med turbo er heller ikke noe problem så lenge effekten ikke er over 220HK i 240 med ventilerte bremser foran. Husk katalysator hvis den er reg etter 01,01,1989

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. kjempe bra guide her. Lurer på hvordan jeg kan bygge om 240 min med B230A til turbo motor uten og bygge om til FT.

vil gjerne ha forgasseren min men turbo skal jeg ha. er den noen som gidder og lage en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det, og hvor jeg kan få tak i deler hen.

er veldig glad for svar. nå har ikke jeg lest hele denne tråden så vis det er her fra før så nevn gjerne sidetall.

Tusen takk

Til dette trenger du følgende "spesial" deler.

-turbo,grenrør,eksos

-bunpanne med oljeretur

-oljekjøler

-fordeler med turbo vakumklokke

-turbo\trykktettet forgasser

-turbo bensinpumpe (går 3 slanger til den

her er et bilde av et komplett turbosett, du trenger ikke alt, men mesteparten

RSport_Tparts.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurte på om noen vet om en ting i bilen som har spenning på kun hakk 2, som den blå og den gulrøde ledningen som skal ha spenning i kun hakk 2 kan kobles på?

Også lurte jeg på om det gjør noe om de ledningene får strøm på hakk 2 og 3? Blinkereleet har nemlig strøm på hakk 2 og 3 på tenningen.. slik at jeg kan bruke den hvite ledningen på blinkereleet til forvarming av hjernene+ den blå ledningen..?

Mvh Tor

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurte på om noen vet om en ting i bilen som har spenning på kun hakk 2, som den blå og den gulrøde ledningen som skal ha spenning i kun hakk 2 kan kobles på?

Også lurte jeg på om det gjør noe om de ledningene får strøm på hakk 2 og 3? Blinkereleet har nemlig strøm på hakk 2 og 3 på tenningen.. slik at jeg kan bruke den hvite ledningen på blinkereleet til forvarming av hjernene+ den blå ledningen..?

Mvh Tor

sett den der du, samma om den får i hakk 3 eller ikke så lenge den starter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har akkurat skiftet motor i min 76 modell 242,motoren jeg satte inn er en b230ft.

Jeg brukte denne guiden her som hjelp og veiledning.

Men det har kommet et problem.. jeg får ikke gnist på pluggen,jeg har prøvd å finne feilen,å det jeg kom fram til var at jeg ikke fikk strøm eller inpulser ifra coilen.

Hva kan dette være? jeg har prøvd to forskjellige coiler men begge gir samme resultat.. ingen gnist..

Håper noen kan hjelpe?

På forhånd takk!

Joakim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har akkurat skiftet motor i min 76 modell 242,motoren jeg satte inn er en b230ft.

Jeg brukte denne guiden her som hjelp og veiledning.

Men det har kommet et problem.. jeg får ikke gnist på pluggen,jeg har prøvd å finne feilen,å det jeg kom fram til var at jeg ikke fikk strøm eller inpulser ifra coilen.

Hva kan dette være? jeg har prøvd to forskjellige coiler men begge gir samme resultat.. ingen gnist..

Håper noen kan hjelpe?

På forhånd takk!

Joakim.

får du strøm til coilen?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider