lars_b Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 kun vanlige motstander Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 hva brukte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 de orginale Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 men er b230 F fra en 740 jeg skal sette i... blir det no mer problemer av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 motstandene trenger du kun hvis du har lavohmsdyser. Orginale volvo turbo dyser (grønne) er lavohms og trenger derfor formotstander. De orginale sugemotordysene (gule) er høyohmsdyser og trenger derfor ikke formotstander Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 men er det no mer følere på 740 B230F motorene enn på 240 B230F? åssen er det å få godkjent med turbo motor? er det må stress? hva må jeg bytte for å få det godkjennt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 motorene er helt like, så nei det er ikke noe mere følere osv, men det kan hende at fordeleren sitter bak toppen og da må den flyttes ned. å godkjenne med turbo er heller ikke noe problem så lenge effekten ikke er over 220HK i 240 med ventilerte bremser foran. Husk katalysator hvis den er reg etter 01,01,1989 Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hei. kjempe bra guide her. Lurer på hvordan jeg kan bygge om 240 min med B230A til turbo motor uten og bygge om til FT.vil gjerne ha forgasseren min men turbo skal jeg ha. er den noen som gidder og lage en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det, og hvor jeg kan få tak i deler hen. er veldig glad for svar. nå har ikke jeg lest hele denne tråden så vis det er her fra før så nevn gjerne sidetall. Tusen takk Til dette trenger du følgende "spesial" deler. -turbo,grenrør,eksos -bunpanne med oljeretur -oljekjøler -fordeler med turbo vakumklokke -turbo\trykktettet forgasser -turbo bensinpumpe (går 3 slanger til den her er et bilde av et komplett turbosett, du trenger ikke alt, men mesteparten Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Hei! Jeg lurte på om noen vet om en ting i bilen som har spenning på kun hakk 2, som den blå og den gulrøde ledningen som skal ha spenning i kun hakk 2 kan kobles på? Også lurte jeg på om det gjør noe om de ledningene får strøm på hakk 2 og 3? Blinkereleet har nemlig strøm på hakk 2 og 3 på tenningen.. slik at jeg kan bruke den hvite ledningen på blinkereleet til forvarming av hjernene+ den blå ledningen..? Mvh Tor Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Jeg som da har b230et, som jeg ikke vil ha lengre, hvordan er det med å skifte til FK/FT er det lønnsomt? fordi jeg er dritt lei b230et. hva må til for å bytte til FK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Jeg som da har b230et, som jeg ikke vil ha lengre, hvordan er det med å skifte til FK/FT er det lønnsomt? fordi jeg er dritt lei b230et. hva må til for å bytte til FK? Du må bytte alt som har med elektronikken å gjøre, ledningsnett, svinghjul osv..... Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Hei!Jeg lurte på om noen vet om en ting i bilen som har spenning på kun hakk 2, som den blå og den gulrøde ledningen som skal ha spenning i kun hakk 2 kan kobles på? Også lurte jeg på om det gjør noe om de ledningene får strøm på hakk 2 og 3? Blinkereleet har nemlig strøm på hakk 2 og 3 på tenningen.. slik at jeg kan bruke den hvite ledningen på blinkereleet til forvarming av hjernene+ den blå ledningen..? Mvh Tor sett den der du, samma om den får i hakk 3 eller ikke så lenge den starter Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 sett den der du, samma om den får i hakk 3 eller ikke så lenge den starter Den starta når jeg satte 12v+ på den kabelen som lå i motorrommet, var to "uttak" til coilen der, og den ene skulle ha 12 v inn mens den andre skulle kobles inn i coilen :) Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hei,jeg har akkurat skiftet motor i min 76 modell 242,motoren jeg satte inn er en b230ft. Jeg brukte denne guiden her som hjelp og veiledning. Men det har kommet et problem.. jeg får ikke gnist på pluggen,jeg har prøvd å finne feilen,å det jeg kom fram til var at jeg ikke fikk strøm eller inpulser ifra coilen. Hva kan dette være? jeg har prøvd to forskjellige coiler men begge gir samme resultat.. ingen gnist.. Håper noen kan hjelpe? På forhånd takk! Joakim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hei,jeg har akkurat skiftet motor i min 76 modell 242,motoren jeg satte inn er en b230ft.Jeg brukte denne guiden her som hjelp og veiledning. Men det har kommet et problem.. jeg får ikke gnist på pluggen,jeg har prøvd å finne feilen,å det jeg kom fram til var at jeg ikke fikk strøm eller inpulser ifra coilen. Hva kan dette være? jeg har prøvd to forskjellige coiler men begge gir samme resultat.. ingen gnist.. Håper noen kan hjelpe? På forhånd takk! Joakim. får du strøm til coilen? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.