Larset Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Vet ikke om disse ligger ute i tråden, koblingskjema for LH 2.4 og EZ-116k Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ang. formotstandene.. Dem som du har bilde av i guiden. Er det noe du har smekka sammen selv, eller er det noe du har pella av en bil? Mulig det står et annet sted her inne, men det tar jo 3kvart evighet å finne fram. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ang. formotstandene.. Dem som du har bilde av i guiden. Er det noe du har smekka sammen selv, eller er det noe du har pella av en bil? Mulig det står et annet sted her inne, men det tar jo 3kvart evighet å finne fram. Det er de orginale 740/940 motstandene Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Rekti rekti, er ikke noen som har Elfa nr. på noen motstander som har samme verdi bare a? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 stemmer nok det, men husker ikke helt hva det var, men mener det var noe rundt 6,8 ohm eller no, men dette ville være interresant å finne ut av, mulig det står på en eller annen side i guiden her Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Har sett igjennom tråden å jeg har ikke funner noe om det iallfall. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Er det noe problem å få ut tankarmaturen selv? Hvilket verktøy anebefalles da? Skal skifte ut forpumpa. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 du trenger en hammer, lang forlenger til et pipesett eller annen fornuftig redskap og en boks med rustløser Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Bruk noe av alu til å klappe til låseringen til armaturet så du ikke får noen gnister, det kan bli litt uheldig. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Da jeg demonterte et elnett på en fk, så jeg denne "blindekabelen" Antageligvis i kontakten for kaldstartdyse på f.motor, eller? Hvorfor kortsluttes denne kretsen og er det noe som bør overføres til 240 elnettet? Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Er ikke noe kaldstart dyse på F motor du;P Kan tenke meg det er til EGR ventilen eller noe i den duren.. Kanskje en eller annen temp føler evt. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Er ikke noe kaldstart dyse på F motor du;P Kan tenke meg det er til EGR ventilen eller noe i den duren.. Kanskje en eller annen temp føler evt. Jo de har såvisst kaldstartdyse. Hvorfor skulle ellers mine andre 240'er med LH 2.4 ha det da? På 240 F-nettet får man en ledig kontakt når man setter det over på Fk/Ft motor. Dette fordi Fk/Ft IKKE har kaldstartdyse. Jeg har fjerna EGR systemet selv på denne motoren, så kabelen er nok ikke til det.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Kan du vise meg hvor den kaldstart dysa sitter? Det er jeg VELDIG intressert i å se på;) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 de tidlige FT motorene fra 740 hadde oxo kaldstartventil. Er en ekstra dyse som sitter under innsuget, men det er skjelden. Forsvant nesten med en gang, kun 1 eller 2 årsmodeller, men varierer noe, min 91 mod 245 har kaldstartdyse Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 90 245'n min har ikke det. Så vidt jeg vet.. Er jo praktisk talt helt unødvendig med kaldstarts dyse når enn har hel elektronisk innsprut. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.