Sikkan Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Kan du vise meg hvor den kaldstart dysa sitter? Det er jeg VELDIG intressert i å se på;) Fornøyd nå da? Her ser du plassering av dysa og tilkobling på fuelrail. Ingen som VET hva den kortsluttende kabelen er til? Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Den har ialfall IKKE jeg på verken 95 FK eller 90 F motor'n min. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 hvorfor har F motorene kaldstartsdyse, men ikke fk/ft??? er det en grunn til det, eller er den egentlig ikke nødvendig på en F-motor? Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Det er egentlig helt hjerne dødt å ha det.. Kan oppnå AKKURAT samme effekten med et dobbelt sprut ved kald motor. Noe di fant ut ettervært.. Vist motoren har det så skal den ha det for å si det sånn.. Det den gjør er å gi litt ekstra bensin i start øyeblikket ved kald motor. Biler som ikke har det (nyere eller mer avvanserte system) spruter bare dobbelt med di vanlige dysene i startøye blikket vist motoren er kald. Så det er egentlig bare smør på flesk å ha det på en F motor. Kunne like så godt gjort så styreenheten hadde lengre åpning på første drag som å sende signal til kaldstart dysa om å åpne. If u get tha point. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 ja, vet hvordan det funker, jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke bare dreit i å ha det på noen F-motorer, når det funker knall på fk å ikke ha det... btw, min fx har ikke dysa... Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Akkurat det jeg lurer på også. Kan ikke se noen som helst grunn til å ha det. Derfor jeg hadde så vanskelig for å tru at det fantes:P Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 kansje man må ha det i nordsweden i -55grader;) Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Fk motoren min har heller ikke kaldstartdysa, så det var derfor jeg begynte å lure. Jeg sto på skroten og dro ut elnett av en -89 240 og så kaldstartdysa. Jeg kunne ikke huske å ha sett den på fk'en min, så jeg tok den med i tilfelle min manglet. Da jeg kom hjem så jeg jo selvfølgelig at det ikke var uttak til kaldstartdyse på fk i det hele tatt. Hadde en teori om at det hadde med kapasiteten til de gule dysene å gjøre, men det henger jo ikke på greip. kansje man må ha det i nordsweden i -55grader;) Faktisk ikke mer enn -16°C.. På visse motorer utgikk kaldstartfunksjonen løpende under -91 årsmodellen og utgikk på samtlige fra og med -92 års modell. Ved kaldstart kondenseres mye bensin i dråpeform på de kalde flatene. Separat kaldstartsdyse forbedrer kaldstartegenskapene. Den er plassert lengre fra motoren enn innsprøytingsdysene og forstøver bensinen bedre. Den åpner ved ca –16 °C og ved turtall under ca 900 rpm og den stenges for godt igjen når turtallet passerer 900rpm. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Har et spm ang. matepumpe. Skal skifte ut min og har da fått taki en fra 940(FT-motor), den skal vel passe den også? Den ser slik ut. Pedersen mente at den skulle passe ivertfall. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Har en boks med nr. 0 227 400 175. Fant den ikke i guiden her. Har også to ledninger der lambda skal være... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Exerqtor/Zemeckis: Ang alu. Ja, i Haynesboka står det; "Bruk ikke ståldor eller skrutrekker, men en messingdor, så det ikke slår gnister fra tankarmaturet. Zemeckis: Jeg målte diameter på Biltema sin hovedpumpe til Audi S6T (og alle de andre Audiene). Den målte 43mm. Selv skal jeg bruke en 740TIC pumpe siden den var ny og fulgte med motoren min. Hvis den ikke er bolt on er det jo bare å finne opp et feste selv. Men husk noe gummiisolering. En på prosjektforumet her med et annet merke skrudde på ei eksosklemme, og det overførte vibrering veldig godt. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Har nå begynt på motor bytte til FK motor i min 242. Jeg har hele elnettet til FK motoren så lurer på om noen kjenner til startsperra til denne motoren? Burde ikke denne egentlig starte om jeg kopler opp likt som det var i 940'n? Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Har nå begynt på motor bytte til FK motor i min 242. Jeg har hele elnettet til FK motoren så lurer på om noen kjenner til startsperra til denne motoren? Burde ikke denne egentlig starte om jeg kopler opp likt som det var i 940'n? Hvilken årsmodell er det? Jeg vil anbefale deg å kjøpe et 240 nett med LH2.4. Blir ufattelig mye klipp og lim og stress med et 940 nett. Det blir ikke noe pent skue heller. Får 240 nett for ca en lapp, så det er vel verdt pengene. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Motoren er en 94 mod. Elnettet skal jeg nok få pent igjen etter å ha fjernet alt som ikke trengs der så det plager meg ikke. Men skal jeg bytte elnett så trenger jeg vel også nye hjerner? Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Motoren er en 94 mod.Elnettet skal jeg nok få pent igjen etter å ha fjernet alt som ikke trengs der så det plager meg ikke. Men skal jeg bytte elnett så trenger jeg vel også nye hjerner? Regner med du har FK-hjernene fra 940-motoren? LH2.4 nettet passer rett på disse, så du trenger ikke bytte noe. Eneste er at du må lodde inn formotstander og forlenge lmm-ledningen. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.