Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ok...men eg kan ikkje ta stempela frå ein at motor og setta i ein f motor slik att det blir mindre komp?

 

 

kommer jo helt an på hvilke stempel det er i at-motoren.Et slikt turbokit som volvo solgte var beregnet på vanlige stempel med dobbel toppakning.

 

altså en at-motor har vanlige stempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, F-motorene fra 88 har et annet styringssystem enn 89+ (88 har 2.2, mens 89+ har 2,4), Man kan godt sette inn en 88 med 2.2 systemet, men det er vanskeligere å få tak i enkelte deler til den, men hoved problemet som sådann er at man ikke kan sette inn FT/FK motorer da det motorene har 2,4. Derfor bør man styre unna 88 mod motorene. Du ser forskjellen på fordeleren, 88 mod motorene har 2-3 ledninger inn i fordeleren, 2,4 systemet har ingen ledninger til fordeler (med unntak av tennkablene, naturligvis)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår