Knut Inge Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 er det ikkje mulig og få ned den komprisjonen då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 må nesten dreie av stemplene eller enkelt å greit skifte de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 må nesten dreie av stemplene eller enkelt å greit skifte de Vist du tar stempela frå ein at motor og setter inn i ein f motor blir det lik komp som i ein e motor då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 For å få ned kompen går det ann å sette på 531 topp, tjukkere toppakkning eller dreie stempler, men det koster tid og penger, så en ferdig FT vil bli billigere og enklere. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 For å få ned kompen går det ann å sette på 531 topp, tjukkere toppakkning eller dreie stempler, men det koster tid og penger, så en ferdig FT vil bli billigere og enklere. Ka topp som er på A motorane då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 160, 398, 530 avhengig av modell, 405/531 toppen gir litt lavere komp Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 ok...men eg kan ikkje ta stempela frå ein at motor og setta i ein f motor slik att det blir mindre komp? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Du kan, men det er ikke en holdbar løsning Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 ok...men eg kan ikkje ta stempela frå ein at motor og setta i ein f motor slik att det blir mindre komp? kommer jo helt an på hvilke stempel det er i at-motoren.Et slikt turbokit som volvo solgte var beregnet på vanlige stempel med dobbel toppakning. altså en at-motor har vanlige stempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 kommer jo helt an på hvilke stempel det er i at-motoren.Et slikt turbokit som volvo solgte var beregnet på vanlige stempel med dobbel toppakning. altså en at-motor har vanlige stempel. ok Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Men er det slik at du burde ha en f motor som er nyere eller akkurat 88mod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Ja, F-motorene fra 88 har et annet styringssystem enn 89+ (88 har 2.2, mens 89+ har 2,4), Man kan godt sette inn en 88 med 2.2 systemet, men det er vanskeligere å få tak i enkelte deler til den, men hoved problemet som sådann er at man ikke kan sette inn FT/FK motorer da det motorene har 2,4. Derfor bør man styre unna 88 mod motorene. Du ser forskjellen på fordeleren, 88 mod motorene har 2-3 ledninger inn i fordeleren, 2,4 systemet har ingen ledninger til fordeler (med unntak av tennkablene, naturligvis) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Har en kamerat som har en f motor i 745 sin, men det er en 88 mod. men er ikke sikker på om det er orginal motoren! Kan noen fortelle meg ut i fra det bilde jeg legger med om denne motoren er noe og satse på? Den skal bygges om til ft eventuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 går det ledninger inn i fordeleren, hvis ja er det 2.2 (feil), hvis nei er det 2.4 (riktig) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Har en kamerat som har en f motor i 745 sin, men det er en 88 mod. men er ikke sikker på om det er orginal motoren! Kan noen fortelle meg ut i fra det bilde jeg legger med om denne motoren er noe og satse på? Den skal bygges om til ft eventuelt. Er den noe å satse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.