Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Er 940 hjerne og alle andre styringsenhetene til motoren.

Men hvis motoren skal bruke samme styrings komponenter...hvorfor må det da inn formotstander??

Og hvis den funker med LH2.4 nettet burde det vel ikke være noe problem å bruke nettet som fulgte med motoren?

Trur ikke jeg da helt henger med, for er det startsperre i hjernen så er det jo like mye startsperre i den på LH2.4 nettet...?

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alt fra 940 passer over på 240 siden begge motorene styres med samme system, Jetronic 2.4. Du må lodde inn motstandene i et 240 nett siden dette ikke har motstander orginalt, noe ditt 940 nett har allerede.

 

Er ikke noe problem å bruke nettet fra 940, men det blir mye klipp og lim + at tenningsboksen på 940 sitter under pedalene, mens på en 240 skal begge stå på passasjersiden. 240 nettet passer 100 prosent

i en 240, eneste er at motstandene må loddes inn.

 

Startsperra vil slå inn siden du nettopp må klippe å lime i det orginale 940 nettet. Er oppkoblingene inni bilen som gjør at den sperrer. Problemet er at så lenge du ikke skal sette inn HELE ledningsnettet fra 940`en og inn i 240 så vil den sperra skru seg på. Den fjernes ved å chippe boksen, men siden du har en 94 mod er det ikke sikkert at den boksen har sperre, må nesten bare prøve.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lednings nettet på 240 koblet sammen med el nettet til motoren? evnt hvor?

så det sto no om start sperre.... gjelder det 740ET motor å?

hva er det jeg må gjøre for å flytte fordeleren fram på motoren?

 

Når vi snakker om 240 nett her så er det kun til motoren. I motsetning til 700 og 900-serien så har 240 eget nett til motoren. Men andre ord enklere, og lettere å bytte. :) Startsperren inntrer (hvis den finnes) når du endrer på det originale nettet til motoren.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er dum ang å flytte filteret? Selve flyttingen går greit, men det er vel 2 rør/slanger med vannkjølingen som må gjøres noe med også? Har folk bilder/tips om hva jeg kan gjøre der? Har dessuten et rør der som Lars_b bil jeg skal flytte filteret. Det står i veien... Skjer ?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vannrør fra en F motor, også den pluggen til å blokke det andre vann røret som kommer ut av blokka.. Det røret som går under/forra'n der filter uttaket i blokka sitter må du enten prøve å bende til så du får plass til filteret eller få laga til en annen løsning.. Med nytt rør eller noe.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår