Colli Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Ta vannrør fra en F motor, også den pluggen til å blokke det andre vann røret som kommer ut av blokka.. Det røret som går under/forra'n der filter uttaket i blokka sitter må du enten prøve å bende til så du får plass til filteret eller få laga til en annen løsning.. Med nytt rør eller noe. Takker for svar. Skal se om jeg får dette til. Kommer sikkert til å legge ut litt bilder. Syns bare det virket så enkelt i følge guiden, men viser seg jo å være litt å kjøpe/få tak i tillegg + gjøre. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Akkurat det jeg har oppdaget å.. Kjøpte meg en FK å tenkte at jeg bare skulle kaste den i bilen helga etter jeg kjøpte den.. Men blir vist litt mer å gjøre enn jeg har regna med.. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Akkurat det jeg har oppdaget å.. Kjøpte meg en FK å tenkte at jeg bare skulle kaste den i bilen helga etter jeg kjøpte den.. Men blir vist litt mer å gjøre enn jeg har regna med.. Hehe! :) Ja, er bare glad Lars ikke har skrevet at det er for mye å gjøre. Da hadde jeg sikkert aldri giddet. :P Det kjipeste for meg blir bensintilførsel og retur (hvorfor ikke legge retur klar på a-bilene, når det ble gjort på k????). :) :iconsm Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Det er jo egentlig ikke så mye å gjøre heller, med tanke på hvor mye enn må gjøre med andre bilder for å få i en motor med sprut eller turbo. Men det blir som regel alltid litt mer enn en hadde tenkt seg.. Jeg slipper jo billig unna siden jeg har 90 mod, men så er jeg sånn at jeg ikke vil ha noen løsninger som er eller ser sånn halvveis ferdig ut. Så det blir ofte litt mer enn det burde.. Men men, sånn blir det nå. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Slipper veldig billig da ja! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 er lednings nette til motoren på 740ET koblet sammen med det til resten av bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Bare til å bøye seg ned å se oppunder dashen det? Eller lukke opp panseret å se om nettet til motor'n kommer sammen med noe annet. Ellers så er det sikkert lettere å spørre om det inne på 700 forumet.. Trur det er fler der inne som har skrudd på 700 enn oss inne på 200 forumet.. hehe Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Lurer på en ting når det gjelder av bruk av "uorginal" bensin hovedpumpe og Volvos bensinfilter. Pila indikerer vel det som skal framtil motoren? Men jeg lurer på hvordan jeg skal koble slik at jeg får bensin fra ut-punktet på pumpa til inn-punktet på filteret. Fikk taki noe fra Volvo i dag, men feilbestilling. Er jo sånn metal greie som er mellom der. Er jo gjenger på ut-punktet på pumpa som sitter under bilen men det har jo ikke MSD pumpa jeg kjøpte meg. Bilder her: Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Du skaffer deg en sånn tut med gjenger som passer i rett ende på filteret ditt, skrur den inn, så har du tut du kan fyre ledning mellom. Slik ble mitt (volvo original banjoslange mellom filter og pumpe = 550,-) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Er jo ikke noe stress å legge returtil bensin, gjorde det på min med k motor, da returen på k bare er 6mm ikke 8 som på f`en Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Er jo ikke noe stress å legge returtil bensin, gjorde det på min med k motor, da returen på k bare er 6mm ikke 8 som på f`en Er litt stress uten bukk da, men det går jo an! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Colli: Har fått taki den banjokoblinga mellom pumpa og filteret. Men det er jo ikke noe gjenger på uttaket på pumpa så jeg får festet den. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Da kjøper du en gjenget tut på Tess, og skrur den inn i filteret ditt. Så kjører du en slange mellom filter og pumpe med slangeklemmer på. Burde fungere bra det. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Hei og hå! Jeg ser ingen bilder av original vannkjølt sandwich montert her, så jeg legger ut noen spørsmål med bilder. Jeg skal bruke gjengerøret fra filterflytteren, det som holder sandwichen til flytteren. Et problem, gjengerøret er ikke langt nok... Så, konklusjonen er at det IKKE går med det gjengrøret man har pga hullet er dypere på blokken enn på flytteren. Skal prøve med et gjengerør fra 740 turbo. Dessuten må man forlenge kjøleslangene til sandwichen og bøye unna oljeturen til turbo. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Jeg skal fikse akkurat det du snakker om der iløpet av uka, da kan jeg ta noen bilder.. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.