Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Ta vannrør fra en F motor, også den pluggen til å blokke det andre vann røret som kommer ut av blokka.. Det røret som går under/forra'n der filter uttaket i blokka sitter må du enten prøve å bende til så du får plass til filteret eller få laga til en annen løsning.. Med nytt rør eller noe.

 

Takker for svar. Skal se om jeg får dette til. Kommer sikkert til å legge ut litt bilder. Syns bare det virket så enkelt i følge guiden, men viser seg jo å være litt å kjøpe/få tak i tillegg + gjøre.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Akkurat det jeg har oppdaget å.. Kjøpte meg en FK å tenkte at jeg bare skulle kaste den i bilen helga etter jeg kjøpte den.. Men blir vist litt mer å gjøre enn jeg har regna med..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg har oppdaget å.. Kjøpte meg en FK å tenkte at jeg bare skulle kaste den i bilen helga etter jeg kjøpte den.. Men blir vist litt mer å gjøre enn jeg har regna med..

 

Hehe! :) Ja, er bare glad Lars ikke har skrevet at det er for mye å gjøre. Da hadde jeg sikkert aldri giddet. :P Det kjipeste for meg blir bensintilførsel og retur (hvorfor ikke legge retur klar på a-bilene, når det ble gjort på k????). :) :iconsm

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig ikke så mye å gjøre heller, med tanke på hvor mye enn må gjøre med andre bilder for å få i en motor med sprut eller turbo. Men det blir som regel alltid litt mer enn en hadde tenkt seg.. Jeg slipper jo billig unna siden jeg har 90 mod, men så er jeg sånn at jeg ikke vil ha noen løsninger som er eller ser sånn halvveis ferdig ut. Så det blir ofte litt mer enn det burde.. Men men, sånn blir det nå.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til å bøye seg ned å se oppunder dashen det? Eller lukke opp panseret å se om nettet til motor'n kommer sammen med noe annet. Ellers så er det sikkert lettere å spørre om det inne på 700 forumet.. Trur det er fler der inne som har skrudd på 700 enn oss inne på 200 forumet.. hehe

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting når det gjelder av bruk av "uorginal" bensin hovedpumpe og Volvos bensinfilter. Pila indikerer vel det som skal framtil motoren? Men jeg lurer på hvordan jeg skal koble slik at jeg får bensin fra ut-punktet på pumpa til inn-punktet på filteret. Fikk taki noe fra Volvo i dag, men feilbestilling. Er jo sånn metal greie som er mellom der. Er jo gjenger på ut-punktet på pumpa som sitter under bilen men det har jo ikke MSD pumpa jeg kjøpte meg. Bilder her:

 

2225_big.jpg

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Jeg ser ingen bilder av original vannkjølt sandwich montert her, så jeg legger ut noen spørsmål med bilder. Jeg skal bruke gjengerøret fra filterflytteren, det som holder sandwichen til flytteren. Et problem, gjengerøret er ikke langt nok...

 

IMG_1427.jpg

 

IMG_1428.jpg

 

Så, konklusjonen er at det IKKE går med det gjengrøret man har pga hullet er dypere på blokken enn på flytteren. Skal prøve med et gjengerør fra 740 turbo.

 

Dessuten må man forlenge kjøleslangene til sandwichen og bøye unna oljeturen til turbo.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår