Colli Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 noen her som har et lednings nett til motoren med formotstand til 240? er så mye arbeid å ta lenings nett ut av bilen motoren kommer fra:P Antar det vil ta ca max 1 time om motoren er ute av bilen! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Vil påstå at det er lettere å ta ledningsnettet ut av bilen, enn å ta det av motoren. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Vil påstå at det er lettere å ta ledningsnettet ut av bilen, enn å ta det av motoren. Det jeg mener, er motoren tatt ut av bilen og ledningsnettet bare henger i motorrommet, er det jo ingen sak! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 men er det kun hjernen å de ledningene fra motoren å til den jeg må ha? eller hele dritten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 men er det kun hjernen å de ledningene fra motoren å til den jeg må ha? eller hele dritten? Hjernene og motornettet fra 240. Er ett par kontakter som må tas løs, koble fra hjernene og skru ut ett par skruer som holder ledningsnettet fast i motorrommet, og så er det bare å dra det ut. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 oki.. men er forgasser bil jeg skal ha motoren i.. må jeg da ha med alt lednings nettet til bensin pumpe rele å? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 d førbanna hastighetsignale.. kan nån vise meg en guide på d? eller si hva som må jøres dær?:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 oki.. men er forgasser bil jeg skal ha motoren i.. må jeg da ha med alt lednings nettet til bensin pumpe rele å? Strengt tatt ikke. Men om ikke annet så bør du ha selve den koblingen som skal settes på bensinpumpa under bilen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 BTW, det står her at wg-klokke til FT ikke er justerbar, så vidt jeg vet så er den vel det? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 eg har nå justert min, men har hørt om fleire som har hatt prob med å få opp trykket på ein FT wastegate. men går jo ann å bruke sånn bleed ventil, eg lagde min av ett bensin røyr ein gang i tida, funka fett d;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 er justerbart på ft jah:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Må jeg ha hastighetsignal på LH2.4 og F motor? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Neh... Jeg kjører uten på min fk. Eneste er litt ujevn tomgang av og til. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 ser du anbefaler å si fra til forsikrings selskapet når man monterer fk/ft.. Hvordan tar de dette? Altså, at man endrer på bilen uten at det er godkjent? Er dette for å endre forsikringen med tanke på at man øker antallet hester? Mao; vil forsikringen bli dyrere? og vil de reagere med f.eks å si fra til politi/statens vegvesen med at vedkommende kjøretøy ikke er godkjent endret? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 ser du anbefaler å si fra til forsikrings selskapet når man monterer fk/ft..Hvordan tar de dette? Altså, at man endrer på bilen uten at det er godkjent? Er dette for å endre forsikringen med tanke på at man øker antallet hester? Mao; vil forsikringen bli dyrere? og vil de reagere med f.eks å si fra til politi/statens vegvesen med at vedkommende kjøretøy ikke er godkjent endret? du bytter bare fra vanlig 240 til 240 turbo, noe dyrere blir det nok, men ikke så mye. Forsikringen sier ikke i fra om at det er turbo eller ikke. De sender bare et nummer til motorvognregisteret, ikke no info om selve forsikringen. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg