Colli Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Jaja, så lenge den er koblet rett, så spiller det jo ingen rolle hvor den er. :) Jeg har den framme der som tennmodulen sitter. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oDDi2k Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Nydelig guide :) Men et lite spm. Jeg er nybakt Volvo eier (første bilen min :), også er det B230FX motor. Lønner det seg for meg da å skaffe en 940 FB motor? Sikkert et dumt spm, men er ny på bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 oDDi2k, det lønner seg mer å få tak i en 940 FK/FT motor. FX og FB er så å si samme sak. Annen kam er forskjellen mener jeg. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 jeg trenger ingen formotstander vis jeg skal ha s60r dyser? ikke til dem heller ? Bosh nummer: 0.280.155.968 Flöde: 465 ml/min vid 3,8 bar Motstånd: 12,3 ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 nei, de er høyohms-dyser, så du trenger ikke motstander Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MjørRacing Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Du, hvis jeg bruker en slik en malpassi tryksregulator, og ikke den orginale. Trenger jeg da å "mappe" om? Siter Volvo 240 med B230 FK 1998mod, Getrag 265, Trutrack 100locker aksel, Sinterclutch mm. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 hei:) lurte på å kjøpe 240 nå å bygge turbo bil, har 2 forskjellige biler jeg har lurt på, en 87modell gasser eller en 90 modell me innsprøytning, hva er det greieste å bygge turbo i? tenkte på en b230ft motor takker for svar fort:D Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 90 modellen! ;)Der er ledningsnettet ferdig, du har bensinretur og pumper. Er bare å lempe nedi motor, koble formotstandere, bytte styreenehetene, og gi gass! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 er det noen som har bilder av HVOR vann inn/ut fra turboen skal ende opp? sto på side en at de skulle kobles til radiatorslangene? Bilen er 740 med FK. jeg har bare en slange mellom inn/ut på turbo nå... noe sier meg dette ikke er like bra som orginalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 er det noen som har bilder av HVOR vann inn/ut fra turboen skal ende opp? sto på side en at de skulle kobles til radiatorslangene?Bilen er 740 med FK. jeg har bare en slange mellom inn/ut på turbo nå... noe sier meg dette ikke er like bra som orginalt! Øvre vannrør skal gå til slangen mellom ekspansjonstanken og den lille koblinga midt på radiatoren, mens det nedre røret skal inn på den store slangen mellom vasspumpa og nedre radiatoruttak. MEN; kan noen forklare hvilken veg vannet strømmer igjennom turboen? Presses kaldt vann opp, eller renner varmt vann nedover? :anger: :drunk: :hvaskjera Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 ok, det virker jo egentlig greit. men hvor får jeg tak i t-stykker som passer? gjerne noen som ikke koster en arm, et bein og min førstefødte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 ok, det virker jo egentlig greit. men hvor får jeg tak i t-stykker som passer? gjerne noen som ikke koster en arm, et bein og min førstefødte? Gi meg din førstefødte datters dyd og du får denne av meg. :thanks Det finnes nok overganger fra stor til liten også om du leter litt. Jeg brukte et 10mm yØ kobberrør for å skjøte på ene turbovannslangen min. Har du slagloddeutstyr går det fint å mekke overgang selv. Jeg har lagd fra 8-12mm på tankarmaturet mitt. :ratatatat EDIT: Se hva jeg fant a? Masse blanke betar! 270840 Water Cooled Turbo Mounting Kit Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 hei. på LH 2.4 er det en svart boch hjerne til teninga å en blank til spruten der det s¨tår jettronic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 når man har K motor, 87 mod 240. blir det samme ombygging som det skulle vært a motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 KST90, nesten. K-motoren har allerede returrør til tanken, så det slipper du å legge opp. Ellers er det likt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.