Skyline_401 Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 KST90, nesten. K-motoren har allerede returrør til tanken, så det slipper du å legge opp. Ellers er det likt. åjaa, det hørtes bra ut. Takk! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Har noen målt innvendig diameter på et K-armatur? Mener å huske det var ørsmå greier da jeg skulle smi sammen mitt. Sto og valgte mellom B19A, B2x0K, B230K og B230F. Jeg tok veteranarmaturet da det var minst rustent! :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Noen tips til bil der tenninga står konstant på etter A-F(T)ombygging? Det er to relèer under rattet(samme størrelse/form som pumperelèet), om man tar ut det som henger øverst/nærmest tenningsbryter så fungerer det normalt bortsett fra at man må koble det inn igjen for å få start(bryter strøm ut fra tenning når man kinner. Finner ut at dette kobler sammen konstantpluss(fra rød kabel via sikring i boksen) og blåkabel som er tenning på. Jeg tenker feil relè eller feil tenningsbryter. Bilen er 86+ Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Veldig fin tråd, hjelper mange, og ikke minst lærer en gutt på 15år MASSE:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 hei. på LH 2.4 er det en svart boch hjerne til teninga å en blank til spruten der det s¨tår jettronic? trodde den svarte var sprut og blank tenning jeg men? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Bytter fra FD til FK, hva gjør man da med de 3 kontaktene som blir til overs som er til egr? vill det bli noen feil? Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Jelsa Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Tidligere her oppe i tråden stod det at du bare kunne lade 0.3 bar viss du hadde 240 b230f uten å skifte til 940 motor, men viss du skal bytte fra f til f/t kan du vell få tak i en ny topp for å få høyere kompressjon?? Jeg også har en 89 mod 240 med b230f som jeg tenker å sette en turbo i. Hadde vert utrolig greit viss du bare kunne ha bytta topp, da hadde du jo sluppet alt det der flyttinga av fordeleren, og at du må ta bort filterflytteren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Det er andre stempler i ft og fk som gjør at kompresjonen blir LAVERE!! Du vil IKKE ha høyere kompresjon når du skal turbolade. Både b230f og b230fk og ft har 530 topp. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Tidligere her oppe i tråden stod det at du bare kunne lade 0.3 bar viss du hadde 240 b230f uten å skifte til 940 motor, men viss du skal bytte fra f til f/t kan du vell få tak i en ny topp for å få høyere kompressjon?? Jeg også har en 89 mod 240 med b230f som jeg tenker å sette en turbo i. Hadde vert utrolig greit viss du bare kunne ha bytta topp, da hadde du jo sluppet alt det der flyttinga av fordeleren, og at du må ta bort filterflytteren... 531 toppen gir noe lavere kompresjon. På turbo må man ha lavere komp enn sugemotor, ikke høyere. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Jelsa Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Det er andre stempler i ft og fk som gjør at kompresjonen blir LAVERE!! Du vil IKKE ha høyere kompresjon når du skal turbolade. Både b230f og b230fk og ft har 530 topp. Men på b230e har jeg hørt at du bare trenger å ha en litt tykkere toppakning for å lade opp til 0.8-1 bar.. Går dette ann å gjøre på b230f også?? Hva er forskjellen som på 940 sin b230f motor og 240 sin utenom filterflytteren og fordeleren som gjør at det går ann å lade høyre uten å endre på noe der?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Du må ha større dyser, andre hjerner, større bensinpumpe ++++ i hvert fall. Husker ikke kompresjonen på b230e i farten, men lader du 0,8-1 bar på en original F-motor så kan du si farvel til den ganske raskt. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Men på b230e har jeg hørt at du bare trenger å ha en litt tykkere toppakning for å lade opp til 0.8-1 bar.. Går dette ann å gjøre på b230f også?? Hva er forskjellen som på 940 sin b230f motor og 240 sin utenom filterflytteren og fordeleren som gjør at det går ann å lade høyre uten å endre på noe der?? B230E er ikke en turbomotor, og egner seg svært dårlig som det. Forskjellen på 940 B230F og 240-B230F er kun fordeleren, filterflytteren er kun på turbomotorene FK og FT. Den orginale 940 flytteren må fjernes for å få plass til eksosanlegget. Motorrommet i 240 er mindre enn 740/940, derfor får ikke begge deler plass. Når filterflytteren er fjernet kommer oljekjølings"sandwichen" på "orginal" 240 plass, dvs der hvor AT og ET har den, rett på blokka, Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Jelsa Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 B230E er ikke en turbomotor, og egner seg svært dårlig som det. Forskjellen på 940 B230F og 240-B230F er kun fordeleren, filterflytteren er kun på turbomotorene FK og FT. Den orginale 940 flytteren må fjernes for å få plass til eksosanlegget. Motorrommet i 240 er mindre enn 740/940, derfor får ikke begge deler plass. Når filterflytteren er fjernet kommer oljekjølings"sandwichen" på "orginal" 240 plass, dvs der hvor AT og ET har den, rett på blokka, Hva gjør da at du ikke kan lade like mye i begge da? må du skifte stempel viss du skal bruke 940 f motor som ikke er orginalt turbo også da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Hva gjør da at du ikke kan lade like mye i begge da? må du skifte stempel viss du skal bruke 940 f motor som ikke er orginalt turbo også da? Kan lade like mye, eller rettere sagt, like lite i en B230F fra 940/240. Motorene er like. er kompresjonen som er for høy i F-motor. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Jelsa Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Kan lade like mye, eller rettere sagt, like lite i en B230F fra 940/240. Motorene er like. er kompresjonen som er for høy i F-motor. Men hadde det ikke da gått ann å bare hatt en litt tjukkere toppakning for å få ned kompressjonen litt? har hørt at det i alle fall går ann på b230E, og det er jo samme blokka og toppen.... "kortere" stempel og tjukkere toppakning vil jo gå for det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.