abarth racing Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 på bildet av lednigsnettet står det til bilens kontakt. hva er de til i og med jeg akal ha det i en 740 og ikke har lik kontakt? temp føler og noe eller? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 på bildet av lednigsnettet står det til bilens kontakt. hva er de til i og med jeg akal ha det i en 740 og ikke har lik kontakt? temp føler og noe eller? Oljelampe, vanntemp(instrument), styrestrøm fra tenning, speedosignal, ladelame, starter. Jeg brukte 240 ledningsnett i bilen min, og så koblet jeg meg bare på den koblingsboksen som er under dashen på førersiden på bilen. Er lett å måle seg fram om du har det originale ledningsnettet koblet på. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 hvilke av fargene på 240 nette er til hva da? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 hvordan gjør du med coilledningene når jeg har bygd om fra diesel? skal jeg ta pluss signal fra bensinrele så den får pluss når pumpa går? funker ikke det tro? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren) Denne ledningen har ikke jeg i mitt ledningsnett, men den skal kanskje bare væra på ledningsnett med 9 pol kontakt? Har 11 pol på mitt ledningsnett og det har ikke denna ledningen Sliter litt med å få gnist også. Har strøm fram til coilen, men ingen gnist på plugga. Har bytta coil og plugger men fortsatt ingen gnist Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnty Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 okey no he ej kobla ell nette etter ponkt å prikke men får fortsat ikkje gnist, er b230f 91 mod som skal ned i en 86 mod 240 kan d vere svinghjuls sensoren som er goen? og korles finne ut om den er ødelagt?? åå må luftmengde måleren vere til koblet?? for har ikkje den akurat no..hører at bensinrelert klikker når eg slår på tenninga så er vell strøm i nettet, men har ikke kobla til pumpene enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 (endret) Motorstyringen trigger ikke coilen eller dysene når jeg kinner motoren. Kun når jeg slipper nøkkelen trigges dysene en gang. Svinghjulssensor ble tatt fra fungerende bil. Ledningsnettet har 9-polskontakt og blå/gul og blå. Blå gul er koblet til startern og tynn blå til sigarettennern. Det er strøm på hjernene. Har eget rele til bensinpumpe, så bensinpumpe er ikke tilkoblet 9-polskontakten. Har heller ikke tilkoblet lambdasensor. Noen som har vært borti dette? Hva slags farge har kontakten til vanntempsensoren for innsprutet? Har en blå som kommer ut sammen med bankesensor og vanntemp til panel, en grå som kommer ut med starter og spjeldsensorut med startern og en hvit som kommer ut for seg selv rett før banksesensor osv. Endret Juli 19, 2009 av bjarne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Har fått dysene til å trigge. Stedet der jeg koblet strøm til den tynne blå ledning inne i bilen kuttet når jeg kjørte startern. Coilen trigges ikke, men har koblet til stifttenning, burde ha startet nå. Hva er det som trigger dysene, kan svinghjulssensoren friskmeldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Motoren går nå, men med tenningssystem med bryter i fordelern. Når jeg kobler ut svinghjulssensoren, så stopper motoren. Jeg antar at denne er ok da. Så når det gjelder tenning så kan enten tenningsforsterkeren eller ecu være ødelagt. Jeg kan ha feilkoblet, men har fulgt guiden her på tilkobling av strøm til coil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Motoren går nå, men med tenningssystem med bryter i fordelern. Når jeg kobler ut svinghjulssensoren, så stopper motoren. Jeg antar at denne er ok da. Så når det gjelder tenning så kan enten tenningsforsterkeren eller ecu være ødelagt. Jeg kan ha feilkoblet, men har fulgt guiden her på tilkobling av strøm til coil.nr på hjernene dine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 0 227 400 147 Gullboks 0 280 000 933 Begge med trimchipper. Har prøvd tenningsboksen med std turbo chip. Ingen forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 en kompis bruker clio filter å det fungerer fjell:) jeg bruker ett filter som står i en nissan primera p12 dieselmotor.. er ett lite filter.. veldig likt clio filteret:) men er lite så må byttes ofte:) Vil tro at filter til ford OHC(som oftest brukes det samme filter som til V6 og cossie, men egentlig skal OHC ha ett midre filter) og mercedes med skrufilter vil passe på, de har samme gjenger, men mindre diameter, eller, filter fra Nissan Primera, Xtrail og Navara med YD motor og skrufilter passer perfekt på volvo men har samme mål meg bekjent. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makoek Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 (endret) Hei, jeg har nettopp koblet opp et nytt elnett til motoren min, jeg brukte 940 nette sist motoren gikk. Nå har jeg montert lh2,4. Problemet er at motoren nekter å starte uten startgass. Med en gang den starter går den som en drøm. Så kan jeg slå den av å starte den 20min senere, men viss jeg lar den stå noen timer nekter den å starte igjen. Bensinpumpa under bilen fungerer 110%. Men jeg hadde ikke dette problemet på forrige elnett. Er en 242 med 100% orginal fk motor. Fant ut årsaken, temp sensoren til hjernen var ødelagt. Endret September 13, 2009 av makoek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
14269 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Noen som vet hva hjernen bruker dette til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fagerdahls Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 jeg har koblet etter denne veiledningen men det er ikke alle fargene på ledningene som stemmer så jeg sliter med forvarmingen til lambdasonden, jeg finner ikke den ledningen. noen som vet hvordan jeg skal måle meg fram? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.