lars_b Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Ett hvitt rele som sitter sammen med begge hjernene Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 I o med at jeg har B230A fra før, så har jeg ikke noe slikt relee! Er det bare å plukke fra nyere bil? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Siden du har B230A så har du ikke dette releet i det hele tatt, og ikke skal det være der heller, Det releet er en del av innsprut systemet, ikke bilen, men ja det er bare å hente fra 240 89+, 740 89+ eller alle 940 modellene Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 ikke noe annet enn å bytte rele, og sjekke at det ikke er noe galt med de tykke røde kablene (som forsyner hele driten med strøm) Har 3 stykker som er byttet om hverandre, og strøm inn på den tykke røde ja. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Men skal også være mulig å bruke det originale opplegget på biler fra 85 og oppover, det er sokkel til releet og alt. Hva mer er det som må gjøres der? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Men skal også være mulig å bruke det originale opplegget på biler fra 85 og oppover, det er sokkel til releet og alt.Hva mer er det som må gjøres der? på biler 77-> mod skal det et grønt relee til bensinpumpa... opplegget til bensinpumpene ligger klart på 77mod bilene.. er bare å montere rele, bensinpumper + returrør... :thumb Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Ah, ok, har et par grønne liggende også, får prøve det da;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Det har jeg ikke peiling på, jeg brukte et 89+ motorledningsnett og la opp en ny kabel til pumpene, men så lenge pumpa stopper når blien kveles er alt i orden Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Fungerte med en gang med det grønne, godt det ikke var verre:) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 jeg ser etter en tic fra sverige.. ser etter en hel bil til en passelig grei pris.. menne burde jeg se etter en 740 el 940 tic? eller burde jeg bare se etter b230fk/ft? passer pumpene om hverandre? eller må det modding til? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 alt passer, med unntak av tankarmaturet, tror det er forskjellig, men det skal jeg ikke si for sikkert. om det er 740 eller 940 spiller ingen rolle, men skal den i 240 så skaffer du en 240 motor el.nett fra en 89+, da slipper du maaange timers arbeid, på 240 nettet er det bare å lodde inn motstandene som vist, og event flytte de to ledningene til dynamoen hvis den skal stå på innsugssiden, ikke no mer Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Se da for guds skyld etter en 940 fra 94 og utover.. mye bedre og snillere på bensinen (orginale..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Se da for guds skyld etter en 940 fra 94 og utover.. mye bedre og snillere på bensinen (orginale..) oki.. hva er "best" i deres øyne av b230fk/ft?? vet hva som skiller en fk og ft.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 har kjøpt meg en 740 med b230et.. noen som kan gi meg en "kjapp" forklaring på hva som må bygges om får å få motorn i 240n? vet fordeleren osv.. men kan noen gi meg en liste fordet? :hello: gjerne over pm bilen som motoren skal inn i er en 240 88mod med k-motor.. har returrør og forpumpe.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 i starten av tråden er det ett bilde av hvor motstandene til dysene skal loddes inn.. men det går 2 ledninger til hver dyse.. hvilken av de skal inn på motstanden? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.