ReWrite Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Noen som vet hvor mye hk/nm AW70/71 kassene til Volvo tåler? Litt lysten på og kjøre i en b230FT og beholde kassa, sparer meg for litt arbeid, pluss at automat er digg i rushen når jeg skal på jobb :D Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Har B230k med M45 nå. Tenker på å handle inn en komplett B230FK (får med ledningsnett, slanger, ic og alt) og lurer på om det er noe mer som må handles inn da (unntatt fester til IC og formotstander til dyser)? Må jeg ha noe til fordeleren (står at fordeler fra b230k kan brukes) , evnt en annen clutch? Eksos og luftfilter er jo en selvfølge at jeg handler nytt, skal ha JT 3" og et eller annet luftfilter. Lønner det seg å bygge om til 3" LMM på disse? LMM må vel stå på trykksiden hvis man skal ha åpen dump? :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 har du alt av bensinpumper osv, så skal det ikke være noe mer, org clutchen er ikke den beste hvis du skal chippe, LMM bør stå på suge siden. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 har du alt av bensinpumper osv, så skal det ikke være noe mer, org clutchen er ikke den beste hvis du skal chippe, LMM bør stå på suge siden. Hvilken clutch må jeg ha da? Tenkte i første omgang på chip (viking, bsr?), jt 3" og konfilter og ladde rundt 1bar (org turboen greier vel ikke mer uansett). Hvis LMM står på sugesiden vil jo dumpen blåse ut luft som er registrert av LMM? Men på en annen side, har dumpventilen rett funksjon på trykksiden?:watchout Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hvilken clutch må jeg ha da? Tenkte i første omgang på chip (viking, bsr?), jt 3" og konfilter og ladde rundt 1bar (org turboen greier vel ikke mer uansett). Hvis LMM står på sugesiden vil jo dumpen blåse ut luft som er registrert av LMM? Men på en annen side, har dumpventilen rett funksjon på trykksiden?:watchout En forstærka trykkplate fra pedersen racing blir bra Har fint lite å si, men LMM tåler ikke olje, noe turboer som regel lekker litt av, da måler den feil Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 En forstærka trykkplate fra pedersen racing blir bra Har fint lite å si, men LMM tåler ikke olje, noe turboer som regel lekker litt av, da måler den feil Ok. Men lurer på en ting ang. fordeler. Kan jo bruke fordeleren fra B230K; men er det feste i blokka til fordeler på B230FK? Finnes det noen alternative 3" eksosanlegg enn JT 3"? Er ikke aktuelt å bygge noe selv...har ikke kunnskap til det og det blir vel neppe noe bra. :) Hvilke luftfiltre bruker dere og er mest fornøyd med? Et hvilket som helst litt stort et av kjent merke med 3" flens funker vel fint? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Ok.Men lurer på en ting ang. fordeler. Kan jo bruke fordeleren fra B230K; men er det feste i blokka til fordeler på B230FK? Finnes det noen alternative 3" eksosanlegg enn JT 3"? Er ikke aktuelt å bygge noe selv...har ikke kunnskap til det og det blir vel neppe noe bra. :) Hvilke luftfiltre bruker dere og er mest fornøyd med? Et hvilket som helst litt stort et av kjent merke med 3" flens funker vel fint? -Det er feste i blokka på alle B230 blokker, på de nye er hullet til forgasser bensipumpa støpt igjen, men det har jo ikke noe å si. Eneste er at akselen må byttes -Finnes alternativer, men JT funker supert i forhold til pris og holbarhet. -Vanlig K&N eller Green filter funker bra Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ok. Skal få kjøpt en helt originale B230FK av lars bj her på forumet, komplett ledningsnett, hjerner og tankarmatur også. Mao alt jeg må ha. :) Hva ekstra må kjøpes til motoren da, det jeg har på listen til nå er: - JT 3" - Vikingchip - 3" LMM Er det noe utover det? Tenningschip? Grønne dyser? Wastegate? Tenker å ladde rundt 1bar (mer er såvidt jeg har forstått ikke noe vits på original turbo). Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ok. Skal få kjøpt en helt originale B230FK av lars bj her på forumet, komplett ledningsnett, hjerner og tankarmatur også. Mao alt jeg må ha. :)Hva ekstra må kjøpes til motoren da, det jeg har på listen til nå er: - JT 3" - Vikingchip - 3" LMM Er det noe utover det? Tenningschip? Grønne dyser? Wastegate? Tenker å ladde rundt 1bar (mer er såvidt jeg har forstått ikke noe vits på original turbo). det kommer til å dukke opp en hel haug med ting og tang som han trenger, bare vent :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 det kommer til å dukke opp en hel haug med ting og tang som han trenger, bare vent :) Hva skulle det være f.eks, foruten fester til intercooler? :) Synes det er kjedelig at alle er så negative til motorbytte i 240 :( Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 skal bytte fra 230 a(85mod) til 230f(88mod) i min 740. trenger jeg bytte allt av ledning, tenker da på sikringsboks å alle ledninger inni bilen eller holder det å bytte ledningsnette ute? noen som vet??? Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hvor stor er den originale LMMen på B230FT/FK? skal bare handle inn green-filter som passer rett på. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 hvis noen har ft/fkå selge så si i fra.. trenger selve motor, hjerner, ic, og turbo!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 fsl:Originale lmm er vel 65mm. volvo 740: Du trenger ikke å bytte noe, det på motoren blir lagt til i tillegg. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hva skulle det være f.eks, foruten fester til intercooler? :) Synes det er kjedelig at alle er så negative til motorbytte i 240 :( kommer alltids opp noe, som f.eks. slanger, klemmer, rør, ledninger, osv.. masse småtterier som trengs, men heldigvis ikke er så dyrt;) Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.