fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 kommer alltids opp noe, som f.eks. slanger, klemmer, rør, ledninger, osv.. masse småtterier som trengs, men heldigvis ikke er så dyrt;) Hehe...slanger følger med motor, men tenker du på bensin så har jeg et par ruller med slanger i garasjen. Har et helt stativ med alt av slangeklemmer i garasjen og, rør til ic osv er med, ledninger har jeg noen ruller med 4, 2.5, 1.5, 1 osv:win Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 du må jo ha ny olje å olje filter.. skikkelig olje kommer på mange hundre kroner.. du trenger vel sirka 3.8 liter.. vet jeg bir å kjøre med mobil 1 som koster 170 kroner litern.. får det for litt over 100 på jobben men.. alltids småting som kommer i tillegg:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Drive og montere ft motor nå, men det dukka opp noke skummelt når eg kom til tankarmaturt. Her er bilde: Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvis jeg skulle ha byttet motor på min 745.- den har nå en b230a men jeg er sugen på en b230ft... og hvis jeg får tak i en komplett motor, kan jeg bruke de motorfestene som er der da?! altså passer den rett i? Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 hvis jeg skulle ha byttet motor på min 745.- den har nå en b230a men jeg er sugen på en b230ft... og hvis jeg får tak i en komplett motor, kan jeg bruke de motorfestene som er der da?! altså passer den rett i? Har ikke vært borti 740/940, men i kjent volvo stil så passer alt omhverandre Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Jo, det går helt fint, men kompresjonen i vanlig F blir alt for høy, så max ladetrykk blir ca 0,3 bar. Derfor kan man på en måte si at det ikke går å bygge om F til FT, jeg har en helt vanlig b230f motor som er turbo konvertert og jeg ladder 0.7 i trykk uten noe problem.men jeg har da byttet til lh2.4 sprut. har kjørt me 0.7 i trykk i snart et halvt år no. går som fan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Har endå eit problem eg. Det stod jo: OBS; ikke plugg ut kablene til dysene uten å merke de, De er ikke merket orginalt. Men når eg fekk motoren min så var dei ikkje merka, og dei var tatt ut. Hmm, har eg eit problem då? det spiller ingen rolle hvilken kontakt du setter på hver av dysene, så lenge ledningene når bort, for ledningene til dysene går sammen slik at alle åpner samtidig. hvis du åpner ledningsnettet til dysene så finner du ut av den svarte ledningen på hver av dysene går sammens til 1 svart ledning. og ledningene til til motstandene går inn på hver sin motstand for så å gå over til e ledning. jeg trodde også at kontaktene skulle stå i ei spesiell rekkefølge men siden alle dysene åpner samtidig så er d ikke så nøye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 jeg har en helt vanlig b230f motor som er turbo konvertert og jeg ladder 0.7 i trykk uten noe problem.men jeg har da byttet til lh2.4 sprut. har kjørt me 0.7 i trykk i snart et halvt år no. går som fan. Fint for deg, men det er ikke lurt å ha så høy kompressjon, da blir motoren veldig følsom for feil, f.eks tenningsbank, feil blanding osv...... Man kan jo ha flaks, men FK og FT har lavere komp orginalt og det er det nok en grunn til. lh2.4 sprut er orginal sprutet Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 det spiller ingen rolle hvilken kontakt du setter på hver av dysene, så lenge ledningene når bort, for ledningene til dysene går sammen slik at alle åpner samtidig. hvis du åpner ledningsnettet til dysene så finner du ut av den svarte ledningen på hver av dysene går sammens til 1 svart ledning. og ledningene til til motstandene går inn på hver sin motstand for så å gå over til e ledning. jeg trodde også at kontaktene skulle stå i ei spesiell rekkefølge men siden alle dysene åpner samtidig så er d ikke så nøye. Dette var ny info - takk for det Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 hvis jeg skulle ha byttet motor på min 745.- den har nå en b230a men jeg er sugen på en b230ft... og hvis jeg får tak i en komplett motor, kan jeg bruke de motorfestene som er der da?! altså passer den rett i? Ja det kan du. B230A og B230FT er så godt som helt identiske på utsiden. Motorfester, topp, girkasse osv passer om hverandre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 det spiller ingen rolle hvilken kontakt du setter på hver av dysene, så lenge ledningene når bort, for ledningene til dysene går sammen slik at alle åpner samtidig. hvis du åpner ledningsnettet til dysene så finner du ut av den svarte ledningen på hver av dysene går sammens til 1 svart ledning. og ledningene til til motstandene går inn på hver sin motstand for så å gå over til e ledning. jeg trodde også at kontaktene skulle stå i ei spesiell rekkefølge men siden alle dysene åpner samtidig så er d ikke så nøye. er dette noe du er helt sikker på?? greit jeg har motronic og b230et men synes dette høres rart ut.. den sorte er jo jord, ja og det er jo en ledning hver til dysene og når motoren min går hører jeg 4 tikkinger etterhverandre dersom man åpner panseret og lytter... :idea: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 er dette noe du er helt sikker på?? greit jeg har motronic og b230et men synes dette høres rart ut.. den sorte er jo jord, ja og det er jo en ledning hver til dysene og når motoren min går hører jeg 4 tikkinger etterhverandre dersom man åpner panseret og lytter... :idea: Ved 900rpm tomgang åpner dysene 30 ganger i sekundet så det hører du neppe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 er dette noe du er helt sikker på?? greit jeg har motronic og b230et men synes dette høres rart ut.. den sorte er jo jord, ja og det er jo en ledning hver til dysene og når motoren min går hører jeg 4 tikkinger etterhverandre dersom man åpner panseret og lytter... :idea: har studert haynes boka no. på lh2.4 så går jordinga sammens og ledningene til motstandene går sammens til 1 etter motstandene, mens på b230et som har motronic så går di sammens til 1 etter motstandene mens hver av dysene har en egen ledning og kontakt på hjernen. beklage hvis d ble tolket feil men jeg tenkte bare på hvordan d e på lh2.4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Fint for deg, men det er ikke lurt å ha så høy kompressjon, da blir motoren veldig følsom for feil, f.eks tenningsbank, feil blanding osv...... Man kan jo ha flaks, men FK og FT har lavere komp orginalt og det er det nok en grunn til.lh2.4 sprut er orginal sprutet jeg hadde orginalt lh2.2 i min bil men den tok kvelden å så kom jeg over et lh2.4 som jeg monterte. b230f motoren har litt høyere komp ja, men har ikke hadd noe tenningsbank, eneste jeg har hatt problemer med er kaldstart,men d forsvant etter at jeg byttet temp sensor til motorstyringa og bytta kaldstartdyse og tomgangsmotor. i følge haynes så er kompen følgende: b23et og b230et 9,0:1 b230a,e og k 10,3:1 b230f 9,8:1 b200e og b234f 10,0:1 b200f 10,0:1 b200ft 8,5:1 b230fb 9,3:1 b230fd 9,8:1 b230fk og ft 8,7:1 planen min er å kjøre me høyest mulig trykk på en orginal sugemotor, hell på å bygge en b21e motor om til turbo, så den skal være ferdig før jeg justerer på trykket for mye. mange synes sikkert at d bare er teit å kjøre så mye trykk på en sugemotor, men jeg vill bare eksprimentere og rett å slett sjå kor my den tåle. b230f motoren hadd rulla over 250 000 da jeg satte på turbo, og jeg har ikke overhalt noe som helst innvendig i motoren, har aldrig vært av med toppen på den en gang. så den gamle sliteren er tydeligvis ganske trofast. må også legge til at b230f motoren min er av den svake og dårlige typen b230 motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 har studert haynes boka no. på lh2.4 så går jordinga sammens og ledningene til motstandene går sammens til 1 etter motstandene, mens på b230et som har motronic så går di sammens til 1 etter motstandene mens hver av dysene har en egen ledning og kontakt på hjernen. beklage hvis d ble tolket feil men jeg tenkte bare på hvordan d e på lh2.4 er nok jeg som misforsto.. blandet motronic og jetronic:boxers Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.