krbarstad Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 er nok jeg som misforsto.. blandet motronic og jetronic:boxers d går bra,jeg lærte no litt nytt om forskjellene på innsprutningene i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Fordeleren fra B230K funker på B230FK ja? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Fordeleren fra B230K funker på B230FK ja? helt korrekt :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Det høres flott ut. Det kom litt penger i kassa til jul i dag, så skal bestille noe småting fra Pedersen... JT 3", K&N filter (lurer på hvilken størrelse jeg må ha?) og Sachs clutch. Kommer på ca 5200kr :) Også så jeg en H-kam til salgs på 200-forumet, er denne god på turbomotor? :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Forresten, noen som vet av koblinggskjema til LH2.4? Tror jeg kommer til å slite med å koble det... :( Skal også kjøpe Vikingchip når motoren i og alt funker, så lurer jeg på hva jeg skal kjøpe for å regulere ladetrykk opp til rundt 1bar? :biker Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Det høres flott ut. Det kom litt penger i kassa til jul i dag, så skal bestille noe småting fra Pedersen... JT 3", K&N filter (lurer på hvilken størrelse jeg må ha?) og Sachs clutch. Kommer på ca 5200kr :) Også så jeg en H-kam til salgs på 200-forumet, er denne god på turbomotor? :) H-kam bør ikke brukes på turbo motor, da dette er en hissig sugekam, A- kammen er bra, K-kam funker fint det oxo, ellers er det best med en uorginal kam. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Ok, bruker vel a-kam da, har en splitter ny topp fra en B21A liggende! Og denne har vel A-kam? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Forresten, noen som vet av koblinggskjema til LH2.4? Tror jeg kommer til å slite med å koble det... :( Skal også kjøpe Vikingchip når motoren i og alt funker, så lurer jeg på hva jeg skal kjøpe for å regulere ladetrykk opp til rundt 1bar? :biker Se på første siden, der står det du trenger å vite, bruk et 240 ledningsnett, lodd inn motstandene, monter og kjør :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Se på første siden, der står det du trenger å vite, bruk et 240 ledningsnett, lodd inn motstandene, monter og kjør :) Har jo 940 ledningsnett... Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Kast det i søppla, kjøp et 240 nett, Sitter i alle 240 fra 89-93, så det er lett å få tak i. 940 nettet er bare tull å bruke, stygt blir det oxo. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Går fint med 940 ledningsnettet regner jeg med. 240 ledningsnett er hverken lett å få tak i eller billig. Hva er billigste måte å regulere ladetrykk opp (1bar)? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Går fint med 940 ledningsnettet regner jeg med. 240 ledningsnett er hverken lett å få tak i eller billig. Hva er billigste måte å regulere ladetrykk opp (1bar)? Ehh, er 240 nettet vanskelig å få tak i ??? Det flyter jo av de på høggere i sverige og her på forumet er det som regel alltid en som skal selge et, men det funker jo med 940 nettet, men det blir så usannsynlig stygt siden det må klippes og tapes før det skal monteres. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 med en chip ( http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm ) og ny Wastegateklokke så blir det fint :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Jo, det går helt fint, men kompresjonen i vanlig F blir alt for høy, så max ladetrykk blir ca 0,3 bar. Derfor kan man på en måte si at det ikke går å bygge om F til FT, Lest om fler som har ladet 1 bar uten problem på orginal F. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Lest om fler som har ladet 1 bar uten problem på orginal F. Det har jeg sett oxo, men jeg hadde ikke gjort det, Like greit med FK\FT. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.