Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet

lars_b

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det høres flott ut. Det kom litt penger i kassa til jul i dag, så skal bestille noe småting fra Pedersen... JT 3", K&N filter (lurer på hvilken størrelse jeg må ha?) og Sachs clutch. Kommer på ca 5200kr :)

Også så jeg en H-kam til salgs på 200-forumet, er denne god på turbomotor? :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen som vet av koblinggskjema til LH2.4? Tror jeg kommer til å slite med å koble det... :(

Skal også kjøpe Vikingchip når motoren i og alt funker, så lurer jeg på hva jeg skal kjøpe for å regulere ladetrykk opp til rundt 1bar? :biker

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres flott ut. Det kom litt penger i kassa til jul i dag, så skal bestille noe småting fra Pedersen... JT 3", K&N filter (lurer på hvilken størrelse jeg må ha?) og Sachs clutch. Kommer på ca 5200kr :)

Også så jeg en H-kam til salgs på 200-forumet, er denne god på turbomotor? :)

H-kam bør ikke brukes på turbo motor, da dette er en hissig sugekam, A- kammen er bra, K-kam funker fint det oxo, ellers er det best med en uorginal kam.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen som vet av koblinggskjema til LH2.4? Tror jeg kommer til å slite med å koble det... :(

Skal også kjøpe Vikingchip når motoren i og alt funker, så lurer jeg på hva jeg skal kjøpe for å regulere ladetrykk opp til rundt 1bar? :biker

Se på første siden, der står det du trenger å vite, bruk et 240 ledningsnett, lodd inn motstandene, monter og kjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med 940 ledningsnettet regner jeg med. 240 ledningsnett er hverken lett å få tak i eller billig.

Hva er billigste måte å regulere ladetrykk opp (1bar)?

Ehh, er 240 nettet vanskelig å få tak i ??? Det flyter jo av de på høggere i sverige og her på forumet er det som regel alltid en som skal selge et, men det funker jo med 940 nettet, men det blir så usannsynlig stygt siden det må klippes og tapes før det skal monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går helt fint, men kompresjonen i vanlig F blir alt for høy, så max ladetrykk blir ca 0,3 bar. Derfor kan man på en måte si at det ikke går å bygge om F til FT,

Lest om fler som har ladet 1 bar uten problem på orginal F.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider