Gå til innhold

hvilken manifoil??

Ranger emnet

AudioX

Anbefalte innlegg

hallai polo folk!:)

skal begynne på turbo prosjekt i polo'en min, men lurer på hvilken manifoil jeg ksal bruke!?

e det mulig å bruke manifoil fra caddy 1,9TDi? pluss turbo?

eller fra en golf!

dette e et prosjekt jeg har planlagt i lang tid no, og no realiserer det seg, e kun med manifoilen, så derfor ser eg at alle off topic komentarer blir holdt unna! håper noen kan gi meg svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har forstått det rett så er det snakk om en 6n.. De selger manifoiler til disse her 379 euro.. Stiv pris.. Har en mistanke om at manifoilen og eksosdelen på caddy 1.9 tdi er støpt sammen(ingen flens).. Kanskje noen kan bekrefte/avkrefte dette..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det at jeg kan hjelpe deg, men jeg tror det er smart å fortelle om åssen motor,modell osv. det er! :thumb

ja selvfølgelig ja..hehe...glemte det...med den som g-yog sendte stemmer...e en 6n '96 mod og 75 hk....

men e går det ikke an å bruke både turbo pg manifoil fra caddy?? selv om det er støpt sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
ja selvfølgelig ja..hehe...glemte det...med den som g-yog sendte stemmer...e en 6n '96 mod og 75 hk....

men e går det ikke an å bruke både turbo pg manifoil fra caddy?? selv om det er støpt sammen?

Passer ikke i det hele tatt. 1,9L er en helt annen og fysisk mye større motor. Den bygger på samme blokk som Golf GTI osv....

Uansett er det å bruke turbo fra dieselmotor på bensin motor ganske dumt hvis du vil ha holdbarhet. Bensinmotoren har mye mer eksosvarme, noe dieselturboer ikke er bygd for.

Kan muligens skaffe deg Equal-length manifold for t25/GT25

Har en kompis som har satt T25 på sin 1,3L G40. Den har nå 190 hk på en ellers helt standard, men sliten motor som har gått 240000 harde km.

Har du AAE eller AEE? AAE sprutet er ikke særlig velegnet til turbo.

Hvordan hadde du tenkt å senke kompresjonen?

T25_6.jpg

T25_4.jpg

T25_3.jpg

T25_2.jpg

T25_1.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider