Gå til innhold

Dette er ikke helt bra...

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Spørs nok det ja... Tectyl må til!

 

Men ta nå for guds skyld den rusta som er først da! Om du ikke gjør det kommer rusta til å regelrett ese under tectylen!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tectyl er bare noe driiit da.. går det hull på det noe sted, etter at man har hatt på nytt.. skjer jo dette en tur til.. vann kommer i mellom tectylen og plata..

puss rent osv... å ha på "bodyskytts" enda ikke rustet eller lignende hos meg..

 

bare et forslag.. :)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette på en gatebil?

Hvis det er på bilen som kun blir brukt på sommern og på gatebil osv ville jeg bare ha gitt faen i å behandle med tecyl på nytt. Du ser ikke rusta når det er tectyl over før det har utarta seg endel, ta heller bare å flekk der hvor det detter av etter steinsprut osv... På en sånn type bil er du jo under å kikker omtrent etter hver gang du har kjørt uansett. Det å tectylere oppå rust er i utgangspunktet døfødt. Skrap vekk der du ser det er rust, puss litt på det, ha først på owatrol (et til to strøk, avhengig av hvor kraftig rust det er) og der etter kan du ha på enten arcanol eller corroless og tectyl...

Når folk sier at du skal pusse ned til reint stål så høres jo det forsåvidt jævlig enkelt ut, men i understellet er det ofte veldig vansklig å komme til...

Hvis du først bestemmer deg for å sprøyte noe under bilen ville jeg ha anbefalt deg å bruke olje... Bland en god sats med ca 6 liter sagkjedeolje og 2-3 liter biltema tectyl, det gjorde jeg på 244in... (Bruksbil)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblåsing er vel uansett best.

Jeg ville ikke anbefale deg sandblåring i understellet for du vil bare blåse sanda inn i alle kriker og kroker og du får ikke alt ut igjen og da vil den sanda som ligger igjen ligge der å samle vann og fuktighet, ergo; det vil bli eksplosiv rustutvikling... Uansett noe drit å sandblåse på tectyl og spessiellt inne i garasjen!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette på en gatebil?

Hvis det er på bilen som kun blir brukt på sommern og på gatebil osv ville jeg bare ha gitt faen i å behandle med tecyl på nytt. Du ser ikke rusta når det er tectyl over før det har utarta seg endel, ta heller bare å flekk der hvor det detter av etter steinsprut osv... På en sånn type bil er du jo under å kikker omtrent etter hver gang du har kjørt uansett. Det å tectylere oppå rust er i utgangspunktet døfødt. Skrap vekk der du ser det er rust, puss litt på det, ha først på owatrol (et til to strøk, avhengig av hvor kraftig rust det er) og der etter kan du ha på enten arcanol eller corroless og tectyl...

Når folk sier at du skal pusse ned til reint stål så høres jo det forsåvidt jævlig enkelt ut, men i understellet er det ofte veldig vansklig å komme til...

Hvis du først bestemmer deg for å sprøyte noe under bilen ville jeg ha anbefalt deg å bruke olje... Bland en god sats med ca 6 liter sagkjedeolje og 2-3 liter biltema tectyl, det gjorde jeg på 244in... (Bruksbil)

 

 

Dette er en "litt av hvert bil" som stort sett er i daglig drift hele året. Planen er og syrebade og galvanisere hele greie senere i år når sesongen er slutt.

 

Har slipt ned et stort felt på samme sted på andre siden av bilen, det ble slipt helt ned til rent stål med stålbørste på vinkelsliper. Har malt tre lag mer Corroless Rustkiller der og tatt på sika flex der det var noe tettnings greier orginalt (mellom kanalen og chassiet).

 

Hva er det dere owatrol greiene for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik ser det ut...Ble jaggu hull på denne siden og. Noen som har noe tips om og få god sveising? Har bare punktet en hel haug med punkt på andre sida, ble ikke tett før jeg hadde hatt på 3 strøk (inni og under) med Corroless Rustkiller.

 

Igjen: Hva er Owatrol, og hvor får man tak i dette?

 

DSC00395.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår