Gå til innhold

Dette er ikke helt bra...

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Owatrol er egentlig et "universalprodukt" beregna både på treverk og stål...

Men det ville jeg anbefale deg å legge i gunn på det korroderte stålet, deretter 2 strøk corroless (avhengig av hvor på bilen det er hen) og enten tectyl eller arcanol hvis det er innv i bilen...

Det som er gromt med owatrol det er at det er så innihelvette pennetrerende, nesten som vann ved romtemp... Det trenger seg inn over alt og pennetrerer rusta veldig bra. Det er ihvertfall min erfaring... Corroless fungerer også ganske bra aleine, men jeg vil nok tru at det er best med Owatol i bunn....

Hvis du skal syreduppe bilen hadde jeg ihvertfall ikke giddi å stått å sandblåst å slipt å kødda... Fjern det grøvste, legg på owatrol, corroless og arcanol/tectyl... Jeg ville i alltilfelle ikke anbefale å sandblåse i understellet på en bil, det samler som sagt veldig mye fuktighet. Det funker veldig bra på korroderte karrosserideler osv hvor det forøvrig er er et must...

Jeg ville nå ihvertfall ha sett ann hvor lang tid du skal ha bilen og hva den skal brukes til... Det tar ei ganske god beite før du ruster høl hvis du bruker den metoden som jeg har nevnt nå... Men uansett hva du bruker, det er per dags dato ikke funnet opp et produkt som stopper rust, men det er noen som kan forsinke utviklinga....

Owatrol får du kjøpt i en vanlig farvehandel, jærnia osv... Samme med arcanol... ALLE disse tre produktene er rustforhindrende...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Dette høres fornuftig ut!

Jeg har brukt så inni h****** med penger på den bilen at jeg har tapt så mye penger på den at det har ingenting for seg og selge uansett. SP det jeg satser på er og får den i tipp topp stand karrosseri messig. Jeg tenker på og dyppe den, få byttet kanaler, hjulbuer, frontplate, framskjermer, dører, panser og bagasje lokk, og deretter galvanisering og lakk. De utfører jo dypping og galvanisering på BS-Teknikk.

 

Det dere Arcanol greiene, er det samme greia som corroless greiene?

På den andre siden som jeg har sveist og slipt nå så slipte jeg ned til stålet og litt til med stålbørste på vinkelsliperen og malte 3-4 lag med corroless rustkiller inni og under bilen, under skal det på med techtyl, men inni så skal det bare være slik. Det er så mye gris med techtyl inni bilen, så jeg satser på og gjøre det på samme måten på andre siden der jeg har laget det store hullet. Er owatrol noe som tørker og blir liggende eller bare "dreper" og fordamper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere Arcanol greiene, er det samme greia som corroless greiene?

På den andre siden som jeg har sveist og slipt nå så slipte jeg ned til stålet og litt til med stålbørste på vinkelsliperen og malte 3-4 lag med corroless rustkiller inni og under bilen, under skal det på med techtyl, men inni så skal det bare være slik. Det er så mye gris med techtyl inni bilen, så jeg satser på og gjøre det på samme måten på andre siden der jeg har laget det store hullet. Er owatrol noe som tørker og blir liggende eller bare "dreper" og fordamper?

Arcanol er noe av det samme ja, men jeg vil si at 2 lag Corroless er ganske optimalt... Arcanol er et mer allaround produkt som en bruker både på reint og korrodert stål og Corroless er utvikla for et bestemt område...

Owatrol tørker ja, men vent med overmaling ca ei uke, så du er helt sikker på at det blir helt tørt... Etter den tia vil den få ei mer glasslignende overflate, der legger jeg 1-2 lag Corroless over og deretter legger jeg på Arcanol hvis det er inne i bilen (i noen tilfeller i understellet også)...

Men hvis bilen er noe så innest inne i helvette rusta, så er det jo kun en ting som gjelder, kapp og sveis eller syredupping... Jeg bruker nå ihvertfall den metoden som jeg nevnte over hvis det ikke er hull... Rustsveising er noe av det verste jeg veit... Men denne metoden er som alle andre, den bare forsinker utviklinga....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår