Gå til innhold

Canal Motor = Canal Tull?

Ranger emnet

CumsteR

Anbefalte innlegg

Jeg driver nå går på BI, og har litt markedsføring på skolen.

Canal Motor burde ta til seg kritikk, ikke lage kritikk.

Til Canal Motor.

Ta å les det som folk skriver her på forumet. Dette er kjempe bra primær datta som dere får gratis. Dere sitter å ser DIREKTE på målgruppen deres.

For å si en annen ting. NRK er den eneste kanalen i Norge som ikke drives med reklame penger. Resten må skaffe cash pga reklame. At dere har reklame er jo en forstårlig ting. Hvordan dere gjør arbeide deres vet jeg ikke.

Men det blir litt feil nå en stor del av brukerne som ser på Canal Motor forbinder det med en reklame fra en kåt og gal kar fra Setersdalen. Jeg skal ikke snakke stygt om deres reklame sponsorer. Hvordan salget av plata går vet jeg ikke, men de får i alle fall mye bra reklame fra deres side. Håper dere tar godt betalt ;)

Men igjen så burde dere ta i mot ris og ros fra vi som er målgruppen.

Det er med på å gjøre deres produkt bedre til oss som igjen er med på å skape bedre sponsor intekter.

Jeg vil tro at det er mer behov for en slik kanal med tiden.

Vis dere viser det samme hele tiden, så blir det fort kjedelig. Håper dere klarer å få tak i mer materiel som dere kan bruke.

Send noen bilfilmer i helgene.

Jeg vil også si at jeg har sett mye bra på kanalen, men etter å ha sittet å sett noen timer, så føler jeg at jeg ser det samme igjen og igjen. Det er ting som gjør at det blir færre som ser på.

Håper dere kan lese igjennom tråden, få litt info.

Husk: Kunden har altid rett.

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Marius

Følger deg på det du sier, at kritikk er bra..

så lenge det er konstruktiv kritikk.

Ikke svada fra ende til annen..

Det går fremover SAKTE , og poenget mitt er at

skal vi få dette til må det være tæring etter næring,

Om vi koder kanalen og tar betalt så er det en helt annen ting

og et hel annet innhold..

Men vi jobber nå på å være gratis ,samt å forbedre innholdet og tjenester

uten å belaste kanalen så tungt at det blir sort skjerm.

Mvh

Einar Roland

Canal Motor Norge

http://www.canalmotor.no

TLF 40202020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal til for å få denne kanalen, parabol? kjenner ingen som har det igjennom den lokale kabelleverandøren, men kjenner noen med parabol som har

Hei

Den ligger gratis på satelitt samme posisjon som tv2, nrk, nrk2..

dvs du får den inn både med sat pakkene fra Canal Digital og Viasat,

Den er FTA ( free to air).

Dvs. du trenger ikke noen form for abb for å ta den inn.

Du kan f.eks. kjøpe en FTA mottaker ny ( pris ca 900 ) og få tak i en parabol

med 1 hode.. peke den inn på 1 grad vest og ta oss inn gratis..

Eller du kan kjøpe en brukt sat mottaker uten kort å bruke den.

(bare pass på å ikke kjøpe noen gamle tunere som har den funksjonen at de må ha kort i seg for å starte)

Ellers s ligger vi på diverse kabelnett rundt om i landet

på telenor sine også.. men der må dere vist ha dekoder før vi dukker opp.

Så en parabolløsning er å anbefale :-)

Mvh

Einar Roland

Canal Motor Norge

Tlf 40202020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marius

Følger deg på det du sier, at kritikk er bra..

så lenge det er konstruktiv kritikk.

Ikke svada fra ende til annen..

Det går fremover SAKTE , og poenget mitt er at

skal vi få dette til må det være tæring etter næring,

Om vi koder kanalen og tar betalt så er det en helt annen ting

og et hel annet innhold..

Men vi jobber nå på å være gratis ,samt å forbedre innholdet og tjenester

uten å belaste kanalen så tungt at det blir sort skjerm.

Mvh

Einar Roland

Canal Motor Norge

http://www.canalmotor.no

TLF 40202020

Det er jo et kjempe tiltak som må til for at ting skal fungere.

Men selv om ikke alle her ikke sier ting konstruktivt, så har dem en mening med det dem sier.

Jeg kom borti kanalen ved en tilfeldig kanal svitching fra 1 - 100. Tror den ligger på 97 på min canal digital dekoder ;)

Det beste tiltaket jeg har sett var på messa som bilsport er med og arangerer (husker selvfølgelig ikke navnet). Der dere hadde en egen stand. Slik at folk kunne vis sitt pene jeg på tven.

Nå vet ikke jeg hva dere gjør eller ikke gjør for å promotere dere. Men det å være synelig er en viktig ting.

Håper på å se en positiv framgang med kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synes Canal Motor er ett bra tilltak for oss bilitriserte, jeg skjønner også at dere må ha reklameinntekter. Så i tidligere svar at noen nevnte bil-filmer, og da kom jeg til å tenke på Gatebil-filmene. Får dere lov å vise de på kanalen, eller må dere ut med store summer for å vise de? Evt andre filmer. Det tror jeg har kommet til å slått bra ann :)

Eller hva mener dere andre? Kom med filmforslag på hva dere har lyst til å se!

87 Volvo 240 GL B230K

240 = GO 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir provosert av å se hvor mange som syter over et tilbud som for det første er gratis, og der de som står bak står på som fy for å hele tiden forbedre produktet...

At dette koster penger å drifte trenger man ikke å være hjernekirurg for å skjønne... Så får heller de som vil ha mindre reklame ha en flaskeinnsamling slik at Canal Motor får inn penger til å bedre tilbudet...

Stå på Einar... :peace:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig blant nordmenn at en ønsker mest mulig uansett utgangspunkt. Om noe er gratis så skal en klage for det om.

Stå på CM. Jeg ser desverre lite på TV men når jeg ser så er jeg innom og myser ;) Reklamen kan enkelte ganger være til brysom ettersom den er litt ofte og er kraftig ;)

Og det er en STOR forskjell i å vite hvordan man gjørr dette på best mulig måte (brukere @ bf.net) og faktisk GJØRE noe (CM). Vist en kan bedre så gi oss tv-tittere flere tilbud. Ikke bare syt om hvordan en selv ville ha gjort. Virker som om noen mener dem sitter på hvordan en perfekt bilkanal skal være men ingen lager den? :P

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er en STOR forskjell i å vite hvordan man gjørr dette på best mulig måte (brukere @ bf.net) og faktisk GJØRE noe (CM). Vist en kan bedre så gi oss tv-tittere flere tilbud. Ikke bare syt om hvordan en selv ville ha gjort. Virker som om noen mener dem sitter på hvordan en perfekt bilkanal skal være men ingen lager den? :P

Bra det du sier der VeilSide. Er mange som har sin egen "baby/prosjekt".

Problemene som kan oppstå blant slike folk som har en greie som de skal selge eller promotere er at de synes det dem slev har er så vanvittig bra, og klarer faktisk ikke å gi det forbrukerne ha, med det man selv vil ha. Dette er det desverre mange som har fått erfare litt for godt her i verden.

Det er jo ikke en ny greie at folk flest ikke vil si noe negativt om det dem eier.

MVH

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Rolon hadde brukt "cellen" sin litt, hadde han kanskje visst at man kan reklamere heftig for ting som selger dårlig.... Og ting som selger bra.

Og hva får deg til å tro at han selger dårlig da? Mulig du ikke er klar over det, men danseband selger faktisk like bra eller bedre her i landet enn "pop musikk", det er derfor albumlistene kan være katastrofalt forskjellig fra singellistene.

Snubla helt tilfeldig over dette fenomenet da jeg var inne på VG sine sider for en stund siden, et nylig sluppet Vikingarna album lå på 2. plass....

Ta en titt på NRK2's danseband jukeboks i blant og se hvor ofte den sangen spilles. Alt er ikke som du tror i kongeriket Norge.

Men hva referer du til når du sier ting som selger bra? Neonlys og konfilter? Eller kanskje Aftermath vil reklamere for Eminem der inne?

Også er det vel egentlig revnende likegyldig hva det reklameres for uansett så lenge de betaler, er det ikke det? Kunne like godt ha vært Pampers.

Men jeg skal ikke skryte på meg at jeg noen gang har sett på reklamene i mer en et sekund før jeg har bladd videre til en annen kanal. Er innom en gang i blant for å se etter info om fullskjermsendinger, og hvis det skulle gå noe morsomt eller noe jeg ikke har sett der så ser jeg på det.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva får deg til å tro at han selger dårlig da? Mulig du ikke er klar over det, men danseband selger faktisk like bra eller bedre her i landet enn "pop musikk", det er derfor albumlistene kan være katastrofalt forskjellig fra singellistene.

Snubla helt tilfeldig over dette fenomenet da jeg var inne på VG sine sider for en stund siden, et nylig sluppet Vikingarna album lå på 2. plass....

Ta en titt på NRK2's danseband jukeboks i blant og se hvor ofte den sangen spilles. Alt er ikke som du tror i kongeriket Norge.

Men hva referer du til når du sier ting som selger bra? Neonlys og konfilter? Eller kanskje Aftermath vil reklamere for Eminem der inne?

Også er det vel egentlig revnende likegyldig hva det reklameres for uansett så lenge de betaler, er det ikke det? Kunne like godt ha vært Pampers.

Men jeg skal ikke skryte på meg at jeg noen gang har sett på reklamene i mer en et sekund før jeg har bladd videre til en annen kanal. Er innom en gang i blant for å se etter info om fullskjermsendinger, og hvis det skulle gå noe morsomt eller noe jeg ikke har sett der så ser jeg på det.

du skjønner det.. seff vil det IKKE ligger reklame for ting som ikke selger bra der..

så når noen sier noe er dårlig.. ja det er smak å behang.. men det er MANGE som liker det om en ser på tallene.. nå er det ikke bare køntri der... det går reklame for Tömmermenn også. og de kan ikke defineres som køntry...

personlig ville jeg nok ha vlagt å kjøpe Tömmermenn sin cd av de vi viser reklame for ,men ut i fra salgstall så vet jeg at det selges i bøtter og spann

av de andre.. og det er vi avhenning av..

-Einar Roland

Canal Motor Norge

tlf40202020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You've got to know when to hold 'em, know when to fold 'em..

Eg har nok sett en del på CM, og eg har sett hele reklamene for eg orker ikkje å zappe.. Tenk når CM får 2 fullskjermssendinger etter hverandre, då kan folk lage en liten tv-kveld av det! Håper ikkje alle som klager på gratistilbud ødelegger motivasjonen. CM er ikkje optimalt no, men eg føler det nærmer seg, steg for steg..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider