Gå til innhold

mulig kjøp av urquattro- trenger tips?

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har meget lyst til å hoppe i det å kjøpe en urquattro hvis jeg da får råd til dette. Det avhenger også så kalrt om ett par andre faktorer går inn. men med nok kunskaper om bilen skal dette gå bra!

 

er det noe jeg bør passe på ved kjøp av disse.. har lyst på en 89-91 hvis jeg finner grunnet 20v og bosch innsprut!

 

for jeg en grei en til rundt 130 da eller kanskje en med litt kosmetiske skader til litt billigere?

 

Hilse totte88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope..har nå lest at de er laget til 91 og i 89 elller no sånt byttet dem fra mekanisk sprut til vanlig og bedre! skal se om jeg finner siden jeg leste det! mn va bør man se etter på en urquattro... å hvordan er forsikringen på denne bilen??

 

totte88

 

EDIT: siden jeg leste om audi'en: http://home.no.net/audicars/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett!! Trodde ikke du fikk dem så nye! Det var jo helt skjef.

 

Du bør se etter:

 

At det ikke lekker olje fra tettningene mellom flensene på stikkakslingene. Dette koster mellom 4-5000 og ordne. Mer viss det er på begge.

 

Se etter at endeledda eller noe der ikke er ødelagt. Det sies at desse ikke produseres lenger.

 

Er den kjørt mye så se etter at det ikke er slark i foringene på bærebrua forran.

 

Bremseslanger er og et vanlig problem på Audi. På UrQuattroen har den en tendens til og ligge og gnage på en kant med krengingshemmeren forran.

 

Se til at eksos manifoilen ikke er sprekker i. Da den sitter under innsuget på 10v og har en tendens til og sprekke pga stor varmeutvikling.

 

Se og til at styrvekselen som sitter bak med torpedoveggen på høyre side (sett forrfra) ikke lekker olje.

 

Kilde: Motorjournalen sin test av UrQuattro.

 

Er litt usikker på forsikringen, men det er bare til og ringe et selskap. Du kan sikkert bare glemme og forsikre den på deg selv.

Jeg ringde og spørde på en Audi S2 -94..fikk blankt avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på urquattro skal det stå quattro skrevet med varmetråder i bakruta. De bakrutene er dyre, har de vært knust en gang er det sannsynlig at det ikke står, det er trekk i pris. Det er nesten alltid sprekk i baklyktene, blir litt detaljer dette her, men jeg bare prøver å komme på litt. Hadde urq et år før jeg måtte ha RWD bil igjen :). karrosseri deler er dyrt på urq, det er vel det største hinderet hvis du har lyst til å leke deg ltit med bilen. hvertfall for meg. skjermer koster rundt 6500, og fangerer 20k pr stk, norske priser da, får jo endel uoriginalt som er pent og da. Diff og girkasse pleier å være bra.

 

http://www.amcarsquattro.co.uk er en bra side for litt delepriser feks, jeg bestilte litt ting der. besøkte butikken en gang og, da hadde han 15 urqer i og rundt butikken og på verkstedslokalene, han har myye deler. Er jo pluss hvis du får med de originale 15 x 8" felgene, de er litt dyre, og jævli kule på bilen.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. va en del negative ting man får vite... litt dyrt men det hadde jeg egentli trodd da... håper bare at man får til det med forsikring... nå er vel eneste problemet å får med gamlingene i huset pluss et lite lån fra dm på 30 k=)=) .. satser på at dette går i boks=)=) får se hva tiden viser... vil nå tru at det er letter å få forsikret urqen framfor s2 siden urqen er en såpass skjelden bil og lite kollisjoner med dm..

 

får se hva tiden viser

 

totte88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva forsikringen ligger på, men kan si at selskapene har nok erfaringer med disse da det har blitt produsert nesten like mange av de som S2. Kan jo være prisen har gått ned da det har blitt tynnet ut i rekkene med disse bilene.

 

forresten så får du nok ikke noe 90talls 20v ur til 130k, ligger nok på nærmere 200k de når du først klarer oppdrive en.

 

Er som nevnt ovenfor endel ting du skal se etter ved evt kjøp, skal ikke bli skremt av det. Er jo tross alt gamle biler, fordelen er at disse er lette å skru på og finnes et hav av brukte deler til disse, bortsett fra på kaross siden.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår