Gå til innhold

Kjøp av "defekt" Corrado.

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Vel. Jeg satt å surfa på finn her om dagen, da jeg kom over en Corrado. En ganske billig en sådan. 25k skulle han ha for bilen.

 

Det er btw denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6881078&sid=1aH2pbKJP613548&pos=5&tot=11

 

Veivakslingen er gåen, og ny følger med. Så jeg ringte opp personen, og ifølge han så var bilen veldig fin. Fikk også tilsendt bilder på mail. Veldig fin bil, masse utstyr og nok av motor.

 

Men jeg har ikke så mye peiling på bil, jeg har faktisk veldig liten peiling. Men jeg fikk forklart hva veivakslingen er, og hvor den sitter. Og det er vist et helvetes liv og få den byttet. Men det har jeg kompiser til.

 

Det jeg lurer på er: Er veivakslingen er svakhet på Corrado? Og hva annet kan være gåen? Ifølge selgeren så var det bare den som måtte byttes, så var bilen i tipp topp stand.

 

Om jeg kjøper denne bilen, så ser jeg på den som en investering. Det koster meg 3000 og få den nye veiva montert, og gud vet hva det koster og få den fra trondheim og opp til nordland. (2000?) Og når veiva er montert, har jo bilen en pris på 50 000 kanskje.

 

Burde jeg kjøpe den? Hva annet kan gå galt? Hva kan være galt? Og er det KUN veiva som må byttes? Eller må jeg bytte masse pakninger og foringer osv osv?

 

Har vært i banken og hørt om lån, og jeg får svar i morgen. Så om noen kunne ha svart på dette, ville jeg vært takknemlig..

 

Mvh

Pasient

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om veiv aksel er gåen?

 

det som slår meg først da er vel at han har mistet oljetrykket,sikker grunnet for lite olje i motor..

 

dermed får man rådebank.. det er da at oljen ikke når frem til rådene, og rådene går varme, slik at de begynner å "skrape" rundt inne i råden, pluss at veiva får smake samme salaten.. så om det er dette som er grunnen.. noe som er mest normalt skjer.. må du også bytte den eller evnt de rådene som er ødelagte.. om du skjønner.. ;)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke :P kan veldig lite om bil.

 

Men det jeg egentlig lurte på var: om det er KUN veiva som må byttes for at bilen skal gå, burde jeg kjøpe den?

 

Få kontrakt eller noe på at det er kun det som må gjøres eller noe.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke :P kan veldig lite om bil.

 

Men det jeg egentlig lurte på var: om det er KUN veiva som må byttes for at bilen skal gå, burde jeg kjøpe den?

 

Få kontrakt eller noe på at det er kun det som må gjøres eller noe.. :o

 

Det der finner du ikke ut av uten og åpne motoren, så det hørtes ut som en litt risky avtale.. Hvis ikke han har åpnet motoren, hvordan kan han da vite at det kun er veiv det har gått utover??

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det værste som kan være skjedd da?

Det værste er vel om det har gått utover sylinderveggene og rådene, er det bare litt riper i sylinderveggene kan det sikkert hones og settes i nye stempelringer, men sånt vet du ikke før du har åpnet.. Da må du også ha ny toppakning (helst) og regreim og strekkbolter til toppen når den skal på igjen. Jeg hadde også skiftet rådelager når man først holder på der.

 

Toppakning og strekkbolter blir fort 1500kr, rådelager 300kr ca, forsterkede rådelager ca 1200kr, regreim sett 7-800kr.. Pluss masse arbeid som også koster, om du ikke skal gjøre det selv.

 

Men du.. Hvorfor har du ikke spurt hvordan dette skjedde?

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at det var sønnen sin bil. Hvorfor det skjedde viste han ikke helt, men han snakka noe om at bilen hadde kanskje mistet oljetrykket..

 

Jeg har en kompis som kan ta dette for meg.

 

Men alle delene du listet opp ble ca 4000 kr. Bilen koster 25 000 i innkjøp, pluss deler til 4000 (i værste fall). Og 2-3000 til fyren som skal sette dette sammen for meg. 32000? Er den verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får dem ikke byttet dette selv? Å så selge bilen for mer? Vær litt skeptisk når du skal kjøpe. Jeg ble rundlurt av en som skulle selge en 1991 Corrado G60 med fullt av rust.

Vil tro det er meir ødelagt i denne bilen enn veivakslingen. Du kan jo også få skrevet en kjøpekontrakt. Der du feks spør om de kan gå god for at det ikke er mer feil visst det er det du er redd for.

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg satt å surfa på finn her om dagen, da jeg kom over en Corrado. En ganske billig en sådan. 25k skulle han ha for bilen.

 

Det er btw denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6881078&sid=1aH2pbKJP613548&pos=5&tot=11

 

Veivakslingen er gåen, og ny følger med. Så jeg ringte opp personen, og ifølge han så var bilen veldig fin. Fikk også tilsendt bilder på mail. Veldig fin bil, masse utstyr og nok av motor.

 

Men jeg har ikke så mye peiling på bil, jeg har faktisk veldig liten peiling. Men jeg fikk forklart hva veivakslingen er, og hvor den sitter. Og det er vist et helvetes liv og få den byttet. Men det har jeg kompiser til.

 

Det jeg lurer på er: Er veivakslingen er svakhet på Corrado? Og hva annet kan være gåen? Ifølge selgeren så var det bare den som måtte byttes, så var bilen i tipp topp stand.

 

Om jeg kjøper denne bilen, så ser jeg på den som en investering. Det koster meg 3000 og få den nye veiva montert, og gud vet hva det koster og få den fra trondheim og opp til nordland. (2000?) Og når veiva er montert, har jo bilen en pris på 50 000 kanskje.

 

Burde jeg kjøpe den? Hva annet kan gå galt? Hva kan være galt? Og er det KUN veiva som må byttes? Eller må jeg bytte masse pakninger og foringer osv osv?

 

Har vært i banken og hørt om lån, og jeg får svar i morgen. Så om noen kunne ha svart på dette, ville jeg vært takknemlig..

 

Mvh

Pasient

 

har motor til deg jeg den er strippa utvendig men er god som gull ellers(gikk fint da jeg tok den ut :) ) 1500kr levert i tr.heim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:idea: Jeg vil si at skal en kjøpe Corrado så bør en ha go peiling på bil. Det er fryktelig mye som kan gå galt, og mange ting å passe på! G60 maskinene er kjekke når alt funker, snakker av erfaring....hehe :drive2 Ikke for å ta motet fra dg, men få med deg ein bilmann (helst med litt g60 erfaring). Sjekk alle standarfeil. Jeg hadde ikke stolt på at det bare er veiven som er skadet, det rutler ofte på seg når motorhavari oppstår. Kanskje det hadde vært en ide å kjøpt seg en ny (brukt) komplett blokk og montert delene over på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det ha skjedd mye!

Har den røket grunnet lavt olje trykk er også Gladeren utsatt!

Det står at det er 190hk dette er veldig ca men et spørsmål som du også bør stille deg er i hvilken stand er g-laderen! en ganske vital del hvis du skal tjene penger på bilen som du sier! jeg hadde ikke satt sammen motoren etter bare veiv aksel bytte, gått over alt og byttet pakninger og sett over alt! sikkert passert 15000 på motor med da er jeg sikker på at alt er OK! Farlig med slike biler og ikke vite hva som gikk galt!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "nye" veiven som følger med kjøpte han av meg for en to måneders tid siden , mener han sa at det var pga Kilen på register hjulet hadde gått ut og spint rundt på veiven men er ikke helt sikkert, i så fall har jo muligens ventiler/stempler m.m tatt kvelden.men den gangen hørtes det ut som det var bare og klinke i ny veiv så funket den men kanskje de har funnet noe mere og vil selge den billig?

 

Men ikke så dumt og kjøpe den og kjøpe en g60 blokk/topp og klinke i billig og lett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår