Gå til innhold

Revers forsvant

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slet med revers da jeg hadde m46, fikk den i gir osv... men ville ikke bakover, da var det noe med OD klompen som ikke virka, og det er sykt irriterende å ikke ha revers, tenker ikke så mye over det, men i det den er borte er hælvete løs

Jeg rygger alltid inn for å parkere ellers så må jeg rygge ut og jeg gidder ikke dytte mer nå. Er bare møkk lei.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off topic, men har du Manuell-kasse på en 5,7 V8'er!??? :D Bare titta over profilen din... hehe, gromt ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp har nok det ja ;)

JEEZES! også bruker du M47!?!? :op Jaja, holder det, så holder det jo :)

Jeg ville sjekka hele revers-overføringa til gearboksen jeg... finner du ingenting, så må d nok byttes girkasse... =/ M47 tåler ikke all verdens, spesielt V8'er Torque i litt hard revers-giring :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEEZES! også bruker du M47!?!? :op Jaja, holder det, så holder det jo :)

Jeg ville sjekka hele revers-overføringa til gearboksen jeg... finner du ingenting, så må d nok byttes girkasse... =/ M47 tåler ikke all verdens, spesielt V8'er Torque i litt hard revers-giring :)

Haha nei nei nei

Jeg har 3 stk volvoer.

Nr 1: V8 med T5r girkasse fra chevy ;)

Nr 2: 2,3 literen med M47 kasse (den med problemer)

Nr 3: Likbilen med snart V8 og 350 Girkasse fra chevy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei nei nei

Jeg har 3 stk volvoer.

Nr 1: V8 med T5r girkasse fra chevy ;)

Nr 2: 2,3 literen med M47 kasse (den med problemer)

Nr 3: Likbilen med snart V8 og 350 Girkasse fra chevy :)

I og med att du har grombiler, har du nok og egnet plass t å skru. derfor vil eg anbefala deg å tappa av oljå på kassen, åsså se på revers-drevene. komme di dettanne ud av kasså, så får du jo løsningen rett i fanget.

få evt. ein t å prøva å få an i revers mens du ser inn i kasså, åsså ser du sannsynlighvis koffår an isje går i gir. enten kan d fiksas ellår så kan d isje :) evt. bare bytt kasse og :)

Dette e isje vits vis d vise seg å ver någe krøll me overføringen :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med att du har grombiler, har du nok og egnet plass t å skru. derfor vil eg anbefala deg å tappa av oljå på kassen, åsså se på revers-drevene. komme di dettanne ud av kasså, så får du jo løsningen rett i fanget.

få evt. ein t å prøva å få an i revers mens du ser inn i kasså, åsså ser du sannsynlighvis koffår an isje går i gir. enten kan d fiksas ellår så kan d isje :) evt. bare bytt kasse og :)

Dette e isje vits vis d vise seg å ver någe krøll me overføringen :)

Nah har faktisk ikke noe sted i det heletatt å skru på. Må ligge i snøen så det gidder jeg ikke. Skal levere bilen på onsdag hvis jeg ikke finner en lett løsning på dette. Skal sjekke litt i morgen men orker ikke nå kl litt over 02 på natta.

Men takker for tipsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe oki :) men du trenge isje så store resursene for å skru av "bunnpannå" på girkasså, så eg ville ha gjordt d. eg e vertfall sånn att eg nøye meg isje me att någe bler ødelakt, eg må vida koffår, å kossen!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare litt møkk lei hele bilen om dagen. Blir ikke lei meg hvis den får en scania i ræva likssom ;)

kanskje dumt å få trøkka en scania i bakhodet.....pass på så du ikke trenger plassen bak i likbilen selv nå...he he he he.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider