Gå til innhold

Spørsmål om B21/23 etc i Hi-Lux.

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje vet så holder jeg på med en Hi-Lux på prosjekt-forumet.

 

Denne har en 2,0l bensin som synger på det siste og jeg tenker på å bytte til noe annet, f.eks Volvo`s eminente motorer.

 

Jeg har snart tilgang på en B23 turbo og innsprøyting fra 86 (tror jeg) og har derfor noen spørsmål angående disse motorene.

Tanken er å bruke original girkasse og dele opp clutch huset fra Volvo og sveise det sammen med det originale.Bruke Volvo clutch med toyota clutchplate.

 

 

1.

Hvilken del av ledningsnettet må jeg ta med og flytte over til Toyotaen?

2.

Må hele ECU flyttes over og er oppkobling av denne vanskeligt?

3.

Lengde på clutchhuset fra motor til girkasse?

4.

Diameter på hullet i veiva, der inngående aksling til girkassen skal inn i?

5.

Må hele tanken byttes over til Toyotaen eller kan jeg sette i returslange og pumpe i originaltank?

6.

Total bredde på motor, fra ytterkant eksos/turbo til ytterkant innsug etc?

7.

Hva må brukes for å montere disse motorene rett mht bunnpanne, oljepumpe og slikt?

8.

Hva annet må jeg tenke på?

____________

 

Det ble noen spørsmål dette ja, mer enn jeg hadde tenkt på og regner med at flere kommer.Dette er jo ikke akkurat plug&pray!

Målet er å få en bil som kan brukes til vanlig kjøring kombinert med terrengkjøring under ekstreme forhold, les: kulde.

 

Dette er midlertidige planer, for jeg trenger en momentsterk motor som går når jeg vil.Tanken falt på Volvo men både Rover V-8, Mercedes Diesel og GM`s V-6 har vært inne i bildet.

 

Godkjenning er egentligt ikke noe å bry seg om da det sees gjennom fingrene på hvilken motor som er oppi så lenge bremser, lys og dekk er ok :thumb

 

Mvh

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke lettere å lage en adapter mellom en m45 (volvokasse) og den originale yota transferkassa?

 

må si meg enig med Heimstad, på http://www.offroad.no/snitz/ er det MYE kunnskap - teknisk er vel bedre enn toyotaforumet. (flere lesere og da får du med deg suzuki-folket også)

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår