Gå til innhold

Bmw 325i e30 1987 Clutch problem

Ranger emnet


herbal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har i det siste hatt problemer med clutchen på bimmer'n.

 

Om den står rolig en natt, hender det at clutchen er helt død når jeg setter meg inn. Alt trykk er borte. Jeg må pumpe for å få den til å fungere igjen.

 

Jeg har tidligere prøvd å lufte clutchen, men det hjalp ikke.

 

Er det noen her på forumet som har peiling på hva det her kan være? Noen som har vært borti samme greia?

 

Håper på svar fra dere!

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du den som sitter rett på girkassa, eller den som sitter ved pedalen?

 

Det virker jo som om det er ett eller annet sted den får inn luft. Når jeg har pumpa nok på den, så fungerer den som normalt.

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folk!

 

Jeg har sjekket væskenivået med gjevne mellomrom, men det ser ikke ut til at det har minket. I så fall er det minimalt.

 

Det virker som om det er luft som kommer inn i systemet, og tror ikke det er mye væske som kommer ut. Problemet oppstår spesielt når det er kalt.

 

Er det noen som vet om dette er dyrt å fikse? Er det mye jobb å bytte slave/master sylynder på clutchen?

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folk!

 

Jeg har sjekket væskenivået med gjevne mellomrom, men det ser ikke ut til at det har minket. I så fall er det minimalt.

 

Det virker som om det er luft som kommer inn i systemet, og tror ikke det er mye væske som kommer ut. Problemet oppstår spesielt når det er kalt.

 

Er det noen som vet om dette er dyrt å fikse? Er det mye jobb å bytte slave/master sylynder på clutchen?

 

 

Har byttet Slave cylindern på min..Det er ikke så mye jobb :) ..

På verksted skulle dem ha ca 2000 KR..(Det var med pumpa)

BMW E30 325i touring 1990mod :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår