Superthomas Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Tror nok du må trø til med en eller annen form for trykktank og, den ICen du ser for deg må ellers være helt kollolsal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Jeg kan ikke se for meg at trykket mellom spjeldene kan opprettholdes på noe vis. I så fall må de være helt latterlig raske og synkrone. vakumstyring eller vaierstyring har ikke sjangs. Det enkleste måte å opprettholde trykket før spjeldet mellom gassing er faktisk å ikke ha dumpventil. Da vil kompressordelen på turbo opprettholde trykket i det den bremses ned av spjeldet. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Hadde tenkt å sette på en tilbakeslagsventil rett etter der dumpen blir montert. mellom turbo og intercooler. Den vil slå inn med en gang dumpen åpner .. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Hadde tenkt å sette på en tilbakeslagsventil rett etter der dumpen blir montert.mellom turbo og intercooler. Den vil slå inn med en gang dumpen åpner .. Med en mekanisk tilbakeslagsventil, hva tror du tiden er på en slik i fra du går av gassen til den er ferdig lukket, og fra du går på gassen og den er åpnet igjen? tror du får mer en lag nokk bare der! Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Du??Hvordan ser dumpen din ut? Min har en slange fra manifold etter gasspjeld. til dump som er montert på toppen.. der fjæren er, mest for å holde stempel på plass.når du ladder 1 bar så er "der og 1BAR" Likt med det som er på under siden av stempel. Med andre ord der er likt trykk på begge sider av stempel! Man når du slipper gassen så får du vacum på ene siden av stempelet, Som drar det til seg. For det føste, jeg kjører ikke med dump. Men har vel 6-7 stk liggende nye her ved siden av meg. For salg. Hvis du setter dumpen ved siden av turboen og har en stooor cooler og masse rør. Hvor fort tror du att trykket klarer komme fra turbo til vacumslangen som går inn på toppen av ventilen igjen? Går litt saktere dette enn lysets hastighet.... Turboen din begynner å lade og gjett hvor trykket øker kjappest? Er mange gutter som har STOOR lønn som har tenkt på dette siden de begynte med overlading for maaange år siden. Så jeg tror ikke du klarer å komme opp med noen superløsning på dette problemet på en 2 3... Dessuten tror jeg du har missforstått litt. Er ikke cooleren som lager stort volum. Det er rørene. Så bruk 8" rør og mekk dette i sammen å prøv. Teorien din er helt super den. Men fungere ikke i praksis. Så enkelt er det. Tror du meg ikke så prøv. dessuten vil de tilbakeslagsventilene dine fungere som en hindring i veien hvis du ikke øker diameteren på dem drastisk. Med en motor på 300hk kommer du aldri til å finne ut om du får noe kjappere respons på dette uansett. Så jeg foreslår bygg. En skikkelig motor med skikkelig prestasjon og prøv det på denne. Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe deg ett data sprut med respons system. Så slipper du alt tenkinga. Da har du trykket der uansett. Du kommer aldri til å kunne bygge ett luft tett system i mellom gasspjeld og turbo uten att det blir til hindring for nytt turbotrykk uansett. :) Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Spjell hus på grenrør med tyse ( mulig tenning? ). Når du slipper gassen vil spjellet på grenrøret åpne seg, fyre på med bensin. turbon vil snurre å du får trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Spjell hus på grenrør med tyse ( mulig tenning? ). Når du slipper gassen vil spjellet på grenrøret åpne seg, fyre på med bensin. turbon vil snurre å du får trykk Hvor lenge tror du det spjeldhuset vil vare med ca 1000grader c? Med respos system kjører du ned tenninga opp med dysene og det tenner igrenrøret uten noe spjeld. Men du har 0 kjøling, så derfor vil dette gå hardt utover turboen og grenrøret ditt. Men min oppfatting er att det er verdt det...hehe Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Kun et forslag hehe, teoretisk sett ville det fungert. får jo ventiler som tåler denne varmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 som sagt teorien er god men fysisk så er den ikke det! er en grunn til at folk ikke har gjort det! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Vet at dette har blitt gjort, da med diselinnsprut som rør til turboen. Tror de kjørte på diseltrykk på 1600bar, samme som på nyere lastebiler. Skal sjekke om jeg finner noen tegninger eller lignende. problemet er vell å finne noe som tåler en 990 - 1000graders varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Vet at dette har blitt gjort, da med diselinnsprut som rør til turboen. Tror de kjørte på diseltrykk på 1600bar, samme som på nyere lastebiler. Skal sjekke om jeg finner noen tegninger eller lignende. problemet er vell å finne noe som tåler en 990 - 1000graders varme. Det de gjorde i Formel1 på 80-talle var å ha et responssystem sånn som kiv_tuning nevner(datasprut som justerer tenning- og innsprutspunkt så det forbrenner i eksosmanifolden og turboen. Pluss at de hadde systemer som førte overtrykk/ladetrykk inn i eksosmanifolden. På den måten får du en helvetes effekt i eksosmanifolden og turbo og kan holde et høyt ladetrykk konstant. Det er såklart en enorm påkjenning og setter store krav til eksos, turbo og varmeisolasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 skaff ALS. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Det er vel slik det skal gjøres: Flere bilder og info om responssystem i denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75245 Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Hvor lang tid bruker dere å gire egentlig? har hatt dump en gang, men aldri mer. Hadde ikke det på den gamle motoren og skal ikke ha det på den nye. Kan ikke si at jeg har savnet det heller:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 poenget er jo bare å sleppe lille tapet hehe. Det som er kjedelig med turbo. men vi fattigfolk får holde oss til turbo til det kommer noe bedre :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.