Gå til innhold

Civic starter ikke..

sirop

Anbefalte innlegg

Hei. Min 95 Honda Civic har stått tørt og varmt i garagen i ca 5 dager og når jeg for noen timer siden skulle starte den ville den ikke starte. Jeg hører ikke bensinpumpa begynne å gå slik den skal når jeg skrur på tenning, motorlampa lyser konstant. og ingen gnist på pluggene. jeg har dobbelsjekket alle sikringer både i motorrommet og i coupen.

Jeg har prøvd å restarte ECU (hjernen) ved å ta av batteripolen (+) over natta.

Har også prøvd å få ut feilkode fra ECU ved å kortslutte serivcekontakten som kommer ut av ECU (slik som beskrevet i service manualen) men motorlampa som egentli skal begynne å blinke feilkoder står fortsatt å lyser konstant.

Noen andre som har vært borti noe lignende før..?

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker her, men det første jeg ville prøvd... i og med at ikke bensinpumpen går.... hadde vært kollisjonsbryteren. Denne sitter bak hanskerommet, på venstre side på denne civicen. Den er svart og todelt cirka 5-8cm høy, og 2-3cm bred og dyp. Trykk en gang på toppen av denne (rund topp).

Denne bryteren funker slik at den kutter strømmen til bensinpumpen når du kolliderer.... det hender disse slår seg vrange, eller at noen har skumpet borti bilen, slik at den har slått ut.

Mvh Colmaloy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter den også tennigen på bilen? dette var litt morsomt siden bilen fikk en liten bulk i framkant 2 dager før den sluttet å starte..

Har ut ifra service manualen målt en del på coil og tenningsmodul å fastslått at med 90%sikkerhet at tenningsmodulen er defekt.

Har også hørt at tenningsmodulen er svakhet på slike bilder.

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider