Gå til innhold

Haster - Mister Bremsekraft

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Før så gikk pedalen i bånn og jeg måtte pumpe på pedalen for å få noe bremser.

Tok å byttet hovedsylinder og luftet ut bremsene (halv liter bremseveske).Den gamle vesken jeg fikk ut så ut som cola. Etter dette så var bremsene utrolig gode og bremsene tok omtrent med engang jeg rørte pedalen.

Nå har det gått 2 uker og problemet har kommet tilbake... Noen som vet hva som kan være problemet? Dette er en Passat 35i med skivebremser hele veien.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nesten tro at det kan være lekkasje i bremse systemet, har du sjekka om det har minka noe bremseveske? En annen ting er at det kan være lekkasje i vacuum slangen til bremsekraft forsterkeren. Det kan kanskje hjelpe å prøve å lufte bremsene igjen, og se på rørene etter lekkasje. Håper dette kan hjelpe deg, jeg er ingen ekspert, men jeg ville tro det kan være noe lignende dette, og en annen ting du ikke skriver er hvordan standen på skivene og klossene er, er disse veldig slitt så kan dette også føre til de samme symptomene.

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er helt sikker på at du ikke har lekkasje noen steder? en bremsekraft forsterker er jo bare en bremse assistent som bruker atmosfæris trykk på den ene siden å vacum på den andre (av en membran) når du bremser vil den dra til seg atmosfærisk trykk (som er på 1bar) samtidig som vacumet suger.. og det hjelper deg med å bremse! så vis den ikke for vacum så må du bare tråkke litt hardere på pedalen for og få samme effekt! så ville sjekket etter lekasje!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å teste bremsekraftforsterkren.

Stopp bilen.

Pump opp trykk med pedalen, å hold den inne.

Start bilen mens du holder pedalen inne. Da skal den gå litt inn.

Hvis den går alt for langt ned, er det dårlig me undertrykk, å da er noe feil innenfor det.

- Ford Sierra xr4x4i 2.9i (vinterbil)

- Nissan 200sx s13(Prosjekt)

* Audi s2 (borte)

* Coupe quattro 10vt (bortevekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å teste bremsekraftforsterkren.

Stopp bilen.

Pump opp trykk med pedalen, å hold den inne.

Start bilen mens du holder pedalen inne. Da skal den gå litt inn.

Hvis den går alt for langt ned, er det dårlig me undertrykk, å da er noe feil innenfor det.

selv om bremsekfrat forsterkeren ikke er helt god vil man fortsatt ha bremser! en bkraftforsterker er bare en mekanisk bremse assistent som hjelper deg med å bremse! som sagt før se etter lekkasje og luft igjennom ny bremseveske! da kan du være sikker på at lufta er borte!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider