Jeanett Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Hei Girkassa i bilen min(Golf II,87 mod) fungerer egentlig greit men har lyst til å få den helt perfekt. Når jeg setter den i 4. gir så er det en konstant pipelyd/suselyd som er tilstede helt til jeg eventuelt bytter gir. Blir verken høyere eller endrer seg, helt konstant passe høy piping/susing. Dette er altså bare i 4.gir. Så regner vel med at det er slitasje på et eller annet. Ellers fungerer girene helt som de skal. Kan noen som har litt greie på girkasser fortelle meg hva som eventuelt er defekt/slitt? Hva som må byttes, er det eventuelt mye jobb? Den har nok vært sånn i et års tid nå tenker jeg, har ikke gjort noe med det. På forhånd tusen takk Jeanett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Hei Girkassa i bilen min(Golf II,87 mod) fungerer egentlig greit men har lyst til å få den helt perfekt. Når jeg setter den i 4. gir så er det en konstant pipelyd/suselyd som er tilstede helt til jeg eventuelt bytter gir. Blir verken høyere eller endrer seg, helt konstant passe høy piping/susing. Dette er altså bare i 4.gir. Så regner vel med at det er slitasje på et eller annet. Ellers fungerer girene helt som de skal. Kan noen som har litt greie på girkasser fortelle meg hva som eventuelt er defekt/slitt? Hva som må byttes, er det eventuelt mye jobb? Den har nok vært sånn i et års tid nå tenker jeg, har ikke gjort noe med det. På forhånd tusen takk Jeanett Om det er en feil inne i kassa er det uansett billigere å få tak i en annen kasse fra en høgger mot hva det koster å overhale den du har. kan hende det kan justeres bort noe jeg tviler på, men alt kan skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg