Vault Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 har en stoooor pussejobb på sparkel foran meg. bare lurer på om noen har no effektive måter/teknikker å noen tips om dette? Siter For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Bruk først glassfibersparkel, så finsparkel.. det lønner seg å bruke rasp før du begynner med pussepappir for å fjærne kanter og grove ujavnheter. Deretter 40-100 korn pussepapir til du har formet det slik du skal ha det, så går du over til finere som 180 - 240. Vær forsiktig med å pusse for frihånd, bare på steder det er vanskelig å komme til. Er det store flater, så bruker du en pussekloss som er lang. På hjulbuer så kan du bruke en kort. Puss på kryss.. ikke sirkler.. Du kan også bruke en elektrisk eksentersliper. Når alt ser bra ut, så går du på med fyller. Er det store overflater som er pusset på, så bruk lakksprøyte til å legge på fyller. Dette pusser du med 400 - 600 våtpapir. Bruk wurtsparkel eller noe. Det lønner seg! Den er mye lettere å håndtere.. Og husk at du helst ikke skal ha mer enn 2-3 mm sparkel og at overflater er frie for fuktighet, dritt og rust! Vask gjerne over med rødsprit før du legger på sparkelen.. Bland ut sparkelen som om du elter brøddeig! :D ikke rør i den! Dette er mine erfaringer.. håper det hjelper! :D Et tips kjøp hotrod "paint&body" bladet.. mye tøffe tips der! Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vault Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 joda:D fikk no bra tips der;) men tenkte og på måter å komme til trange områder og sprekker osv.. leppa jeg driver med for tia.. på langt nær ferdig som sagt ^^ pluggen Siter For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Sjef dette :driving Kan bli bra greier :) Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Kjempetøft! :D Når du drar på sparkel på slike former som dette, så bruk den flate gummi"plata" som du får kjøpt. Den er veldig fleksibel og er bra på å dra ut sparkel på buede overflater. Da blir det ikke så mye å pusse etterpå. Når du så har veldig trange hjørner, så ta på deg engangshansker og bruk fingeren for å dra ut sparkelen. Så får du en fin radie. Da blir den lettere å pusse også. Igjen bruk veldig grovt papir når du skal forme.. jeg hadde brukt helt ned i 40 korn etter det jeg ser på bildene.. Er det veldig vanskelig og komme til med papiret, så bruk kanskje en dremmel eller noe.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vault Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Der fikk jeg non veeldi goe tips :peace: tror jeg skal dra over non gang med ei rasp som du sa før jeg begynner å pusse.. bruker 40 korn papir.. eller grovere.. er ikke helt sikker.. skulle gjort litt bedre forarbeid ,for går med myye sparkel :well Siter For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 ææææ etter erfaringene fra jobb så er ALT under 80 papir VELDIG FYFY, pleier å bruke 80 til å pusse glassfibersparkelen også bruker eg kun 120 papir på finsparkelen. men når man faktiskt lager formene på dette så kan det nok være greit å bruke litt grovere verktøy for å få det fint, men ikke skrap i nytt sparkel over en plass du har pust med grovere enn 80, puss lett over med noe 120 papir da... har større sjangs for å koke i lakken osv ellers... (har ikke testa det, man har fått hørt det av sjefen :P) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vault Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 er bare pluggen.. skal ikke lakkes Siter For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Veel.. har du lyst til å beholde følelsen i hender og sparkelen er lagt på et knotete sted og dermed veldig ujevn, så skader det absolutt ikke å bruke 40 papir.. Jeg mente jo ikke at dette skal lakkes over etter å ha brukt 40 papir.. Ideen er jo å bruke finere papir og sparkel ettersom man arbeider overflaten finere.. lakken begynner ikke å koke av den grunnen.. :D Dessuten er glassfibersparkel veldig hard og jobbe med. Uansett etter å ha sparklet legger man et lag med fyller, for å ta pusseriper og porer som blir igjen etter pussing og sparkling. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg