Gå til innhold

Noen turbo spørsmål:

Ranger emnet


940T

Anbefalte innlegg

Nylig fått bilen fra verksted, satt på ny splitter ny turbo. Var merka TD04-H 13C, er dette standard størrelse for 940? Lurer på dette for den lader opptil 0,9 bar. Er ikke det litt mye på en helt standard B230FT? Er en lyd på ca 5000 rpm og opp som høres litt ut som "knakk" lyd. Tenkte på tenningsbank men er ikke sikker. Lyden kommer av og til på fullgass å mye trykk. Takker for alle svar :).

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er uten tvil for høyt trykk for deg, hvis du ikke har chippet bensinhjernen din. Disse lydene er skadelige, og kan rasere hele motoren din.

 

Anbefaler deg å snakke med "Turboperformance" her på forumet, han kan skaffe deg chip til 1000,- som gir deg 205hk og 330Nm ved ca 0,9bars trykk.

Du må dog kontakte han, og oppgi "bosch" nummeret på Bensinhjernen din, som står under "dekselet" på Høyre side ved bena til passasjeren.

 

Anyway;

Skummelt uerfarent gjort av de på verkstedet å bare sette i en turbo uten å sjekke trykket....! det der ville jeg sagt ifra om! doh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få ned trykket ditt. vet mange verksteder oppererer med å skru opp trykket på 940r, ikke spørr hvorfor. ble gjort på våre 940er også. min skrudde de ned trykket på . crusa rundt med 1.8 hehe. men de viste ikke om noen andre modifikasjoner på den. Men de brukte i gjengjeld opp halvetanken min på harrytur å herpa bakakselen :@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...crusa rundt med 1.8 hehe...:@

 

??? 1,8??? Max på en -13C turbo er vel 1,2, og Intercooleren blåser på 1 bar :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.2? nei. Intercoolern ryker på 1bar? Teit eller? en lastebil turbo ville nok blåst den på 1 bar. Å hvorfor legger du inn et innlegg når du ikke har noe vetti å si til trådstarter?

 

Beklager så mye, leser mye rart og "tar med meg" det i tankegangene...hehe. Søkte litt mer, og 1,5 bar er visst det man klarer å makse ut av en TD04H-13C. Det er hvertfal det Prospeed (Subaru-tuner) klarer å max få ut av turboen på et ellevillt turtall.... :hvaskjera

 

Det du sier er helt riktig angående IC, jeg som har missforstått. Den holder, men er ikke lenger spesielt effektiv over 1 bar, leste jeg meg til på TPC-forumet.

 

Trådstarter har fått svaret sitt han, bare reagerte på at du sa du hadde kjørt med 1,8 bar på snurrboen din uten videre konsekvenser :)

 

God natt alle;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke er chipet for de trykket, så er det ikke lenge før du vil få problem!

Trur max 0.55- 0.6bar ..

Du har sikkert en ekkel knittre lyd ved 3500rpm og opp?

Lyden kommer litt høyere opp, ca 5000 rpm. Men den er ekkel ja.

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er uten tvil for høyt trykk for deg, hvis du ikke har chippet bensinhjernen din. Disse lydene er skadelige, og kan rasere hele motoren din.

 

Anbefaler deg å snakke med "Turboperformance" her på forumet, han kan skaffe deg chip til 1000,- som gir deg 205hk og 330Nm ved ca 0,9bars trykk.

Du må dog kontakte han, og oppgi "bosch" nummeret på Bensinhjernen din, som står under "dekselet" på Høyre side ved bena til passasjeren.

 

Anyway;

Skummelt uerfarent gjort av de på verkstedet å bare sette i en turbo uten å sjekke trykket....! det der ville jeg sagt ifra om! doh

Ja det er uerfarent gjort. Men er ikke overrasket, mye tøv med dem ellers :hammer

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for responsen! Har lite lyst å ha noe mer med Volvo å gjøre. Tror jeg ringer å får en chip så slipper jeg bekymre meg om trykket. Visst jeg kjører pent så går det vel bra til jeg får chippen?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye, leser mye rart og "tar med meg" det i tankegangene...hehe. Søkte litt mer, og 1,5 bar er visst det man klarer å makse ut av en TD04H-13C. Det er hvertfal det Prospeed (Subaru-tuner) klarer å max få ut av turboen på et ellevillt turtall.... :hvaskjera

 

Det du sier er helt riktig angående IC, jeg som har missforstått. Den holder, men er ikke lenger spesielt effektiv over 1 bar, leste jeg meg til på TPC-forumet.

 

Trådstarter har fått svaret sitt han, bare reagerte på at du sa du hadde kjørt med 1,8 bar på snurrboen din uten videre konsekvenser :)

 

God natt alle;)

IC`n er nok ikke noe god nei. Men jeg lukket westegaten på min, All eksos gikk igjennom turboen hehe. så maxet hva turboen klarte. tror denne turboen klarer å levere 1.7 jeg? syns flere sier dette. mulig med forskjellig oppsett, vet ikke. Men 1.8 klarte jeg presse ut på høyt turtall. som sagt fikk ikke westegaten gjort noe der. men turboen holdt ikke mange månedene. spruta olje ut av popoffen min etterhvert hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår