Gå til innhold

Volvo S70

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Hey. Har redigert den første posten min nå.

Jeg har nå funnet en Volvo S70 jeg kunne tenkt meg.

Denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6888901&sid=2alwcvHOv409848&pos=22&tot=43

Noen som vet noe om denne bilen?

Noen som har litt peling på denne typen Volvo. Hva jeg burde se etter, spørre etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha ambefalt 2,0l lavtrykksturbo på 180hk!! har forbruk på ca.0,8 på langkjøring, og ca.1,1-1,2 på bykjøring,kommer ann på hvem som kjører :D

å slår du til med kn filter og effekt annlegg får du godt frem den deilige 5'er lyden!! pluss og minus sider er ikke jeg så kjent med..men har ikke hørt noe spess!! har kjørt litt denne motoren i en V70, å jeg må si den er utrolig komfortabel og sparker godt ifra når du bil det :D

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en LT jeg har sett på. Derfor jeg har blitt litt giret på denne bilen, da den ikke var så dyr som jeg trodde. Problemet er bare at jeg er lærling og står uten jobb etter 1. Juli. Men håper selvfølgelig at jeg har skaffet meg jobb til den tid.

Nå kjører jeg ca. 2.5 mil hver vei hver dag, derfor jeg er litt nysgjerrig på bensinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh..ja skal man ha en bil som ikke bruker så mye, er vel kansje ikke volvo med bensin noe å ha i det hele tatt!! men man må jo ofte litt for å kjøre så god bil ;) åj, blir 5 mil hver dag det, ja det blir jo litt det med de bensinprisene her!! det finst jo S70 med TDI da, men du skal faen meg vere god om du finner en!! jeg har sett et par stykker i sverige, ikke i norge!!

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, skal jeg ha S70 så skal jeg ha en LT med manuell gir.

Men, hva ville dere ha gjort i min situasjon: Jeg er lærling på siste halvår. Ferdig 1. Juli, etter der så er jeg arbeidsledig. Men, jeg kommer til å gjøre mitt ytterste for at det ikke skjer. Vil komme meg i skikkelig jobb så fort som mulig.

Så det jeg må gjøre er at jeg evt. selger bilen min nå, legger i det jeg får for bilen, i en ny bil + at jeg må ta opp lån på på ca. 140.000kr. Alt ettersom hva jeg får for bilen min.

Menneh, hva synes dere jeg burde gjøre? Og er det noe jeg burde vite om S70? Driftsikkere biler? Pålitlige?

Og hvordan erfaringer har dere gjort med å handle privat? Noen måte å finne ut litt om bilen? Har hørt noe om at man kan få bilen på en eller annen test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, skal jeg ha S70 så skal jeg ha en LT med manuell gir.

Men, hva ville dere ha gjort i min situasjon: Jeg er lærling på siste halvår. Ferdig 1. Juli, etter der så er jeg arbeidsledig. Men, jeg kommer til å gjøre mitt ytterste for at det ikke skjer. Vil komme meg i skikkelig jobb så fort som mulig.

Så det jeg må gjøre er at jeg evt. selger bilen min nå, legger i det jeg får for bilen, i en ny bil + at jeg må ta opp lån på på ca. 140.000kr. Alt ettersom hva jeg får for bilen min.

Menneh, hva synes dere jeg burde gjøre? Og er det noe jeg burde vite om S70? Driftsikkere biler? Pålitlige?

Og hvordan erfaringer har dere gjort med å handle privat? Noen måte å finne ut litt om bilen? Har hørt noe om at man kan få bilen på en eller annen test.

Du bør få en NAF-test på bilen, di finner hvis det er noe feil el mangler på bilen din.. Synd du skal ha bil nå, solgte for ikke lenge sia min 98 S-70LT 180hk med manuelt gir, meste av utstyr, r front,spoiler,senka, felger, 150 000 på tellern gikk for 159000kr, var strøken.. Disse bilene har som regel godt litt over 100tusen på tellern så foringer og bærekuler kan være dårlige, OBS sjekk at register reim er byttet på 120 000km koster det fort 5000 å få det gjort, utfylt service hefte er bra å..Bakre del av eksos pleier å være veldig rustent. Simring på girkassa, til h/s drivaksel pleier å lekke, linkarmer foran og fast rusta bremser bak.. Men det er bra biler med lite mangler som regel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takker for svar.

Men har slått det fra meg. Ingen av folka mine var noe gira på at jeg skulle kjøpe meg bil nå + at jeg er fortsatt bare lærling, så jeg hadde kommet til å levd veldig trangt med tanke på pengene.

Men har funnet ut at jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe meg Volvo når jeg skal ha meg bil. Og da med turbo samt nok HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Hehe. Tar oppigjen denne tråden jeg, ettersom ting har begynt å løsne for meg. Som sikkert noen av dere har fått med dere så har jeg tenkt å bytte bil. Fant en S70 LT på finn.no her om dagen. Og den fanget min interesse.

Det jeg har fått vite om bilen er:

- EU-godkjent 25.10.05 uten mangler.

- 2 eiere. Første ny 02/97,eierskifte 09/00 og frem til nå.

- En parkeringsbulk i høyre bakdør. Ellers meget strøken.

- Reg.reim skiftet på 118.500km.

- Sommerdekkene som nye. Pigg vinterdekk 2 stk veldig bra, som nye, 2 stk meget bra gummi men mangler noen pigger(foran).

- Tektylert 1 gang.

Annonsen: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=7349783&sid=8a6sNMX_O309061&pos=6&tot=15

Hva tror dere?

Har enda igjen å få solgt bilen min. Men hvis jeg får solgt den, så må jeg ha noe å kjøre rundt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider