prophets Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Har kjøpt meg et Rockford Fosgate element nå (fikk det billig). Men har ingen bil ennå, og tenkte å prøve det ut på hjemmeanlegget.. Det er vel ikke helt bra å bare koble det høyttalerutgangene og direkte til subben? Er det mulig å gjøre det bare for å teste, uten å ødelegge noe? Og har noen en evt. oppskrift på et filter? Takker for svar:D Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Det kommer ikke til å høre så bra ut, men det er ikke direkte farlig, bare ikke spill for høyt. Det holder med en passe stor spole (f.eks. 20mH) i serie med + ledn. som filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Og pass på at forsterkeren din klarer 4ohm. Om du ikke har kasse til sub'en, så må du ikke bli skremt over at det ikke bråker. Det kommer til å låte helt annerledes, når du får den i kasse, i bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Originally posted by Bisarre Og pass på at forsterkeren din klarer 4ohm. Om du ikke har kasse til sub'en, så må du ikke bli skremt over at det ikke bråker. Det kommer til å låte helt annerledes, når du får den i kasse, i bil. Tok en Pioneer 12" på den måten, den ble offer for min 216, og endte sine dager som chipsbolle. Den satt i kasse, men det ble liksom ikke så høyt som i bilen likevel, så man tenkte ikke på at den fikk kjenne det. Fikk oss forresten en solid latter da elementet ble skrudd ut for å bli erstattet med en Vega 124 til omtrent samme pris, makan til pinglegreier den Pioneeren. Brukte forresten sub-filteret i forforsterkeren min, en del a/v-forsterkere har det, sjekk om din har. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg