_AndreasH_ Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Har fått ein lekasje på girkassa. Er ein rund flekk på ca 1m i diameter under bilen. Står i ein Volvo 760 GLE 1985 mod. Meiner på at det er AW71 som står i den. Det er det punktet der peilepinnen går inn i bunnen på kassa som leker. Men er usikker på om det er sjølve koblinga(gjengane) som lek. Noen som veit korleis dette er festa? Er det nokon for for tetting på innsida av bunnen, eller er dette ein komplett stuss med gjenger som stikker ut fra bunnen? Er litt redd når det gjelder og skru sønd kassa. Skal vertfall tappe av olja. Og skifte. Men er det mulig og skru av heile bunnen. Altso det store firkanta deksele? Og sette på ei ny pakning etterpå. Eller får eg da mykje rart dettande ut? Ser ikkje ut som olja kjem ut der det er gjenga. Skal skru opp bolten ein dag og sjå. Men håpte noken her hadde opplevd det samma. Om det er noe dere ikkje forstår så venligst spør. Hjelp! alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Bunnpanna kan du skru av uten at det detter ut noe. Stussen er trolig sveiset fast i bunnpanna men når du først tar den av er det mulig å sveise den på nytt. Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Sitter filteret på innsiden av bunnpanna? Om eg skal av med bunnen er det vel like greit og skifte det i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Kan nok lønne seg å bytte filter ja. Er ikke godt å vite når det var byttet sist. Dersom du ikke får til bunnpanna så send meg en PM så skal jeg rive av bunnpanna av prosjektbilen min med aw71 som ikke kan brukes når V8'ern kommer nedi :chevy Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Kan nok lønne seg å bytte filter ja. Er ikke godt å vite når det var byttet sist. Dersom du ikke får til bunnpanna så send meg en PM så skal jeg rive av bunnpanna av prosjektbilen min med aw71 som ikke kan brukes når V8'ern kommer nedi :chevy Det skal eg gjer men får det nok tett skal du sjå. Er ikkje noko problem og få det sveisa. Men ser ut som om det er aluminium om eg ikkje tar feil. Takker for hjelpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg