Gå til innhold

volvo V6 TT

Ranger emnet

V6 Racing

Anbefalte innlegg

har lenge vært fristet til å bygge noe ingen/få har prøvd, siden jeg ikke har funnet eller hørt om noen:

volvo med V6 og twin turbo!

noen som har noen tips til bygging av noe slikt?

har hørt at oljepumpe og oljekanaler bør bli forbedret

og hvilket karosseri ville egnet seg best?

gode gamle 240 eller 740....

1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har lenge vært fristet til å bygge noe ingen/få har prøvd, siden jeg ikke har funnet eller hørt om noen:

volvo med V6 og twin turbo!

noen som har noen tips til bygging av noe slikt?

har hørt at oljepumpe og oljekanaler bør bli forbedret

og hvilket karosseri ville egnet seg best?

gode gamle 240 eller 740....

neimen.. er det ole?

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren ytet 350hester.

Bilen ble turbo modifisert av Legend Industries.

Produksjonen ble standset da motoren hadde høye varmeutviklinger og det ville bli ulønnsomt å oppgradere dette.

Men det triller fortsatt noen av disse motorene enda.

DeLorean VIN502 (som hadde denne motoren) står utstillt på bil museumet i Cleveland i USA.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man på død og liv ha en V6'er i FR-bilen sin er det like greit å bruke en av verdens ypperste V6-motorer til å begynne med; Nissans VQ35DE som vi kjenner fra bla. a. 350Z og den nye Skylinen.

man har ikke noe japaner i en volvo

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har ikke noe japaner i en volvo

Please. Dette har å gjøre med rett motor for rett applikasjon; ikke barnslig drittslengig på barnehagenivå. Om du vet om en annen motor i V6-konfigurasjon som er like velprøvd og lettrimmet som Nissans VQ35DE, si for all del ifra. Hvis ikke - "hold your peace".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får si som dere sier når dere skal redde dere selv.. Smaken er som baken. Delt i to :P

Jeg mener at en volvo skal ha volvo motor.

Den prv6 motoren er utviklet sammen med volvo så den går under volvo og de fleste av dere har neppe eid denne motoren så er vel like dumt å legge fordommer om hvor dårlig den er.

Jeg syntes at å sette en japaner motor i en svensk vogn blir heilt feil. Jeg er typen som ikke liker riskokere. Det er min mening derfor sa jeg det. Stod ingen ting med rød skrift at enn ikke kunne si det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider