Gå til innhold

volvo V6 TT

Ranger emnet


V6 Racing

Anbefalte innlegg

Den prv6 motoren er utviklet sammen med volvo så den går under volvo og de fleste av dere har neppe eid denne motoren så er vel like dumt å legge fordommer om hvor dårlig den er.

Si for all del ifra når du kommer over en slik jernklump; original eller trimmet; fabrikktunet eller privattuner som yter 280 BHP slik som VQ35DE gjør originalt (og nevnte jeg at dén på sin side igjen, selv fra 280 gamp og opp er latterlig lettrimmet?). Jeg må ærlig talt si at jeg tviler på at du i det hele tatt blir å finne en, og hvis du mot all forventning skulle finne en tviler jeg på at den ikke er i nærheten av like bensingjerrig og driftsikker som vår alles kjære VQ35DE. Og skulle noe mot formodning gå til helvete på dén går man til sin nærmeste Nissanforhandler og henter originaldeler, eller du plukker opp katalogen fra f. eks. Auto Produce BOSS, Tomei, JUN Auto eller Top Secret for alle tuningdeler du noensinne kunne forestille deg. "Buhuuu, jeg hater Japan" sier du? Vel, Amerikanske tuningdeler finnes det selvfølgelig også en flokk av over dammen; Crower, Wiseco, CP med flere leverer også deler av minst like god kvalitet som de Japanske tuning-husene. Jeg skal se at du i det hele tatt klarerer å finne tak i selv bare ei lusen stivere ventilfjær til baugett-kverna.

 

Rett motor til rett applikasjon sier jeg fortsatt. Vet du av noen bedre V6; kom for all del med dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er litt enig med Ryeng her. Skal du først bygge om såpass bør alle deler vurderes ut fra kvalitet/funksjon, og ikke hvem som har produsert dem. Hvis ikke legger du unødvendige begrensninger på prosjektet.

Målet ditt er jo en bil som ikke er som alle andre, så hvorfor ikke? Selv om noen sikkert gråter når du åpner panseret..

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrudd en del Renault, og syns ikke motorene virker så dårlige som folk her vil ha det til, de går faktisk ganske godt, 1,2 8v/16v til 3.0 24v V6, ikke så mye problemer med motorene, er stortsett folk som lærer seg hvorfor regreima bør skiftes som er galt med de, og da er det bare å skifte ventiler og kjøre videre.

 

Men nok O.T.

 

Øyvind Ryeng: Er helt enig med deg at f. eks. nissans V6 er en bedre motr, spes sett utfra trimningshensyn, men det er ikke alle som driver med blasfemi, den har ikke noe i en volvo å gjøre, putt den heller i S12 min.

Og hvis du tar en Ford ESSEX V6 motor, så er disse rimelig trimningsvennlige, skjønt de aldri kom med pustehjelp orginalt(så fins flere trimvennlige motorer) og den tåler rimelig mye, men den er ikke meninga at du skal ha oppi der.

 

Men tenk deg om om du vil gjøre det, vei opp grunner for og imot, skjønt alle er negative er en go for-grunn.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først så tenkte jeg å prøve å bygge dette litt budget, for å se hvordan det ville fungere.

skulle jeg ha bygget litt serriøst så hadde jeg vel gått for en annen motor

jeg ville gå for V6'er for dette virker som en litt undervudert motor i enkelte tilfeller.

og ford er vel en av de få som har satset litt på v6'erne les: capri 2.8i turbo, cosworth 24v...

1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det handler litt om satsningspunkt også.

tar noen eksempler: volvo sin 16v topp er sjelden da volvo ikke har satset noe videre på den toppen... men saab derimot masseproduserte 16v topper til en rekke forskellige bilen med forskjellige motorutgangspungt.

volvo har ikke satset noe videre på v6 heller i motsetning til ford.

bmw bygger stort sett bare rekke 6, i motsetning til volvo som stort sett har rekke 4..

 

tror dette handler litt om image også.. ifra mitt synspungt så gikk volvo på en smell ved å gå over til fwd. i fremtiden så kommer ikke volvo til å være en kultbil på lik linje som amazon 140 240 osv..

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dette handler litt om image også.. ifra mitt synspungt så gikk volvo på en smell ved å gå over til fwd. i fremtiden så kommer ikke volvo til å være en kultbil på lik linje som amazon 140 240 osv..

Må si dem gjorde dumt i framhjulstrekken ja.

Bakhjulstrekk og firhjulstrekk er vel det som dekker alles behov.

Men men.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg syntes at å sette en japaner motor i en svensk vogn blir heilt feil. (...)

Kanskje en Izusu 8er hadde gjort susen?

:)

 

Hehe, er ikkje Izusu japansk (evt. noe lignende)?

 

V6 Racing: Bygg noe gøy på v6, se kordan det går, så blir du en av de få som har "rett" til å uttale deg om det emnet.. :D

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig og trimvennlig V6 må være 4.3l chevy... den får du kasta etter deg på høgger'n, og med 6-10 høvdinger har du 250 n/a hester, hvordan priser på turbotrimming er, vet jeg ikke. men motoren tåler 400 kompressorhester....

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
billig og trimvennlig V6 må være 4.3l chevy... den får du kasta etter deg på høgger'n, og med 6-10 høvdinger har du 250 n/a hester, hvordan priser på turbotrimming er, vet jeg ikke. men motoren tåler 400 kompressorhester....

 

då må ej sei mej mekti imponert..men me 400 kompressorhesta e d vel gjort nåke me innmaten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gaar og lurer paa Rekke 6'er i 240, 3.5 fra e28 :p

 

men skal du ha V6, saa hadde vel en amerikansk en vaert billigere?

Japanske motorer er da skudd sikre og alt, men litt dyre og gaa til anskaffelse av?

 

amerikansk V6 er vanlig vare, og har ikke saa alt for dyre deler, Volvo's gamle V6'ere har vel ikke akkurat godt ord paa seg, kommer an paa aarsmodell det da sikkert, Renault V6 skal da vaere ganke bra det ogsaa, bare faa de paa en bil med drift paa rette hjula :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Er det noen som vet hvilken modeller som volvo`s V6 satt i? jeg vet den satt i 262c Bertone, men det er sikkert fler!?

Lurer på å presse inn det i amazon min se:P

 

Og volvo MÅ ha volvo motor mener nå jeg;)

 

Hehe, den motoren der burde aldri blitt satt i noen Volvo. Den ble utviklet i samarbeid med bl. a. Peugeot, og var noe ordentlig drit for å si det mildt. En av feilene er for trange oljekanaler til toppen, noe som fører til at de tetter seg og man får ventiltikking på et nivå du ikke klarer å forestille deg engang! :P En bekjent hadde en sånn en stund, den hørtes ut som et damplokomotiv som gikk på usannsynlig høyt turtall, se/hør det for deg....

 

EDIT: Den satt iallfall i 264 Deluxe også, mer tør jeg ikke si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår