Gå til innhold

BMW- kjøpere, pass på! Svindler i Bergen!

Ranger emnet

Austevollingen

Anbefalte innlegg

Dette er nok en utrolig tåpelig tråd der det beskyldes for svindel pga at han har eid bilen en mnd... Greit, jeg er enig i at han kunne ha spart seg den historien med at han hadde eid bilen så og så lenge, men du fant jo ingen påfallende feil med bilen?

Prisen på 54 000,- for en 93 Bmw 520i regga i 92 er vel ikke noe overpris akkurat, eller hva Dr_S? Og når du tillegg kommenterer at bilen var i skjønneste orden, så skjønner jeg ikke vitsen med denne tråden.

Jeg driver selv med bil, og det enkelte som enten trenger penger eller av en eller annen grunn vil selge bilen billig...

Eks: Jeg kjøpte i fjor en 96 Transit 2.5 TD lang som var gått 147 000 i bra stand, den gav jeg 3000 for og kosta på den nye batterier og bremser foran samt EU. Den kosta meg totalt 8200,- kroner...

Den solgte jeg etter en uke for 39 000,- Er jeg en svindler da?

Hva jeg gir for en bil er totalt urellevant, jeg kunne ha fått bilen uten at det skulle ha noe å si for prisen jeg selger den for?

Det er så mange brødhuer som mener at hvis man får kjøpt en bil billig, så skal man selge den billig og? At folk selger leiligheter med 3-400 K i overskudd er helt greit, men tjener man på å selge en bil så er man en svindler?

Er du en slik type som går på Rema1000 og forlanger å få kjøpe en liter melk til innkjøpspris fordi de ikke skal tjene på det de selger?

God bedring i så fall... knock

Jeg er enig i at selger kunne ha formulert seg anderledes, men ser ikke den helt store med å henge han ut som en svindler. Hadde KM og masse annet vært triksa og miksa med, ja, men om bilen var i orden så skjønner jeg ikke problemet...

Just my 75 euro...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du blir selvfølgelig ikke automatisk en svindler fordi du gjør et godt kjøp og selger videre med fortjeneste.

Men når denne selgeren legger ut i det vide og det breie om hvor lenge han har eid bilen, og vært påpasselig med servicer etc, og det viser seg å være blank løgn... da begynner vel varsellampene å blinke hos de fleste (håper jeg)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er omtenksom, så hører du med biltilsynet om en stund for å sjekke om bilen har fått ny eier etter svindleren. Så tar du kontakt med eventuell ny eier og spør om selger løy til han også. Kjedelig at selgeren mest sansynlig kommer til å finne en som går fem på.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke alltid gå etter listepris, det har jo med stand på bilen og utstyr osv.. slike ting. Listeprisen er ikke en pris du kan forlange solgt eller kreve kjøpt en bil for! Helt enig med polardego, det er ikke svindel og tjene noen kroner på bil!

At bilen var bra behandlet de siste 9 år, var forsåvidt noe forrige eier kunne ha fortalt ham, ikke sant? Dette er også noe man ser på en BMW, om den har hatt det bra i de siste 9 årene. Men å oppgi falskt navn og adresse, var jo litt merkelig da...Men ser ikke helt problemet så lenge dere har tlf nr hans og reg nr på bilen? Alt sånt kan sjekkes.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har egentlig ikke så mye med det her å gjøre. Prisen på en bil er det markedet er villig til å gi for den. Enkelt og greit. Men selgeren lyver så det renner av han. Man kan jo selvfølgelig ikke stole på at selger snakker sant i dette tilfellet, da han lyver om så mye. Derfor må man ta utgangspunkt i at alt han sier er løgn.

Mest sansynlig har han fremstilt seg selv som den langvarige eieren for å dekke over at dette var en bil han skulle tjene penger på. Og jeg vet at veldig mange er allergiske mot å gi andre fortjeneste. Men en bil er et helhetsprodukt, og selv om selve bilen er det viktigste, kan historien rundt være medvirkende til et kjøp. Er denne informasjonen falsk er det kontraktsbrudd fra selgers side. Enkelt og greit. Og det se jeg på som svindel!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uærlig, uten tvil.

Svindel, kanskje. Kanskje ikke.

Jeg skjønner deg godt. Hvis selger serverer blank løgn for å få mer for bilen bør du skygge unna. Det virker som om enkelte mener det er "lov" å snakke usant eller holde tilbake opplysninger når man selger bil. Det er det ikke! Men det er selvsagt lov å tjene penger på et salg.

La dette være en nytting erfaring. Sjekk alltid opplysninger - uansett. Ikke stol på noen, og dobbelsjekk gjerne all dokumentasjon.

Lykke til med bilkjøp - fra en annen selger.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger av min første bil tok overpris, ok, eg var uvitende, men han løg om vedlikehold og stand, han brukte falsk navn og han klikket når eg ringte for å konfrontere han med feil på bilen, feil km-stand og noe greier med forrige eier eg ikkje husker.. Skulle sende hele innvandrergjengen sin på meg, han visste faktisk kor eg bodde (ja, han sa det).. Derfor vil eg kalle han en svindler, og eg vil påstå (uten noen videre bevis) at når selger lyger om seg selv om sin historie med bilen, lyger han nok også om stand på bilen. Koffor lyge om seg selv og kor lenge han har hatt bilen, når han selger en strøken bil, som han kan få overpris på? Selger du en strøken bil, som du har hatt i en mnd, kan du heller si det med en liten vri, du skal ha noe nytt.. Eller at du fikk den billig, hvis det er tilfellet.

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider