Gå til innhold

Noen Som Har Gjort Det???????

Ranger emnet

Baron

Anbefalte innlegg

Har en 95 a4 1,6 forhjulstrekk som jeg vurderer å bygge om til 1.8turbo...

Har alt av deler, men lurer på om noen har gjort det, og fortelle sin erfaring fra ombygging.

billigere å handle inn en a4 med 1.8T. enn å kjøpe motor og omregge bilen i senere tid..

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Selg bilen din, ta opp 80K i lån og kjøp deg en TQ...

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det...bilen og alt jeg trenger av deler koster meg under 50000,- ferdig på veien...jeg har aldri sett en så billig 1,8t.

Og delene er lovlige....bilen er ny i norge så det koster ikke noe i hk avgifter..

synes nå det er billigt jeg.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billigere å handle inn en a4 med 1.8T. enn å kjøpe motor og omregge bilen i senere tid..

Han har en 95 modell så det vil være gratis for han å få dette i vognkortet. Må kun få den godkjent.

MEN! dette er litt av en jobb. Husk at det er ikke bare motor du må bytte.. Du må også bytte understell, bremser, styring osv osv osv.... Jeg hadde ikke orket å begynt med en slik jobb. Du får en 96 modell 1.8TQ for ca 120 000,- , da har du som sagt quattro og kan leve livet fullt ut! Selg bilen, motoren og resten av delene du har. Håver nok inn litt cash der. Er dyre disse motorene vist den er i god stand.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det er en 1995 modell betyr ikke at den er førstegangs registrert i Norge i 95...

Baron sa jo at bilen var ny i norge, så går utifra at den sikkert er førstegangsregg. i norge.

Må bilen være eldre enn 10 år for å slippe å betale omregg?

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt sikkert, men...

Hvis bilen er førstegangsregistrert i norge i 95 eller tidligere, så slipper man HK avgifter.

Hvis bilen er førstegangsregistrert i norge i 96 eller senere, så må man betale HK avgifter.

DVS: har man en 93 mod bil, som er importert til norge i 2001, og skal øke HK, så må man betale avgifter..

Er dette riktig???

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er førstegangsregistrert i norge i 95 eller tidligere, så slipper man HK avgifter.

Hvis bilen er førstegangsregistrert i norge i 96 eller senere, så må man betale HK avgifter.

DVS: har man en 93 mod bil, som er importert til norge i 2001, og skal øke HK, så må man betale avgifter..

Er dette riktig???

Helt riktig. For da blir den førstegangsregistrert i norge i 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette riktig???

Men siden vi er i 2006 nå så slipper du avgifter hvis den er førstegangsreg. i Norge i 1996 også. 10% fradrag per år...

Baron sa jo at bilen var ny i norge, så går utifra at den sikkert er førstegangsregg. i norge.
Så ikke det jeg, my bad :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden vi er i 2006 nå så slipper du avgifter hvis den er førstegangsreg. i Norge i 1996 også. 10% fradrag per år...

Du tar litt feil her. Denne grensen øker ikke etterhvert som årene går. Når vi kommer til 2007 kan du ikke få gratis hk økning på en 97 modell. Dette var en lov som kom i januar 1996 så den gjelder fra og med da. Ringte å sjekka opp dette hos tollvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar litt feil her. Denne grensen øker ikke etterhvert som årene går. Når vi kommer til 2007 kan du ikke få gratis hk økning på en 97 modell. Dette var en lov som kom i januar 1996 så den gjelder fra og med da. Ringte å sjekka opp dette hos tollvesenet.

Sto i allefall at det er 10% fradrag hvert år når det gjelder effekt og sånt på toll.no's gamle sider. Om de har gått bort i fra dette nå er godt mulig. Husker jeg titta på dette når vi skulle ta inn en XC70 i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte motor så må du mest sansynlighvis ha datsprut med for å få motoren til å funke ,det er noe herk med dissa startsperrene dissa bilene har .Og den eneste som er forsjell på en 1,8T og en vanli 1,8i er at turboen har ventilerte bremser har vertfall e hørt da.Og du må ha ny radiator for intercooler røret går inni den hvis ikke du bygger om med nye rør og ic i fanger da:) og du må sikkert ha større bensinpumpe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider