Gå til innhold

Noen Som Har Gjort Det???????

Ranger emnet

Baron

Anbefalte innlegg

Altså, i 2007 vil en bil førstegangsregistrert i Norge 1997 ikke lengre være avgiftspliktig ved endring i avgiftsmessig status.

Det var ikke dette jeg fikk beskjed om da jeg RINGTE tollvesenet. Han jeg snakket med sa at denne grensa ikke øker med åra pga at regelen kom i 1996 så alle bilen f.o.m dette året må godkjennes og registreres!

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra tollvesenet. Ett ganske overaskende svar også må jeg si da dette var det motsatte som jeg ble fortalt sist gang jeg ringte dem.

Dersom den endres etter 10 år regnet fra dato for førstegangsregistrering i Norge; kan dette gjøres avgiftsfritt. Det samme gjelder f.eks. endring fra varebil kl. 2 til personbil.

Vennlig hilsen

Tollregion Oslo og Akershus

Infosenteret

Telefon 03012

Telefaks 22 34 68 30

oslo@toll.no

http://www.toll.no

Dette vil med andre ord si at når siden vi er i 2006 kan 1996 modeller tunes uten å betale avgift?

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte motor så må du mest sansynlighvis ha datsprut med for å få motoren til å funke ,det er noe herk med dissa startsperrene dissa bilene har .Og den eneste som er forsjell på en 1,8T og en vanli 1,8i er at turboen har ventilerte bremser har vertfall e hørt da.Og du må ha ny radiator for intercooler røret går inni den hvis ikke du bygger om med nye rør og ic i fanger da:) og du må sikkert ha større bensinpumpe med

Vi har ikke noe problem med startsperrene, da vi har alt av diagnose og justerings værktoy til vw/audi biler...det har vi gjort masse av, og som sagt tidligere så har jeg alt jeg trenger tilgjengelig av deler..så det er ikke noe stress, det jeg tenkete på var om noen har gjort denne ombyggningen tidligere i tilfelle det er noen store ombygninger som må gjøres.

Selv om jeg er sikker på at jeg skulle ha fått bilen opp å gå ganske fort hadde jeg satt igang ombygingen.

Det som holder meg igjen mest, er det at det er kun forhjulstrekk, og det er litt kjedelig.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett, men de kan sikkert få deg i kontakt med noen som har litt mer peiling ;)

det er ikke mange i brnsjen som har prøvd seg på a4, men som sagt jeg vet jeg får det til å fungere, men det som er utfordringen er om noen har møtt"veggen" i en liknenes ombygging....det er det jeg undres over

Men bra med innlegg

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider