al3x Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Altså, i 2007 vil en bil førstegangsregistrert i Norge 1997 ikke lengre være avgiftspliktig ved endring i avgiftsmessig status. Da husket jeg riktig allikevel :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Altså, i 2007 vil en bil førstegangsregistrert i Norge 1997 ikke lengre være avgiftspliktig ved endring i avgiftsmessig status. Det var ikke dette jeg fikk beskjed om da jeg RINGTE tollvesenet. Han jeg snakket med sa at denne grensa ikke øker med åra pga at regelen kom i 1996 så alle bilen f.o.m dette året må godkjennes og registreres! Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Sendte en mail til tollvesenet nå. Skal legge ut svaret når det kommer. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Da har jeg fått svar fra tollvesenet. Ett ganske overaskende svar også må jeg si da dette var det motsatte som jeg ble fortalt sist gang jeg ringte dem. Dersom den endres etter 10 år regnet fra dato for førstegangsregistrering i Norge; kan dette gjøres avgiftsfritt. Det samme gjelder f.eks. endring fra varebil kl. 2 til personbil. Vennlig hilsen Tollregion Oslo og Akershus Infosenteret Telefon 03012 Telefaks 22 34 68 30 oslo@toll.no http://www.toll.no Dette vil med andre ord si at når siden vi er i 2006 kan 1996 modeller tunes uten å betale avgift? Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Helt korrekt ;) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Men bilen må vises på biltilsynet for sjekk om bilen tåler effektøkning, med bremser osv. koster vel 500kr. Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Hvis du skal bytte motor så må du mest sansynlighvis ha datsprut med for å få motoren til å funke ,det er noe herk med dissa startsperrene dissa bilene har .Og den eneste som er forsjell på en 1,8T og en vanli 1,8i er at turboen har ventilerte bremser har vertfall e hørt da.Og du må ha ny radiator for intercooler røret går inni den hvis ikke du bygger om med nye rør og ic i fanger da:) og du må sikkert ha større bensinpumpe med Vi har ikke noe problem med startsperrene, da vi har alt av diagnose og justerings værktoy til vw/audi biler...det har vi gjort masse av, og som sagt tidligere så har jeg alt jeg trenger tilgjengelig av deler..så det er ikke noe stress, det jeg tenkete på var om noen har gjort denne ombyggningen tidligere i tilfelle det er noen store ombygninger som må gjøres. Selv om jeg er sikker på at jeg skulle ha fått bilen opp å gå ganske fort hadde jeg satt igang ombygingen. Det som holder meg igjen mest, er det at det er kun forhjulstrekk, og det er litt kjedelig. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Hadde kanskje ikke vært så dumt å kontaktet Audi og hørt om de kan komme med informasjon om hvordan en sånn ombyggning evt. skal gjøres? Aner ikke om de sitter med den form for informasjon, men det kan umulig skade å spørre dem :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 tror de ikke kan svare så mye på det gitt...de driver mest med sevice har jeg intrykk av..he he Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Du har nok rett, men de kan sikkert få deg i kontakt med noen som har litt mer peiling ;) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Du har nok rett, men de kan sikkert få deg i kontakt med noen som har litt mer peiling ;) det er ikke mange i brnsjen som har prøvd seg på a4, men som sagt jeg vet jeg får det til å fungere, men det som er utfordringen er om noen har møtt"veggen" i en liknenes ombygging....det er det jeg undres over Men bra med innlegg Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg