Gå til innhold

Sveise en liten del av kanalen, med elektrodesveis?

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

Er du god å sveise så skulle det ikke være noe problem.. men det krever trening.. ofte noe herk og få apperatet til å tenne skikkelig med svak strøm.. og guffer du opp.. så lager du hull:) tror du skal prøve deg fram på noen platebiter før du begynner på bilen..

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nok heller dårlig, har testet det før, og det med den minste elektrode som finnes på markedet, med 30 ampere, brant hull med en gang. tig, mig og mag derimot går bra=)er ikke noe problem å få tennt en elektrode, så lenge den ikke er fuktig, eller er tykk, så lenge den er liten i diameter og tørr så skal den tennes lett..jo større elektrodene er, jo vanskligere er det og få tennt de.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sveist tynt eksosanlegg og lignende med elektrodesveis.. gikk fint det. Men blir ikke like bra som med trådapparat.

Er det 3mm gods på eksos anlegg?har gjort det sjøl faktisk, gikk ganske greit, men ble som du sa ikke så pent.

er vel 1-2mm på kanalene!?tynnt er det ihvertfall :P

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I dag har jeg skiftet plata rundt tanklokket på golfen min, bare for artighet ble det gjort med butt-sveis med elektrode (1,6mm Elga P43, lettent og grei elektrode med selvløsende slagg og sveisetrafo av ukjent opprinnelse). Litt pes i starten med hull og bannskap, men resultatet ble bra. Sveiste masse korte punkter, tror ikke det hadde gått med "helsveis". her skule jeg selvfølgeli postet noen bilder men kom ikke på det før jeg var ferdig sparklet:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider