Yndis Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Ska kjøpe meg Golf 2,0 GTI Personbil 1993 167.000km.. men funderte bare hvor ofte man må skifte reg. reim.. kan jo fort bli dyrt det =) edit: noen tips på bilen forresten? burde jeg velge en annen? Beskrivelse Velholdt, "kone kjørt" og pen GTI. Bilen har blitt vesentlig påkostet de seneste årene, deriblant skifte av reg.reim på 120 000 samt nye støtdempere bak i 2005. Bilen har nettopp hatt totalservice og er EU-godkjent per oktober 2005. Neste kontroll 2007. Svært gode kjøreegenskaper, godt vedlikeholdt og praktisk med 5 dører. CD skifter montert med plass til 10 stk cd. Nye lasteholdere (THULE) kjøpt i januar 05. Billig omreg. på ca kr 1350 (ikke inkl). Dekk: Vinterdekk type piggfri hadde sin debutsesong vinteren 04/05. Bra sommerdekk med orginalfelger. Lasteholdere følger med. Bilen selges pga kjøp av hund og overgang til stasjonsvogn. Utstyr Sommerhjul, Vinterhjul, Lettmet. felg vinter, Lettmet. felg sommer, Lasteholdere/skistativ, Metallic lakk, Sentrallås, Servostyring, Takluke, Klimaanlegg, Radio/CD, Radio/kassett, Kjørecomputer, Airbag foran, Alarm Km.stand 167000 Årsmodell 1993 1. gang reg. 1993 Sylindervolum 2,0 Effekt (hk) 115 Drivstoff Bensin Girkasse Manuell Hjuldrift Forhjulsdrift Farge Metallic Interiørfarge Sort Antall seter 5 Antall dører 5 Antall eiere 3 alt til 49,000kr Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Ska kjøpe meg Golf 2,0 GTI Personbil 1993 167.000km.. men funderte bare hvor ofte man må skifte reg. reim.. kan jo fort bli dyrt det =) Bruk SØKEFUNKSJONEN! Det finnes allerede et hav av tråder om samme emne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Aha, så det nå :D mellom 80.000 og 90.000 er nok trygt og fint.. Men ellers så var det det jo et lite spørsmål om bilen.. noen som har bedre peiling enn meg som kan gi noen tips? selv er jeg totalt nybegynner :P setter pris på alt av feedback :) Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Det som kommer først av hvert femte år eller 120.000 km. Men det kan være lurt og bytte før da det er vanskelig og vite om km standen stemmer på biler blant annet. De fleste mener jo at den gtien der er den treigeste gtien som er lagd. 16 V er betydelig sprekere og prisen er deretter. Men plusset på denne er jo at den er orginal og ikke har blitt rævkjørt av ungdom. Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Treigeste gtien altså? Sett litt på 16v, men tenkte at det kommer til å gå litt bensin på 150 hester. Kommer jo meg dit jeg skal med 115 :) lurer litt på prisen, om det er for dyrt eller hvordan det er... Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan306 Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 satgt på med en kompis med en sånn som du skal kjøpe. Klarte lett 200 på ganske kort strekning. Så veldig treg syntes ikke jeg den er. Den var også senket ganske mye og utrolig morsom å kjøre på svingete vei. Det er en del år (ca 9) siden og jeg var på den tiden vant til å kjøre en fiesta 1,1, så kan være at alt hadde vært moro:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Stor forskjell på 8v og 16v, har prøvd begge deler. Bensin forbruket er det ingen store forskjeller på. Vet gti16v fra ca 1995 med skinn og sånn fort ligger på 80-110.000, uten at jeg har sjekka så mye priser på det i det siste. Men det er som du sier, du kommer like langt med en 115 hester. Jeg synes ikke denne prisen var så ille med tanke på at den er orginal. Men rust er ett problem på de disse golfene, sjekk særlig bakluka. Fant noen på Finn.no: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6788185&sid=1aeZqoA8r055294&pos=7&tot=7 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6823993&sid=1aeZqoA8r055294&pos=6&tot=7 Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 har ikke så mye penger å bruke .. maks 50.000 på bil.. skal bruke scootersalgpenger på forsikring, avgift og alt det tullet der :D pfft. 0-200 på kort strekning er skummelt da.. kjørte mudern sin elantra på innfartsveien nå, 150km\t. Så ser jeg en sivilpurk i motsatt kjørefelt.. blålysa på grillen :S var heldigvis ikke meg han var ute etter :) men får litt skrekken av sånt. quote fra en artikkel på dinside.no om Golf GTI: Kjøper du en Golf GTI kommer du ikke til å holde fartsgrensen. Tvert imot, du kommer til å pugge grensene for hvor fort du kan kjøre uten å miste lappen. Og du kommer til å bryte også disse, og høyst sannsynlig minst en gang vinke pent adjø til sertifikatet ditt. han har et poeng da :D tilbake til saken.. burde jeg fikse en NAF test på bilen? eller holder det at jeg bare ber en kompis som bor i området sjekke den ut for meg? =) Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.