Gå til innhold

Dette er en VIKTIG melding til alle som er redd for onkel politi

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

Originally posted by fastone

En bekjent hadde sjekket en UP-bil som stod på en bensinstasjon med panseret åpent og han så at dette ikke var en standardbil. Han jobber som bilmekaniker hos VW.

I tillegg så har jeg kjørt 2 av bilene til Politiet og disse var langt fra standardbiler.

Reg.nr på de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by fastone

Husker jeg ikke. Det er 3-4 år siden jeg kjørte disse. Men de var mørke blå Volvo S70

Seriøst, snuten i Norge har IKKE no særlig med trimma biler.. De hadde en del trimma Volvoer i Bergen en stund, men da det ble oppdaget at avgiftene ikke var betalt ble bilene satt tilbake i originalstand..

I Norge er snuten dumme nok til å kjøpe standardutgaver av bilene, fremfor politiutgaver som Volvo kan levere ferdig tilpasset politiet, for et lite ekstrabeløp, da inkludert trim og det meste..

Politiet har akkurat de samme reglene å rette seg etter som oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de observante så går det en rekke biler i Oslo og omegn med Simco-merke bakpå. Spesielt de gamle 240 og 940 Turboene.

Ifb med tidligere arbeidsplass har jeg levert biler til Politiet - og ja - de modifiserer en god del av disse i eget hus. Gule justerbare koni og Chiptrim av turbobiler er ganske vanlig på spaningsbilene.

For en del år siden fikk jeg faktisk forklart av en av sjåførene hva som var gjort med en av Asker & Bærums uniformerte biler (Volvo 850 2,0 LT). Dette var vel i 97 tenker jeg.(95/96 modell) Større stabstag, senkesett, oppgraderte klosser og "oppjustert turbotrykk" som det het den gangen ;)

Har også hørt om tilfeller de senere årene der de faktisk har blitt "tatt" eller mistenkt for slik trim uten å betale hk-avgift. Bilene er registrert/klassifisert som utrykningskjøretøy og har en del egne forskrifter som skal følges, men om de har tilgang til lovlig trimming vet jeg ikke, men det gjøres nå hvertfall innimellom;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

follo polti har en del trimma biler..

Grøndland har en 740 Turbo. hvit med compomotive felger.. DEN er villt trimmet. satt i den da jeg ble tatt en gang. fy faen som det var drag i fanskapen.... og det er IKKE originalt på en slik bil!....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en sak for en god stund siden der oslo politiet hadde to trimma rs2`er som de var nødt å kvitte seg med eller sette tilbake til orginalt pga at de måtte betale avgifter. Tror det var rundt 400hk i dem.

Så også en uniformert r sykkel i oslo sentrum tidligere denne uken.

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

For de observante så går det en rekke biler i Oslo og omegn med Simco-merke bakpå. Spesielt de gamle 240 og 940 Turboene.

Ifb med tidligere arbeidsplass har jeg levert biler til Politiet - og ja - de modifiserer en god del av disse i eget hus. Gule justerbare koni og Chiptrim av turbobiler er ganske vanlig på spaningsbilene.

For en del år siden fikk jeg faktisk forklart av en av sjåførene hva som var gjort med en av Asker & Bærums uniformerte biler (Volvo 850 2,0 LT). Dette var vel i 97 tenker jeg.(95/96 modell) Større stabstag, senkesett, oppgraderte klosser og "oppjustert turbotrykk" som det het den gangen ;)

Har også hørt om tilfeller de senere årene der de faktisk har blitt "tatt" eller mistenkt for slik trim uten å betale hk-avgift. Bilene er registrert/klassifisert som utrykningskjøretøy og har en del egne forskrifter som skal følges, men om de har tilgang til lovlig trimming vet jeg ikke, men det gjøres nå hvertfall innimellom;)

I lillehammer området nå så går det en 240 som brukes som UP bil. Og den er laaangt i fra orginal! Er ettermontert TIC sett på den. Dette vet jeg fordi det er faren til en kamerat av meg som kjører bilen til vanlig. Heldigvis er han en meget LIBERAL COp :D Har sitti på med han flere ganger og den har nærmere 200 hk trodde han... Han fortalte at på starten av 90 tallet så ble mange Volvo 940 og 240 modifisert for å stille litt sterkere mot den sterkt økende "villkjøringen" på norske veier. Går også en splitter ny Subaru Legacy Turbo 4x4 Poltibil i Otta/lillehamemr området. + at de har de vanlige Legacyene 2.3 L, og de går jo ikke akkurat dårlig de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste hvis ikke alle 240ene er ihvertfall trimma for å si det sånn! Tror det er mekken linja på Sogn eller ett eller annet sted ihvertfall som har fått 2 240er til skole bruk, de er trimma bra. Kan foresten nevne at jeg og en kamerat lå bak en hvit Primera GTi like ved vinterbro en gang. Bilen forann primeraen kjørte forbi en "treig" kar, og primeraen hang seg på. Vi så at primeraen hadde ett ekstra speil inne i bilen og tok det derfor pent. Etter en kjapp pølse stopp på Hydro Texaco så vi at det var fullt av blålys inne i primeraen som hadde stoppa karen som kjørte for fort. Og den GTi'en gikk!

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

de fleste hvis ikke alle 240ene er ihvertfall trimma for å si det sånn! Tror det er mekken linja på Sogn eller ett eller annet sted ihvertfall som har fått 2 240er til skole bruk, de er trimma bra. Kan foresten nevne at jeg og en kamerat lå bak en hvit Primera GTi like ved vinterbro en gang. Bilen forann primeraen kjørte forbi en "treig" kar, og primeraen hang seg på. Vi så at primeraen hadde ett ekstra speil inne i bilen og tok det derfor pent. Etter en kjapp pølse stopp på Hydro Texaco så vi at det var fullt av blålys inne i primeraen som hadde stoppa karen som kjørte for fort. Og den GTi'en gikk!

Primera finnes ikke i noe gti verson.. men det finnes en som heter gt med 150hk orginalt å den går jevlig bra..

Purken i norge trimmer ikke bilene noe særlig, noen er chippet elles er det lite gjort med dem pga. avgiftene i norge..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vell bare GT da ikke no injection på den :confused: trodde de fleste biler hadde det nå til dags jeg menmen. De 240ene har ihvertfall litt mer pulver en normalt.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folx, vær obs på en gammal igjennomrusta sierra med gåen venstre baklykt...

er nemlig sivil poltibil!

Jeg snudde for å kjøre etter bilen men rakk desverre ikke å finne deg igjen for å få med meg skilt nr.

men det er væffal no 82mod sak, gull/brun 5 dørs, JÆVLI stygg!

satt 2 store karer med blå skjorter og skilt på siden av ermet...

Oslo område altså.. ble observert på brynseng foregårs

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Da var det vell bare GT da ikke no injection på den :confused: trodde de fleste biler hadde det nå til dags jeg menmen. De 240ene har ihvertfall litt mer pulver en normalt.

Hehe.. joda.. bilen har injetion den.. men den heter bare GT er jo forsåvidt en litt fetere SRi egentlig.. (ikke heng meg fordi jeg kaller primera GT fet SRi)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider