Gå til innhold

Ny lader!

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

Viktig ved innsetting av ny lader

 

Ny lader skal kjøres inn 800 km maks turtall 3000 o min

 

Når ny lader eller overhalt lader settes inn etter mottagelse, er det utrolig viktig at alle rørdeler, intercooler og bypass rør rengjøres grundig. Her kan det brukes høytrykksspyler og avfetting som: Parafin, avfetting eller white-spirit. Hvis ikke dette gjøres kan metallspon eller pakningsdeler fra gammel lader komme via bypassen og inn i den nye laderen. Ved bytte av lader må luftfilter også byttes eller rensgjøres 100%

 

Det er to ting som gjør at laderen holder seg: Det er rent luftfilter, og ny olje. Pass også på at oljeledninger ikke er tette, og at de er frie for bulker og brister.

 

Lader ut inn

Luftfilterboks fjernes

Drivreim presses opp i støtdemper og fjernes av ved dynamohjul

4 umbrakobolter rundt reimhjul fjernes

Alle slanger til fra Lader

På Golf fjernes u-rør som sitter med tre umbrakobolter

På Corrado og Passat fjernes svart boks til høyre for lader ved centerskrue som sitter inni hullet

For å komme til punkt 5 kan deler av front fjernes og radiator og intercooler bøyes opp i retning av batteri. dette for å komme lettere til.

Motorbrakett festet med 4 umbrakobolter i motorblokk trenger ikke fjernes. Hylser som sitter inne denne der hvor Lader er festet kan skyves in for å få lirket ut laderen.

Laderhjul bes levert med lader og kan sitte på da dette kan være vanskelig å få av uten spesial verktøy

Alle slanger til fra laderen og intercooler rengjøres inni 100% med avfetting og høytrykkspling, tørkes godt før lader settes inn igjen. Dette er viktig for å unngå at metallspon fra Lader kommer inn i Lader via Bypass og forårsaker totalhavari av Lader

Umbrakoboltene kan sitte veldig godt slå litt med hammer og bruk rustmiddel.

Det er viktig at olje inn til laderen og olje retur fra laderen ikke er tette kjør gjerne luft inn her for å blåse de rene, sjekk for sprekker og påse at ikke returslange kommer i klem ved montering av Laderen.

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ikke noe problem og ha olje på det står bare med trykk på lagrene. ? har ikke du reimhjul fra gamle laderen?

 

Ok, da skal jeg koble til de slangene også :)

Nei, desverre så sendte jeg det med når den skulle inn til sjekk (om den kunne reddes) etter at jeg hadde rasert den. Fikk beskjed om at den gikk rett i metallcontainern :drive2 så da glemte jeg jo helt å evnt. få tilbake ladehjul ;)

Men det ordner seg nok. Er jo ikke verdens vanskeligste ting å få tak i.

 

Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig ved innsetting av ny lader

 

Ny lader skal kjøres inn 800 km maks turtall 3000 o min

Oi, hadde hørt man skulle kjøre inn 3000 jeg, lå å putra i maks 3000 rpm over en mnd jeg med masse kjøring! hehe, ordner seg, den er da hvertfall gost kjørt inn;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår