Gå til innhold

Forgasserjustering og rullende landevei

Ranger emnet

LBjordal

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle fått justert forgasserne på Matraen.

Det gjeld 2 stk Dellorto DHLA forgassere.

Spørsmålet er korleis vert dette gjort, treng ein rullende landeveg eller er det nok å finne ein som "kan" forgassere?

Tips om verksted som styrer med slikt er veldig velkomne. (spesielt på Sunnmøre)

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JRS motor i Østersund i Sverige er flinke og rimelige. De justerte forgassere og tenning på min 67 MG som har to SU forgassere for 1600SEK. Fikk print-out av effekt osv. Ellers så har vel Bjørnstad Bil på orkanger noe utsyr for slikt, men de skulle ha 3-4000 for min bil :(

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs alt etter hvor nøye du skal ha det da.

Skal du bare synkronisere forgasserene, holder det med å bruke ett spesielt instrument som du setter opp på forgasserene for å få justert åpningene på de begge likt.

Er en ganske grei men tidkrevende jobb, å du må så klart ha utstyret for det.

Husker vi drev å brukte det for å synkronisere Dellorto forgasserene på bilcrossbobla rundt -90. Men det ble jo aldri helt bra da.

Men skal du få det helt riktig justert, og få ut maks av motoren, bør du nok på rullende landevei ja.

Koster sikkert litt mere, men det er absolutt å anbefale.

Å om man får det gjort for en 3-4000 så syns jeg ikke det er ille.

Bedre å bruke de pengene enn å risikere brente ventiler pga feil blanding eller no sånnt.

Å så er det ikke veldig tøft med en rå bil som høres ut som den har astma heller.

Anbefaler å ta turen til Fannrem og Bjørnstad Bil ja, der får du maks ut av bilen din iallefall.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter komplett justering.

Det må vel vere fleire som tar slike jobber?

Må vel ha vakum-meter for å justere sjølv, og då får eg likevel ikkje like bra resultat som ekspertane

Kom med tips, Det beste hadde vore om noken kunne ta jobben her i nærområdet. (Veit ikkje om bilen liker en langtur)

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider