Gå til innhold

Koble "skikkelige" høytallere på selve spilleren ? erfaringer ?

Ranger emnet

Stage

Anbefalte innlegg

ehm ...

lurer på om noen hadde prøvd og kobla "skikkelige" høytallere på selve " bil-stereo´n" ? (4x50 "watt" er vel 4x23 rms eller.no sånt..) ...hvordan resultatet blir,

Har nå en 4 kannalers power acoustik på 4x85 rms ....skjønner jo at d kommer til og bli dårligere.....men....må bruke den forsterkeren til sub ;)

høytallerne jeg tenker på komponent sett, 2x6,5" med tweetere

og 6x9 JBL Decade ....

- 08 A4 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller-forsterkeren er ikke egnet til å drive noe særlig annet enn mellomtone og diskant... Bare så synd at den gir ut hele frekvensspekteret.

Invester heller i en annen forsterker... Behøver ikke å være så dyr. ALT er bedre enn spilleren.

Sjelden en spiller gir mer enn 4x17w RMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da bør jeg vel styre unna og koble på selve spilleren :)

men, da kjøper jeg vel en billig sub, og brokobler den på de 2 utgangene, så kobler jeg frontsettet på den andre 2 ....og driter i 6x9 til jeg får penger til enda en forsterker :)

- 08 A4 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gå fint d, så lenge du har en muligheten til og justere bort bassen ifra mellomtonen/diskanten liksom... hjelper ikke med bass/treble justeringen som er std liksom... :P

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stage

ehm....var og hørte med de som solgte subben nå....han sa jeg dreiv den lett på 2 utganger....så da kan jeg vel brokoble frontsett og 6x9 på de 2 andre ? ...eller kjøre frontsettet på spilleren da.. :)

Ja... Prøv heller det. Glem spilleren.

Om du alikevel da trenger mere saft, så kan du jo få deg en forsterker til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider